جمعه 31 فروردین 1403

صرافی رمزارزی کره ای احراز هویت مشتریانش را اجباری کرد

یک صرافی رمزارز کره جنوبی با مسدود کردن حساب کاربران، از آنان خواسته برای دسترسی به حسابشان هویت خود را احراز کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بی این کریپتو، یکی از کاربران توییتر مدعی شده که صرافی رمزارزی کوربیت (Korbit) در کره جنوبی اثبات هویت مالکان آدرس های دیجیتال را اجباری کرده است. براین اساس، اگر کاربری نتواند مالکیت خود را بر یک آدرس اثبات کند، این صرافی امکان برداشت را برای او مسدود می کند.

هنوز مشخص نیست که این اقدام براساس سیاست های داخلی این صرافی انجام گرفته، یا اینکه دستوری از مقام های دولتی است. افزون بر این، این موضوع اهمیت صرافی های غیرمتمرکز و جایگزین را دو چندان می کند.

 


تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


 

این کاربر توییتر با نام کاربری @Jawnbear به یک ایمیل از کوربیت استناد کرد که می گوید دسترسی به دارایی ها در این پلتفرم محدود شده است. علت محدودیت این کاربر دقیقاً مشخص نیست، صرفاً نظارت داخلی بر تراکنش ها ذکر شده است.

براساس این ایمیل، تا زمانی که این کاربر معیار های جدید KYC و AML را در کوربیت محقق نکند، به دارایی خود دسترسی نخواهد داشت.

ممکن است این محدودیت ها خطای ناشی از احتیاط در صرافی باشد، اما از آنجایی که صرافی کوربیت هنوز به تماس ها برای توضیح در این باره پاسخی نداده، نمی تواند تفسیر دقیقی کرد.

با افزایش قیمت بیت کوین، اتریوم و دیگر رمزارز ها، نهاد های بیشتری وارد این حوزه می شوند و از این رو، شفافیت در اعمال مقررات از بالاترین اهمیت برخوردار است.

این موضوعی است که به تازگی هستر پیرس کمیسیونر نهاد تنظیم مقررات آمریکا SEC روی آن انگشت گذاشته و خواستار شفافیت در تنظیم مقررات مربوط به رمزارز ها شده است.
او گفته است که افزایش حضور نهاد ها در بازار رمزارز باعث افزایش فشار بر نهاد های تنظیم مقررات برای شفافیت بیشتر می شود.

با ورود شرکت هایی مثل تسلا، بانک نیویورک ملون و شرکت پی پل به بازار رمزارز، درخواست شفافیت بیشتر در واقع آغاز کار است.

مطالب مرتبط:

بانک مرکزی کره جنوبی خواستار تفکیک ارز دیجیتال رسمی از رمزارز شد

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته