جمعه 10 فروردین 1403

برنامه انجام معاملات اعتباری بر پایه بلاک چین در ایتالیا

SIA شرکت پرداخت بزرگ ایتالیایی و تابعی از شرکت «سی دی پی اکوییتی»، به همراه شرکت فناوری مالی «ویزکی» برای عرضه معاملات اعتباری بر پایه بلاک چین همکاری می کنند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از بی تی سی منیجر، بر اساس خبری که در 26 ژانویه اعلام شد، شرکت SIA شروع مشارکت خود با ویزکی اعلام کرد، که این به موسسات مالی، بانک ها، اپراتور های مالی، و صندوق ها توانایی معامله اعتبار از طریق فناوری بلاک چین می دهد.
بخشی از ویژگی های این پلتفرم این است که هر کیف پول اعتباری دارای محیط دیتای پایدار است، و این تضمینی برای دیتا و تاریخچه موثق است در حالی که از خطر عدم تطابق پیشگیری می کند.
اعتبار دیجیتالی شده بر روی پلتفرم SIA، از طریق مزایده های عمومی و خصوصی از طریق پروتکل های قرارداد هوشمند معامله خواهند شد. این زیربنا همچنین تمامی سوابق معاملات وابسته را برای هر کیف پول ضبط خواهد کرد.
«اداره بانکداری اروپا» (EBA) در اطلاعات خود اشاره کرد که ارزش کل وام های دارای ضرب العجل تا ژوئن 2020 برابر با 871 میلیارد یورو بوده است. حساب های فرانسه با سهم 250 میلیاردی در صدر هستند و پس از آن اسپانیا با 187 میلیارد و ایتالیا با 156 میلیارد یورو قرار دارند.
این پلتفرم جدید توسط SIA و ویزکی مدیریت می شوند و از زیر بنای فناوری SIA بهره می برد. همچنین بکار گیری فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) موجب کارآمدی، سیالیت و شفافیت برای بازار معامله ثانویه می شود.
«دنیل ساواره» مدیر فناوری و روش های تجارت SIA اظهار کرد: «ماموریت اصلی این پروژه که با همراهی ویزکی آغاز شده، پشتیبانی کردن بانک ها جهت مدیریت اعتبارات است، با یک روش استاندارد و امن در موازات با توصیه های رگولاتور های اروپایی.»
موسسه های مالی مختلفی به استفاده از فناوری بلاک چین برای اهدافی مانند اعتبارات و اوراق قرضه جهت بهبود بخش مالی ادامه می دهند. همانطور که پیش تر توسط بی تی سی منیجر گزارش شد، بانک ویتنامی «اچ دی بانک» به اولین بانک در این کشور تبدیل شد که به وسیله دفتر کل توزیع شده اقدام به عرضه اسناد اعتباری کرده است.
بانک HSBC در بنگلادش هم دست به انتشار اعتبار نامه به وسیله بلاک چین زده است، که موجب کاهش زمان انتظار به 24 ساعت شده است. موسسات مالی دیگری از جمله بانک استاندارد آفریقای جنوبی همچنین از DLT برای مقاصد مشابه استفاده کرده اند.
بی تی سی منیجر همچنین در آگوست 2020 گزارش داد که بزرگترین شرکت بیمه ایتالیا «ریال موتوآ» دست به عرضه ضمانتنامه از طریق بلاک چین زده است.

 

برای مطالعه جدیدترین اخبار بلاک چین کلیک کنید

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته