پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

افزایش قیمت نفت خام با سقوط ذخایر خام ایالات متحده

قیمت نفت در روز پنجشنبه افزایش یافت، زیرا ذخایر نفت خام در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان، با افزایش تولید پالایشگاه ها و افزایش صادرات، بیشتر از حد انتظار کاهش یافت.
به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت با 17 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 69.13 دلار در هر بشکه رسید و معاملات آتی نفت خام وست تگزاس (WTI) با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش به 65.71 دلار در هر بشکه رسید.
هر دو معیار قبل از عقب نشینی، در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود از اواسط مارس رسیده بودند.
تحلیلگران سیتی گروپ در یادداشتی گفتند: «با ادامه واکسیناسیون ها و نزدیک شدن به فصل رانندگی تابستانی، این روند باید شتاب بگیرد، تقاضا برای سوخت را قوی نگه دارد و اعتماد به نفس بازار را در این جریان بهبودی افزایش بخشد.»
اداره اطلاعات انرژی روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر خام ایالات متحده هفته گذشته با افزایش تولید پالایشگاه ها و افزایش صادرات، بیش از انتظار کاهش یافته است.
در مقایسه با انتظارات در نظرسنجی رویترز برای کاهش 2.3 میلیون بشکه ای، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 30 آوریل با 8 میلیون بشکه کاهش به 485.1 میلیون بشکه رسید.
اداره اطلاعات انرژی اعلام کرد که ذخایر بنزین ایالات متحده در هفته 737 هزار بشکه افزایش یافته است، در حالی که پیش بینی ها کاهش 652 هزار بشکه ای را نشان می دادند.
تحلیلگران بانک مشترک المنافع استرالیا گفتند: «ما فکر می کنیم تقاضای ایالات متحده زیاد است. اکنون نرخ بهره وری از پالایشگاه ها در ایالات متحده بالاتر از میانگین پنج ساله است.»
تحلیلگران بانک مشترک المنافع گفتند انتظار می رود در سه ماهه دوم تقاضای سوخت جت ایالات متحده در مقایسه با سه ماهه اول به دلیل افزایش سفرهای داخلی 30 درصد افزایش یابد.
محدودیت های مربوط به ویروس کرونا در ایالات متحده و مناطقی از اروپا در حال کاهش است، اما هنوز هم موارد ابتلا در واردکنندگان عمده نفت خام مانند هند و ژاپن در حال رشد است و افزایش قیمت نفت را محدود می کند.
در همین حال، وزارت نفت عراق اعلام کرد که ستیزه جویان با استفاده از بمب روز چهارشنبه به دو چاه نفت در یک میدان نفتی نزدیک به شهر کرکوک در شمال عراق حمله کردند و دست کم یک پلیس را کشته و آتش سوزی ایجاد کردند.
منابع صنعت گفتند که این حمله تاثیری بر تولید نداشته است. در بیانیه وزارت نفت در مورد تولید توضیحی داده نشده است.

کد خبر: 1400021602MGMCMH

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته