جمعه 7 اردیبهشت 1403

بانک مرکزی کره جنوبی خواستار تفکیک ارز دیجیتال رسمی از رمزارز شد

بانک مرکزی کره جنوبی از پارلمان این کشور خواست که به لحاظ حقوقی میان ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و دارایی های رمزارزی تفکیک قائل شود.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتونیوز، بانک مرکزی کره جنوبی در حالی این درخواست را مطرح کرده که قانون مربوط به ارزهای دیجیتال ماه آینده ابلاغ می شود و بانک مرکزی خواستار تغییر فوری در آن است.

پیشنهاد بانک مرکزی کره جنوبی در گزارشی مطرح شده که حاوی نظرات کارشناسان متعدد از بخش های مختلف است و به بررسی جنبه حقوقی انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی در چارچوب قانونی موجود پرداخته است.
اساتید برجسته دانشگاهی از دانشگاه ملی سئول و دانگاه هانیونگ در این پروژه مشارکت داشته اند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی

این گزارش اینگونه نتیجه گیری کرده که مهم ترین مسئله برای بانک مرکزی کره جنوبی باین این باشد که در صورت انتشار ارز دیجیتال رسمی، این ارز باید به لحاظ قانونی جایگاه اسکناس و سکه را در انتشار و وزن حقوقی داشته باشد.
نویسندگان گزارش تأکید کرده اند که مفاد قانون جدید تمایزی میان رمزارز و ارز دیجیتال بانک مرکزی قائل نیست. آن ها از قانونگذاران خواسته اند که این تفاوت حقوقی را پیش از اجرایی شدن قانون در آن لحاظ کنند.

قانون جدید دارایی های رمزنگاری شده کره شمالی، این دارایی را اینگونه تعریف می کند: «گواهی های الکترونیکی که امکان معامله و انتقال آن ها به صورت الکترونیکی ممکن است و ارزش اقتصادی دارند؛ صرف نظر از وجود یا عدم نهاد صادرکننده.»
گزارش بانک مرکزی کره جنوبی می گوید که این تعریف می توان شامل حال ارز دیجیتال بانک مرکزی نیز باشد، این در حالی است که CBDC دارایی رمزنگاری شده نیست.
بانک مرکزی کره جنوبی قصد دارد در سال جاری میلادی اجرای آزمایشی وون دیجیتال را در یک محیط مجازی انجام دهد.

مطالب مرتبط:

تکنولوژی بلاک چین روانه بیمارستان‌های کره جنوبی شد!

بایننس صرافی جدیدی در کره جنوبی افتتاح می‌کند

استفاده از فناوری بلاک‌چین در بانک‌های کره جنوبی

سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ دلاری شهروندان کره جنوبی در رمزارز

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته