جمعه 31 فروردین 1403

افزایش بیش از یک دلاری قیمت نفت

با افزایش خوش بینی ناشی از واکسیناسیون کووید 19 و همزمان با بازگشت تدریجی تولیدات نفت خام ایالات متحده پس از یخ زدگی شدید منابع در ایالت تکزاس، قیمت نفت امروز سه شنبه 23 فوریه بیش از یک دلار افزایش یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، به گفته منابع، به دلیل سرمای هوا و یخ زدن لوله ها و اختلالات به وجود آمده، تولید نفت شیل در جنوب ایالات متحده ممکن است حداقل دو هفته تحت تأثیر راه اندازی مجدد باشد تا به سطح بیش از دو میلیون بشکه نفت خام در روز برسد.

هر بشکه نفت خام برنت با افزایش 1.10 دلار یا 1.7 درصدی به 66 دلار و 34 سنت در هر بشکه رسید، که پیش از این به بالاترین سطح 66.79 دلار رسیده بود. هر بشکه نفت خام آمریکا به سطح 63 دلار رسید، و با 95 سنت یا 1.5 درصد رشد به 62.62 دلار رسید. هر دو شاخص در روز سه شنبه پس از صعود تقریبی 4 درصدی در جلسه قبل، بیش از 2 درصد افزایش یافته اند.

استیون اینس، استراتژیست ارشد بازار های جهانی در Axi در یادداشتی گفت: «حرکت مثبت در مجموعه نفتی ادامه دارد، زیرا سرمایه گذاران بدون تردید با دیدگاه صعودی به ماجرا نگاه می کنند.»

«تحقیقات کالا های گلدمن ساکس» پیش بینی قیمت نفت خام برنت را برای سه ماهه دوم و سوم سال جاری 10 دلار افزایش داد و دلیل آن را ذخیره کمتر موجودی، هزینه های حاشیه ای بیشتر برای شروع فعالیت بالادستی و جریان های احتمالی عنوان کرد.

بانک وال استریت انتظار دارد قیمت های برنت در سه ماهه دوم به 70 دلار در هر بشکه برسد که پیش تر 60 دلار پیش بینی شده بود و در سه ماهه سوم به 75 دلار که پیش تر 65 دلار پیش بین می شد.

مورگان استنلی پیش بینی می کند قیمت نفت خام برنت در سه ماهه سوم به 70 دلار در هر بشکه برسد و این نشانه هایی از بازار بسیار بهبود یافته و شامل چشم انداز افزایش تقاضا است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA در نیویورک، گفت: «سخت نیست كه در حال حاضر با نگاه صعودی به قیمت نفت نظاره کنیم، زیرا اختلالات به وجود آمده بر اثر یخ زدگی عمیقا تضمین می كند افزایش تقاضا در آینده این عرضه اشباح شده را از بین خواهد برد.»

وی افزود: «پس از اینکه واکسیناسیون کووید 19 یک دوره موفق را پشت سر گذاشته، اکنون تقاضای جهانی نفت بسیار بهتر به نظر می رسد.»

مطالب مرتبط:

افزایش تقاضای جهانی و ادامه رشد قیمت نفت

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته