پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

اپلیکیشن بلاک چینی به مقابله با کووید۱۹ کمک می‌کند

اپلیکیشن بلاک چینی در کره جنوبی ارائه شده که اطلاعات را از محققان جمع آوری می کند تا برای پزشکان خط مقدم مبارزه با کووید۱۹ چشم انداز وسیع تری فراهم کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو نیوز، شاید بتوان گستره کامل فناوری 4.0 صنعت، از جمله بلاک چین را برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا، همزمان با یکدیگر استفاده کرد. در همین راستا یک اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی، اطلاعات کلان و فناوری بلاک چین در کره جنوبی عرضه خواهد شد که کل این ایده را  در بوته آزمایش می گذارد.

شرکت «KT» اپراتور بزرگ موبایل کره جنوبی اعلام کرد اپلیکیشن SHINE را عرضه می کند. این اپ بلاک چین، اطلاعات را از حققان جمع آوری می کند و و با کمک هوش مصنوعی، بلاک چین و اطلاعات کلان  چشم اندازی برای پزشکانی فراهم کند که با کووید۱۹ مقابله می کنند. بیل و ملیندا گیتس از این اپ پشتیبانی می کنند.

توسعه این پروژه از حدود یک سال قبل آغاز شده است. در آوریل ۲۰۲۰ میلادی KT اعلام کرد با چند شرکت و نهاد از جمله بنیاد «بیل و ملینداگیتس» در این زمینه همکاری می کند. چند بازیگر بزرگ حوزه محصولات خدمات درمانی و فناوری پزشکی در کره جنوبی نیز در این طرح شرکت می کنند از جمله دانشگاه پزشکی کره، انستیتو علم و فناوری کره جنوبی وشرکت موبایل دکتر (توسعه دهنده اپ موبایل که در حوزه نرم افزارهای بهداشتی فعالیت می کند). در کنار آنها شرکت بلاک چین «مدی بلاک» نیز در طرح سهیم است.

بنیاد گیتس و KT هرکدام حدود ۵ میلیون دلار برای پشتیبانی از این پروژه هزینه کرده اند که اکنون به نظر می رسد آماده استفاده است. این اپ می تواند می تواند سطح ریسک ویروس کرونا و همچنین نشانگرهای بیماری عفونی دیگر مانند تب، دمای بالا، سردرد و سرفه را بررسی کند.

این اپ اکنون در اپ استور اپل و وب سایت KT ارائه شده است. همچنین کاربران می توانند اطلاعاتشان را به طور داوطلبانه در این اپ آپلود کنند.

همچنین در چند آزمایش پزشکی گسترده ۴ بیمارستان کره جنوبی از این اپ استفاده می شود. در کنار این موارد از آن برای جمع آوری اطلاعات تست های تنفسی در موسسات استفاده می شود.

برای مطالعه آخرین اخبار بلاک چین کلیک کنید

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته