پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

افزایش قیمت طلا به بالاترین حد در یک هفته گذشته

به دنبال تضعیف دلار و کاهش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا روز سه شنبه قیمت طلا به بالاترین حد خود در یک هفته گذشته رسید و این در حالیست که نگرانی از افزایش تورم، تقاضا برای شمش را افزایش داده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، طلای خالص پس از رسیدن به بالاترین حد خود در 16 فوریه به 1815.63 دلار، امروز 0.2 درصد افزایش یافت و به 1812.06 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.2 درصد افزایش به 1811.30 دلار رسید.

کایل روددا، تحلیلگر IG Market گفت: «یکی از معدود دارایی هایی که بیشتر از طلا از چشم افتاده است در حال حاضر دلار است … بنابراین این امر با افزایش قیمت از طلا حمایت می کند.»

دلار به پایین ترین حد خود در بیش از یک ماه گذشته رسید و باعث شد طلا برای دارندگان ارز های غیر دلار ارزان تر باشد، در حالیکه سرمایه گذاران در انتظار مراسم سوگند رئیس جدید فدرال رزرو ایالات متحده جروم پاول در مقابل کنگره هستند. بازده خزانه داری ایالات متحده از اوج نزدیک به یک ساله خود در روز دوشنبه کاهش یافت و هزینه فرصت نگهداری شمش های بدون بازده را کاهش داد.

رودا گفت: «به نظر می رسد روند طلا در حال نزول است و در حال حاضر هیچ نشانه ای از وارونگی آن وجود ندارد … تا زمانی که شاهد یک افزایش واقعی در پیش بینی نرخ تورم باشیم یا فدرال رزرو در مورد کنترل منحنی سود دهی صحبت کند.»

طلا که غالباً به عنوان یک پرچین تورمی تلقی می شود، در جلسه قبل 1.5 درصد افزایش یافت، زیرا ترس از افزایش تورم ارزش سهام جهانی را به سمت پایین کشاند.

بانک مرکزی اروپا روز دوشنبه نشان داد که سیاست گذاران از افزایش اخیر بازده اوراق قرضه دولتی ناراحت هستند.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی گفتند: «اوراق قرضه در شرایطی که سرمایه گذاران به دنبال پناهگاهی در بهبوهه پاندمی بودند به خوبی پشتیبانی شد. اما ورق برگشته و نرخ سوددهی در حال کاهش است و سرمایه گذاران علاقه خود را به اوراق قرضه از دست می دهند.»

در این یادداشت آمده است: «با این حال، در صورت از بین رفتن تورم، بازده سود ثابت ممکن است به شدت تحلیل برود.»

این در حالی است که قیمت هر اونس نقره 0.3 درصد کاهش یافت و به 28.06 دلار رسید، در حالی که پیشتر به بالاترین حد سه هفته خود 28.31 دلار رسیده بود.

پلاتین نیز در سطح 1،272.52 دلار ثابت بود، در حالی که پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 23394.23 دلار رسید.

مطالب مرتبط:

بانک سنگاپور: رمزارز می تواند جایگزینی برای طلا باشد

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته