شنبه 1 اردیبهشت 1403

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته بدون تغییر باقی ماند، در حالی که توسط دلار ضعیف تر پشتیبانی می شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با قیمت 1866.54 دلار در هر اونس ثابت ماند، در حالی که در جلسه گذشته بالاترین قیمت خود را از 29 ژانویه به میزان 1874.80 دلار تجربه کرد.

معاملات آتی طلای ایالات متحده با 1868 دلار ثابت ماند.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر ارزی دیلی اف ایکس گفت: «طلا از ابتدای هفته با شدت افزایش یافته است زیرا این داستان شنیده می شود که می توانیم شاهد افزایش تورم باشیم.»

«در این زمینه، ما شاهد رشد قیمت کالاها و تضعیف دلار هستیم. مطمئنا قیمت طلا بازتاب قابل توجهی از این موضوع بوده است.»

شاخص دلار در برابر رقبای خود نزدیک به پایین ترین رقم در سه ماه اخیر رسید و باعث شد طلا برای دارندگان ارز های دیگر ارزان تر شود.

قیمت طلا پس از کاهش به پایین ترین سطح 9 ماهه در اوایل ماه مارس، اکنون در حدود 190 دلار یا بیش از 11 درصد افزایش یافته است، زیرا تضعیف دلار و افزیش انتظارات تورمی به طلا که یک پرچین در برابر تورم محسوب می شود، کمک می کند.

نگرانی در مورد تورم افزایش یافته است، زیرا افزایش 4.2 درصدی قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در آوریل نسبت به سال گذشته، شدیدترین افزایش در بیش از یک دهه گذشته بوده است.

فعالان بازار در انتظار انتشار صورتجلسه جلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده در تاریخ 27 تا 28 آوریل هستند که در ساعت 18:00 به وقت گرینویچ منتشر می شود.

بانک مرکزی ایالات متحده متعهد شده است که نرخ سوددهی را پایین نگه دارد تا زمانی که اقتصاد به شکوفایی کامل برسد و مقامات بانک فدرال بارها اعلام کرده اند که انتظار دارند هرگونه افزایش تورم کوتاه مدت باشد.

هر اونس نقره با کاهش 1 درصدی به 27.93 دلار رسید و از بالاترین سطح در سه ماه گذشته در روز سه شنبه دور شد.

پالادیوم با 0.1 درصد افزایش به 2905.78 دلار رسید، در حالی که پلاتین با کاهش 0.3 درصد به 1215 دلار رسید.

کد خبر: 1400022901MGMCMF

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

صعود طلا به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته

قیمت طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح در بیش از سه ماه گذشته افزایش یافت، زیرا کاهش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته