پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

افزایش قیمت نفت با تقویت اقتصاد آمریکا و چین

قیمت نفت در روز سه شنبه افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران به دنبال سقوط بیش از 4 درصدی روز گذشته به دلیل تصمیمات جدید اوپک پلاس، به دنبال چانه زنی بودند، در حالی که داده های اقتصادی قوی از ایالات متحده و چین چشم انداز بهبود تقاضا را روشن کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت پس از سقوط 4.2 درصدی در روز دوشنبه، با 38 سنت یا 0.61 درصد افزایش به بشکه ای 62.53 دلار رسید.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) 34 سنت یا 0.58 درصد افزایش یافت و به 58.99 دلار رسید، در حالی که روز دوشنبه سیر نزولی 4.6 درصدی را تجربه کرد.

روز دوشنبه، احساسات بازار توسط یک نظرسنجی توسط موسسه مدیریت عرضه (ISM) تقویت شد، که نشان می دهد فعالیت در صنعت خدمات ایالات متحده در مارس به بالاترین سطح ثبت شده رسیده است. این داده ها پس از گزارش مربوط به کسب و کار روز جمعه منشتر شد که اعلام کرد 916،000 شغل به اقتصاد ایالات متحده در ماه گذشته اضافه شده است.

مارگارت یانگ، استراتژیست DailyFX گفت: «داده های ایالات متحده، خیز رشد در بزرگترین اقتصاد جهان را تأیید می کند و چشم انداز تقاضای انرژی را روشن می کند.»

علاوه بر این احساسات مثبت، یک بررسی بخش خصوصی روز سه شنبه نشان داد که در ماه مارس با افزایش استخدام کارگران توسط شرکت ها، سرعت در بخش خدمات چین افزایش یافته است.

علاوه بر این، انگلستان با بازگشایی مشاغلی از جمله فروشگاه ها، باشگاه های ورزشی، آرایشگاه ها و مکان های پذیرایی در فضای باز، در 12 آوریل، محدودیت های مربوط به ویروس کرونا را کاهش می دهد.

این کمک کرد تا نگرانی ها در مورد توافق هفته گذشته توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، معروف به اوپک پلاس، برای بازگرداندن 350،000 بشکه در روز در ماه مه، 350،000 بشکه در روز در ژوئن و 400،000 بشکه در روز در ماه جولای، کاهش یابد.

عربستان سعودی نیز قرار است کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز خود را طی سه ماه کاهش دهد. در همین زمان، ایران عضو اوپک، معاف از کاهش داوطلبانه، در حال افزایش عرضه است.

توجه بازار اکنون به گفتگو های غیرمستقیم بین ایالات متحده و ایران از سه شنبه در وین به عنوان بخشی از مذاکرات گسترده تر برای احیای توافق هسته ای 2015 بین تهران و قدرت های جهانی جلب شده است.

ایالات متحده انتظار داشت که مذاکرات دشوار باشد و هیچ گونه پیشرفت اولیه را پیش بینی نمی کند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار آسیا و اقیانوسیه در OANDA ، گفت: «دستیابی به موفقیت در مذاکرات غیرمستقیم ایالات متحده و ایران در وین این هفته تقریباً منجر به حرکت حساس دیگری در بازارهای نفت خواهد شد، زیرا ترس از افزایش عرضه ایران بیشتر می شود.»

کد خبر: 1400011703MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته