پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آشنایی با توکن نیو سایفر (NU)

نیو سایفر یک سیستم رمزگذاری غیر متمرکز، کنترل دسترسی و مدیریت کلید (KMS) ، و سرویس رمزگذاری برای بلاک چین های عمومی است. نیو سایفر اشتراک گذاری داده های رمزگذاری شده سر تا سری (end-to-end) را در بلاک چین های عمومی و راهکار های ذخیره سازی غیرمتمرکز را ارائه می دهد. در این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این سیستم و توکن آن می پردازیم.

نیو سایفر (NU) چیست؟

نیو سایفر به کاربران امکان می دهد داده های خصوصی را با استفاده از فناوری رمزگذاری مجدد پروکسی (PRE) بین تعدادی از شرکت کنندگان در شبکه های اجماع عمومی به اشتراک بگذارند. به گفته نیو سایفر، این فناوری رمزگشایی باعث می شود نیو سایفر نسبت به پروژه های بلاک چین سنتی مبتنی بر رمزگذاری کلید عمومی از امنیت و محافظت بیشتری برخوردار باشد.

نیو سایفر (NU) توکن های بومی مورد استفاده در شبکه گسترده نیو سایفر است. از توکن ها برای تشویق شرکت کنندگان در شبکه برای انجام خدمات مدیریت کلید و دسترسی به عملیات تفویض / ابطال در شبکه استفاده می شود.

از توکن های NU همچنین برای سهم گذاری (Staking) جها اجرای یک نود کارگر نیو سایفر استفاده می شود. شبکه نیو سایفر در برابر سهم گذاری های مخرب محافظت می شود و به طور خودکار پاداش کاربران مشکوک را کاهش می دهد.

NU همچنین در شبکه برای شرکت در سازمان غیرمتمرکز خودگردان (دائو) نیو سایفر استفاده می شود. نیو سایفر دائو پروتکلی است که پارامترهای شبکه و ارتقا قرارداد های هوشمند را در شبکه کنترل می کند. کاربرانی که NU را سهم گذاری می کنند همچنین می توانند در تأیید پیشنهادات دائو شرکت کنند.

چه کسانی بنیانگذار نیو سایفر هستند؟

نیو سایفر توسط میخائیل اگوروف (بنیانگذار کرو) و مک لین ویلکیسون تاسیس شد. وایت پیپر نیو سایفر برای اولین بار در ژوئن 2017 منتشر شد، اما شبکه آزمایشی آن تا نوامبر 2018 راه اندازی نشد.

اگوروف در حال حاضر به عنوان مدیر ارشد فنی نیو سایفر خدمت می کند. وی یک محقق، فیزیکدان و دانشمند امنیتی از موسسه فیزیک و فناوری مسکو است. او همچنین یکی از بنیانگذاران LoanCoin ، یک شبکه غیرمتمرکز بانکداری و جذب سرمایه است.

موسس مک لین نیز مهندس نرم افزار و مدیر عامل نیو سایفر است. قبل از مشارکت در بلاک چین، وی به عنوان یک بانکدار سرمایه گذاری در مورگان استنلی کار می کرد، جایی که خدمات مالی را به شرکت های فناوری، رسانه و مخابرات ارائه می داد. وی همچنین LoanCoin را به همراه میخائیل اگوروف تأسیس کرده است.

نیو سایفر شبکه آزمایشی خصوصی خود را در سال 2018 راه اندازی کرد. این راه اندازی خصوصی با مشارکت عمده ارائه دهندگان زیرساخت های سهم گذاری از جمله Bison Trails ، Figment ، InfStones و Staked.us همراه بود.

شبکه آزمایشی عمومی نیو سایفر در اکتبر 2019 راه اندازی شد. با این حال، شبکه آزمایشی عمومی تشویقی در ژانویه 2020 آغاز شد. شبکه اصلی نیو سایفر پس از توزیع 45 میلیون دلار توکن های NU به نود ها، در اکتبر 2020 راه اندازی شد.

چه چیزی نیو سایفر را منحصر به فرد می کند؟

برخلاف اکثر پروژه های بلاک چین که برای ارائه خدمات به مشتریان، تراکنش های بهتر، عملیات اینترنت اشیا، مکانیسم رأی گیری و مواردی از این دست طراحی شده اند، نیو سایفر برای بلاک چین های دیگر ایجاد شده است. نیو سایفر یک لایه حفظ حریم خصوصی برای بلاک چین ها می باشد.

نیو سایفر زیرساختی برای حریم خصوصی وب با فناوری رمزگذاری مجدد پروکسی (PRE) و رمزنگاری کاملاً همگن (FHE) فراهم می کند.

با استفاده از شبکه نیو سایفر، کاربران می توانند به طور مشروط دسترسی به داده های چند کاربر را همزمان فراهم کنند. سرویس رمزگذاری نیو سایفر امنیت تقریباً بی نظیری را برای انتقال داده های حساس فراهم می کند، و این ویژگی را با طبیعت بدون نیاز به مجوز و مقاوم در برابر سانسور بلاک چین های رایج ترکیب می کند.

چند توکن نیو سایفر (NU) در گردش وجود دارد؟

در زمان راه اندازی شبکه اصلی نیو سایفر در اکتبر 2020 ، در مجموع 1 میلیارد توکن NU عرضه شد.

انتظار می رود WorkLock ، سازوکار جدید تنظیم نود های شبکه نیو سایفر ، 225،000،000 NU در آوریل 2021 به دست آورد.

حداکثر عرضه این شبکه 3.89 میلیارد توکن NU است. بر اساس مقاله اقتصاد سهم گذاری پروژه، توکن ها بصورت پاداش به سهم گذاران به صورت ماهانه عرضه می شوند.

امنیت شبکه نیو سایفر چگونه است؟

نیو سایفر یک پروتکل تخصیص منابع لایه 2 در اتریوم است که از مکانیسم اثبات سهام (PoS) برای هماهنگی نود های کارگر استفاده می کند.

این شبکه با مکانیسم جدید توزیع نود کار می کند که نیو سایفر آن را WorkLock می نامد. برای اجرای نود نیو سایفر، حداقل 2000 اپراتور نود باید 353،913 توکن را سهم گذاری کنند.

حداقل دوره نگهداری سهم 30 روز است. با این حال، نیو سایفر تضمین نمی کند که سهم گذاری بیش از یک سال مزایای بیشتری را از نظر کسب پاداش فراهم می کند. اگر کاربر پس از یک دوره سهم گذاری انصراف دهد، جوایز سهم گذاری به طور خودکار پس از هر دوره دوباره بازیابی می شوند.

نیو سایفر (NU) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

نیو سایفر (NU) در میان صرافی های آنلاین محبوب است که توکن های اتریوم را معامله می کنند وجود دارد. بهترین صرافی ها برای خرید و فروش این توکن در حال حاضر شامل کوین بیس پرو، یونی سواپ، هو، اکی اکس، گیت آیو، هات بیت، و وان اینچ هستند.

توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

نگاهی به میراث ادامه دار سوئیس

  سوئیس که در میان زیبایی های باشکوه کوه های آلپ قرار گرفته است، نه تنها به عنوان یک ملت بلکه به عنوان نمادی از...

لذت های بهاری: نگاهی به سنت های نوروزی و اروپایی

  این مقاله که توسط دکتر پویان قمری، یک ایده پرداز سوئیسی نوشته شده است، به نقش جشن های بهاری می پردازد و ارتباطات بین...

جشن نوروز: ضربان قلب مشترک بشریت

نوروز فقط یک جشن سال نو نیست. نوروز یک نفس عمیق از زندگی تازه است، گواهی بر این که چگونه ما، به عنوان انسان،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته