جمعه 10 فروردین 1403

افزایش بهای نفت با کاهش موجودی ذخایر آمریکا

به دلیل افزایش واکسیناسیون کووید 19 و گزارشی مبنی بر کاهش موجودی نفت خام در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان، قیمت نفت روز چهارشنبه به مقدار چشمگیری افزایش یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه ژوئن با 34 سنت یا 0.5 درصد افزایش به بشکه ای 63.08 دلار رسید. در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای ماه مه 32 سنت یا 0.5 درصد رشد داشت و به 59.65 دلار رسید.

تحلیلگران بانک ANZ در یادداشتی روز چهارشنبه نوشتند: «خوش بینی به چشم انداز اقتصادی جهانی باعث بهبود احساسات در بازار نفت خام شد.»

قیمت ها افزایش یافته است زیرا داده ها در روز سه شنبه نشان می دهد اشتغال زایی در ایالات متحده در ماه فوریه در حالی که استخدام هم افزایش یافته بود، به بالاترین سطح دو ساله رسید. این داده ها نشان می دهد که فعالیت خدمات ایالات متحده در مارس به بالاترین سطح رسیده است و بخش خدمات چین در سه ماه گذشته سریعترین افزایش را تجربه کرده است.

صندوق بین المللی پول روز سه شنبه گفت هزینه های عمومی بی سابقه برای مبارزه با کووید 19، در درجه اول توسط ایالات متحده، رشد جهانی را به 6 درصد در سال جاری افزایش می دهد، نرخی که از دهه 1970 دیده نشده است.

سه منبع بازار به نقل از ارقام موسسه نفت آمریکا (API) پیش از اعلام داده های دولت در روز چهارشنبه، اعلام کردند، ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته اخیر کاهش یافته است، در حالی که موجودی سوخت افزایش یافته است.

منابع گفتند، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 2 آوریل 2.6 میلیون بشکه کاهش یافت. پیش بینی کنندگان افت فقط 1.4 میلیون بشکه ای را پیش بینی کرده بودند.

اداره اطلاعات انرژی (EIA) روز سه شنبه اعلام کرد که پیش بینی می شود تولید نفت در ایالات متحده با کاهش 270،000 بشکه در روز در سال 2021 به 11.04 میلیون بشکه در روز برسد، که این نشان دهنده افت بیشتری نسبت به پیش بینی ماهانه قبلی با 160 هزار بشکه در روز است.

ایران و قدرت های جهانی روز سه شنبه مذاکراتی را که سازنده توصیف کردند برگزار کردند و توافق کردند که گروه های کاری را برای بحث در مورد احیای مجدد توافق هسته ای 2015 که می تواند منجر به لغو تحریم های بخش انرژی ایران توسط واشنگتن و افزایش عرضه نفت شود، تشکیل دهند.

کد خبر: 1400011803MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته