شنبه 1 اردیبهشت 1403

آشنایی با توکن سیویک (CVC)

سیویک یک راهکار مدیریت هویت مبتنی بر بلاک چین است که به افراد و مشاغل ابزارهای لازم برای کنترل و محافظت از اطلاعات هویت شخصی را می دهد. در این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این پلتفرم و توکن کاربردی آن می پردازیم.

سیویک (CVC) چیست؟

این پلتفرم برای تغییر طرز تفکر ما در مورد اعتبارسنجی هویت با کنترل بیشتر کاربران بر داده های شخصی خود طراحی شده است، در حالی که به آنها امکان دسترسی به طیف گسترده ای از خدمات را بدون نیاز به چنگ زدن به مقدار بیش از حد اطلاعات شخصی می دهد.

راهکار تأیید هویت سیویک از فناوری دفتر کل توزیع شده برای مجوز استفاده از هویت در زمان واقعی استفاده می کند و برای اشتراک اطلاعات با شرکای سیویک پس از اهدای مجوز توسط کاربر استفاده می شود.

برخلاف برخی دیگر از خدمات مدیریت هویت، کاربران سیویک تمام داده های حساس خود را در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره می کنند. کاربران می توانند با ارائه یک امضای بیومتریک (زیست سنجی) از طریق اپلیکیشن سیویک اجازه به اشتراک گذاری داده های شخصی خاص خود را بدهند.

اکوسیستم سیویک توسط یک توکن کاربردی منحصر به فرد شناخته می شود که به توکن سیویک (CVC) معروف است، که برای تسویه تراکنش های مربوط به هویت بین شرکت کنندگان سیویک استفاده می شود.

کاربران می توانند برای انجام کارهای مختلف از جمله ثبت نام در یک سرویس از طریق این پلتفرم یا معرفی کاربران جدید، توکن CVC به دست آورند، در حالی که اعتبارسنجان می توانند CVC ها را در ازای تأیید اسناد برای ارائه دهندگان خدمات به دست آورند.

به دنبال یک فروش اولیه (ICO)، سیویک در سال 2018 راه اندازی شد.

چه کسانی بنیانگذار سیویک هستند؟

سیویک در سال 2015 توسط وینی لینگهام و جاناتان اسمیت معرفی شد.

وینی لینگهام یک کارآفرین سریالی است که در سال 2016 در Shark Tank آفریقای جنوبی ظاهر شد و چندین شرکت برجسته از جمله یک صندوق سرمایه گذاری مستقر در آفریقای جنوبی معروف به Newtown Partners و Gyft یک پلتفرم کارت دیجیتال مورد حمایت گوگل را تاسیس کرده است. لینگهام مدیر عامل سیویک است.

جاناتان اسمیت مدیر ارشد فناوری کنونی این پلتفرم است و بیش از 15 سال تجربه در صنعت بانکداری دارد. اسمیت پیش از نقش در سیویک، نقش های مختلف مدیریتی را در شرکت های برجسته ای از جمله Deloitte MCS Limited و HSH Nordbank بر عهده داشت و رئیس بخش پلتفرم های جهانی در Genpact Headstrong Capital Markets بود.

علاوه بر بنیانگذاران، تیم سیویک تعداد زیادی از افراد بسیار موفق را شامل می شود، از جمله مدیر ارشد عملیات کریس هارت که دارای دو دهه تجربه در امور مالی ارشد است و قبلاً در نقش مدیر ارشد امور مالی در گاید بوک و نکست تگ فعالیت می کرد.

در صفحه رسمی لینکدین سیویک در حال حاضر 38 کارمند ذکر شده است که بسیاری از آنها در منطقه خلیج سان فرانسیسکو مستقر هستند.

چه چیزی سیویک را منحصر به فرد می کند؟

سیویک ساخته شده است تا تأیید هویت کاربران را با ارائه دهندگان خدمات آسان کند، در حالی که همچنان کنترل کامل اطلاعات شخصی کاربران را حفظ می کند.

این به مشاغل اجازه می دهد تا با استفاده از سیستم تأیید شده با هوش مصنوعی، و با ترکیب بازبینی انسانی، کلاهبرداری را کاهش دهند و با مقررات ضد پولشویی و قوانین اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا مطابقت داشته باشند.

تا دسامبر سال 2020 ، سیویک دو محصول اصلی داشته است: کیف پول سیویک و هلث کی.

کیف پول سیویک یک کیف موبایل پول ارز دیجیتال است که می تواند برای ذخیره تعداد زیادی ارز دیجیتال معروف از جمله بیت  کوین (BTC) ، اتریوم (ETH) و یو اس دی کوین (USDC) مورد استفاده قرار گیرد. این اپلیکیشن به عنوان یک راه حل مدیریت هویت دیجیتال شناخته می شود و از یک طرح بیمه بیت کوین 1 میلیون دلاری ارائه شده توسط کوین کاور سود می برد.

هلث کی جدیدترین محصول سیویک است. این یک اپلیکیشن است که به کارفرمایان اجازه می دهد تا وضعیت سلامتی کارکنان را به طور ایمن بررسی کنند، تا اطمینان حاصل کنند که آنها از سلامتی کافی برخوردار هستند تا پس از ابتلا به کووید 19 به محل کار خود بازگردند، و برای مثال آزمایش مثبت آنتی بادی یا واکسیناسیون را در خود جای می دهد. این امر بدون به خطر انداختن حریم خصوصی کارکنان محقق می شود.

چند توکن سیویک (CVC) در گردش وجود دارد؟

تا اواخر دسامبر سال 2020 ، دقیقاً 670 میلیون توکن CVC در گردش بوده است که 67 درصد از حداکثر عرضه 1 میلیارد توکنی را نشان می دهد. مقدار عرضه در گردش را می توان در پنل داده پلتفرم یافت.

بر اساس وب سایت فروش توکن سیویک، در مجموع 1 میلیارد CVC ضرب شده است که 33 درصد آن در فروش توکن به فروش رسیده است. 33 درصد توسط سیویک حفظ می شود. 33 درصد برای تشویق ها و پاداش ها اختصاص داده شده است. و 1 درصد باقیمانده برای پوشش هزینه های فروش توکن استفاده شد.

تا دسامبر سال 2020 ، 330 میلیون توکن اختصاص داده شده به سیویک دست نخورده باقی مانده است. این وجوه در حال حاضر در یک کیف پول اتریوم چند امضایی نگهداری می شود.

امنیت شبکه سیویک چگونه است؟

به عنوان توکن ERC-20 ، CVC توسط بلاک چین اتریوم پشتیبانی می شود که به نظر می رسد یکی از غیر متمرکزترین و ایمن ترین شبکه های اثبات کار (POW) در حال حاضر است.

با گذشت زمان، اتریوم با راه اندازی اتریوم 2.0 به تدریج به اثبات سهام (POS) منتقل می شود. پس از تکمیل، توکن CVC و تراکنش های مربوطه توسط شبکه ای از نود های اعتبارسنج ایمن می شوند.

هویت های دیجیتالی که از طریق اپلیکیشن سیویک ایمن شده اند توسط دستگاه کاربر محافظت می شوند، که مشتریان از آنها برای کنترل دسترسی به داده های خود استفاده می کنند.

از کجا می توانید سیویک (CVC) بخرید؟

توکن CVC بسیار لیکوئید است و در ده ها پلتفرم صرافی از جمله بایننس، کوین بیس پرو، و هوبی گلوبال قابل معامله است. این توکن معمولا در برابر تتر (USDT) ، وون کره (KRW) و بیت کوین (BTC) معامله می شود.

توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

بیشتر بخوانید

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

بررسی استفاده از هوش مصنوعی در سیستم نظارتی مدرن حاکم بر جوامع

در عصری که مرزهای بین حوزه عمومی و خصوصی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، مفهوم زندگی در یک آکواریوم واقعی، که مانند شرکت‌کنندگان در...

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته