سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

بازار بورس 1 بهمن 99/ رشد 32 هزار واحدی شاخص

بازار بورس امروز در پی تحرکاتی که در روز گذشته شاهد آن بودیم با افزایش قابل توجه تقاضا همراه شد و شاخص کل بورس افزایش یافت.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 33 هزار و 230 واحد رشد به عدد یک میلیون و 183 هزار و 948 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز در پایان معاملات امروز، با 2 هزار و 705 واحد رشد به عدد 433 هزار و 129 واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد 5 میلیارد و 967 میلیون سهم با ارزش 68 هزار و 614 میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و نمادهای پرتراکنش نیز، دانا، کاما، سیتا، واپارس، بترانس، غزر و خزامیا بودند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با 479 واحد افزایش به عدد 18 هزار و 10 واحدی رسید.

نمودار تحلیلی شاخص بورس

نمادهای مارون، آریا، کگهر، میدکو، بپاس و غصینو، تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل فرابورس بودند. در این بین نمادهای چخزر، زملارد، سپیدار، وسپهر، شاروم، بپیوند و کرمان نیز بیشترین تراکنش ها را به خود اختصاص دادند.

بازار بورس امروز تحت تاثیر تقاضایی بود که در روز گذشته ایجاد شد و گفته می شود که با فشار نهادهای دولتی، حقوقی ها بار دیگر حمایت از بازار را آغاز کرده اند.

از طرفی هم با توجه به این که شاخص در محدوده حمایتی خوبی قرار داشت، افزایش آن را مشاهده می کنیم. موضوع دیگر نیز این بود که بسیاری از سهم های بزرگ به نقطه اشباع فروش خود رسیده بودند و این مساله نیز به خودی خود در تغییر جهت بازار تاثیر گذاشت.

برخی بر این باورند که بازار در روزهای آتی بار دیگر تحت حمایت دولت قرار خواهد گرفت و شاهد افزایش شاخص ها خواهیم بود. با این وجود برخی دیگر نیز افزایش کنونی را مقطعی می دانند و روند کلی بازار را نزولی ترسیم می کنند.

در این میان بسیاری نیز همچنان به این مساله تاکید دارند که روند کلی بازار مثبت است و باید دید بلند مدت داشت. این در حالی است که افت های اخیر بازار بسیاری از فعالان بورس را از کار در این بازار مایوس کرده است.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته