جمعه 7 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت نفت با بهبود پیش بینی ها در مورد تقاضا

قیمت نفت در روز پنجشنبه افزایش یافت، زیرا پیش بینی های مثبت درباره بهبود تقاضا در تابستان امسال، بیش از نگرانی در مورد تأثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، ژاپن و برزیل بود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام برنت برای ماه ژوئن، 22 سنت یا 0.3 درصد افزایش یافت و به بشکه ای 67.49 دلار رسید در حالیکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای ژوئن، 18 سنت یا 0.3 درصد افزایش یافت و به 64.04 دلار رسید.

سازمان کشور های صادر کننده نفت اوپک به همراه روسیه و متحدانشان، گروهی معروف به اوپک پلاس، پس از آن که اوپک رشد تقاضای خود برای سال 2021 را به 6 میلیون بشکه در روز رساند، به برنامه های خود برای افزایش تدریجی تولید در سه فاز از ماه مه تا ژوئیه متعهد ماند. این گروه همچنین انتظار دارد ذخایر جهانی در ماه ژوئیه به 2.95 میلیارد بشکه برسد و این میزان ذخایر کمتر از میانگین 2015-2019 خواهد بود.

تحلیلگران در بانک سیتی گفتند: «یک بررسی دقیق از وضعیت موجودی نفت جهانی نشان می دهد که بازار ممکن است به نقطه تعادل نزدیک تر از آنچه اوپک پلاس فکر می کند نزدیک باشد»، و افزودند: «بیشتر موجودی نفت خام جذب بازار شده است اگرچه در مورد موجودی محصولات پالایش شده هنوز نیاز به کار است.»

این بانک همچنین انتظار دارد که واکسیناسیون در آمریکای شمالی و اروپا تقاضای نفت را به رکورد 101.5 میلیون بشکه در روز در تابستان برساند در حالی که هشدار می دهد در صورت اعمال مجدد محدودیت های شدید تر کرونایی، و افزایش موارد ابتلا در هند و برزیل، ممکن است به تقاضای محلی آسیب وارد شود.

هووی لی، اقتصاددان در بانک او سی بی سی سنگاپور گفت: «شیوع شدید کرونا در هند مانع از صعود نفت می شود.»
«اما اگر هند بتواند از پس آن بر بیاید و محدودیت ها در این کشور برطرف شوند، احتمالا بازار می تواند روند صعودی خود را ادامه دهد.»

در اطلاعات منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی در روز چهارشنبه، سرمایه گذاران بر افزایش نرخ بهره برداری از پالایشگاه های ایالات متحده و برداشت ذخایر موجود فرآورده های تقطیر شده تمرکز کردند.

موجودی نفت خام ایالات متحده هفته گذشته 90 هزار بشکه افزایش یافت، که بسیار کمتر از پیش بینی تحلیلگران برای افزایش 659 هزار بشکه است.

در بریتانیا در صورت عدم توافق میان اتحادیه و شورای جزایر شتلند، بارگیری جریان نفت خام در دریای شمال که زیربنای قرارداد آتی برنت است، در اواسط ماه مه متوقف می شود.

کد خبر: 1400020902MGMCMH

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته