پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

افزایش بهای نفت خام با رشد اقتصادی چین و آمریکا

قیمت های نفت پس از افت یک درصدی در جلسه قبل، امروز افزایش یافت زیرا داده های اقتصادی چین و ایالات متحده بسیار خوب بودند، هر چند افزایش موارد ابتلا به ویروس در هند این افزایش را محدود می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه ژوئیه تا ساعت 03:38 به وقت گرینویج، با 38 سنت یا 0.6 درصد افزایش به 68.47 دلار رسید. در حالی که نفت خام وست تگزاس آمریکا (WTI) برای ژوئن، 38 سنت یا 0.6 درصد افزایش یافت و به 65.09 دلار رسید.

هر دو معیار در مسیر کسب دومین سود هفتگی هستند زیرا کاهش محدودیت های حمل و نقل در ایالات متحده و اروپا، بازیابی عملیات کارخانه ای و واکسیناسیون ویروس کرونا، زمینه را برای احیای مجدد تقاضای سوخت فراهم می کند، در حالی که با شروع سفرهای تابستانی احتمال دارد مصرف بنزین و سوخت جت افزایش بیشتری داشته است.

داده های روز جمعه نشان داد، در چین، در حالی که بخش خدمات گسترش یافته بود، رشد صادرات در ماه آوریل تسریع شد. واردات نفت خام در بزرگترین خریدار جهان در آوریل با 0.2 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 40.36 میلیون تن یا 9.82 میلیون بشکه در روز رسید که کمترین میزان از دسامبر است. هاوی لی، اقتصاددان در او سی بی سی سنگاپور گفت: «رقم واردات بهترین نیست. کاهش نرخ بهره برداری در پالایشگاه های مستقل در استان شاندونگ در شرق چین در ماه گذشته ممکن است باعث این کاهش تقاضا شده باشد.»

در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، درخواست های مزایای بیکاری کاهش یافته است، و این نشان می دهد که بهبود بازار کار در میان یک اقتصاد پررونق وارد مرحله جدیدی شده است. بهبود تقاضای نفت ناهموار بوده است زیرا افزایش موارد کووید 19در هند باعث کاهش مصرف سوخت در سومین وارد کننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان شده است. شرکت مشاوره انرژی FGE در یادداشتی برای مشتریان گفت: «با اینکه کووید در کشورهایی مانند هند، ژاپن، و تایلند مانع بهبود تقاضای بنزین می شود، اما با این حال مقداری از تقاضا توسط کشورهایی مانند چین جبران می شود، مخصوصا اینکه سطح مسافرت ها در تعطیلات اخیر روز کارگر از سطح 2019 پیشی گرفت.»

FGE گفت: «تقاضای بنزین در ایالات متحده و مناطقی از اروپا نسبتاً خوب پیش می رود.»

«علاوه بر این، ما می توانیم با کاهش محدودیت های کرونایی و شروع فصل رانندگی در تابستان شاهد افزایش تقاضا باشیم.»

کد خبر: 1400021702MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته