شنبه 1 اردیبهشت 1403

کاهش قیمت طلا با تقویت دلار و سوددهی اوراق قرضه

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت و برای یک ضرر هفتگی آماده شد، زیرا تقویت شاخص دلار و افزایش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا جذابیت این فلز را کاهش می دهد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 04:01 به وقت گرینویچ با 0.3 درصد کاهش به 1821.89 دلار رسید. در این هفته، شمش تقریباً 0.5 درصد ضرر کرده است.

معاملات آتی طلای ایالات متحده با کاهش 0.1 درصدی با 1822.10 دلار روبرو شد.

استفان اینس، مدیر در SPI Asset Management ، گفت: «وقتی ترکیبی از افزایش سوددهی و تقویت دلار وجود دارد، این فضای مناسبی برای طلا نیست، به خصوص در آخر هفته.»

شاخص دلار نزدیک به بالاترین سطح در یک هفته گذشته قرار دارد و برای یک سود هفتگی در برابر رقبای خود آماده است.

شاخص 10 ساله سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده بالاتر از سطح کلیدی 1.6 درصد معامله شد و برای یک رشد قوی هفتگی آماده است. سوددهی بالاتر اوراق قرضه هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را افزایش می دهد.

داده های اقتصادی کلیدی ایالات متحده در این هفته افزایش بیش از حد انتظار شاخص قیمت مصرف کننده، و همچنین کاهش درخواست های مزایای بیکاری به پایین ترین سطح در 14 ماه اخیر را نشان داد، و نگرانی ها در مورد افزایش تورم و افزایش احتمالی نرخ های بهره را تشدید کرد. اینس افزود: «در حال حاضر هیچ تمایلی از سوی فدرال رزرو برای ایجاد تحول دیده نمی شود، و من فکر می کنم طلا هنوز هم به طور نسبی پشتیبانی می شود.»

بانک مرکزی ایالات متحده متعهد شده است که نرخ بهره را تا زمانی که اقتصاد به ظرفیت کامل نرسد پایین نگه دارد و تورم برای مدتی از 2 درصد فراتر رود.

نرخ بهره پایین، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می دهد.

پالادیوم با 0.7 درصد افزایش به 2882.25 دلار در هر اونس رسید، اما برای دومین ضرر هفتگی متوالی با افت حدود 1.5 درصدی آماده شد.

نقره با 0.5 درصد کاهش به 26.92 دلار رسید، در حالی که پلاتین با 0.7 درصد افزایش به 1214.18 دلار رسید.

کد خبر: 1400022401MGMCMF

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته