پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تکنولوژی بلاک چین در بزرگترین کارخانه تصفیه شکر خام جهان

کارخانه شکر الخلیج امارات، بزرگترین کارخانه تصفیه شکر خام جهان، اخیراً اعلام کرده است از تکنولوژی بلاک چین در پلتفرم معاملات شکر خود استفاده خواهد کرد.

معامله کنندگان شکر می توانند با در اختیار داشتن توکن های ویژه، و از طریق بستر غیر متمرکز بلاک چین و بدون نیاز به مراجع واسط، منبع شکر خود را به صورت مستقیم از کارخانه الخلیج امارات خریداری کنند. توکن های کارخانه تصفیه شکر الخلیج بین 1 کیلوگرم تا 1 میلیون تن را در بر می گیرد، بنابراین تمامی معامله کنندگان بازار شکر بنا به میزان مشخص شده در توکن می توانند منبع شکر خود را خریداری کنند. معامله کنندگان 4 درصد کارمزد صرافی و 2.5 درصد هم حق ذخیره سالانه شکر را به کارخانه پرداخت خواهند کرد.

پلتفرم های همتا به همتا نه تنها سرعت معاملات شکر را افزایش می دهند بلکه سطوح امنیتی تبادلات مالی را نیز ارتقا خواهند داد

پلتفرم معاملاتی فروش شکر تصفیه شده کارخانه الخلیج در بستر بلاک چین، نخستین صرافی جهان در زمینه معامله شکر است. فروش شکر تصفیه شده در صرافی های سنتی مستلزم صرف وقت و انرژی زیادی است. پلتفرم های همتا به همتا نه تنها سرعت معاملات شکر را افزایش می دهند بلکه سطوح امنیتی تبادلات مالی را نیز ارتقا خواهند داد.

جمال الخریر، مدیر ارشد اجرایی کارخانه شکر الخلیج اعتقاد دارد پلتفرم معاملات شکر مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین این شرکت در راستای طرح جامع دولت امارات راه اندازی شده است. شیخ محمد بن رشید، خلیفه، مقام ارشد کشور امارات و حکمران دبی، در سال 2018 استراتژی و چشم انداز تکنولوژی بلاک چین امارات در سال 2021 را مشخص کرد.

استراتژی بلاک چین 2021 امارات طرح بلند پروازانه ای را مطرح می کند

استراتژی بلاک چین 2021 امارات طرح بلند پروازانه ای را مطرح می کند. مطابق این طرح، 50 درصد از کل معاملات دولتی این کشور تا پیش از پایان سال 2021 در بستر شبکه های دفتر کل توزیع شده (بلاک چین) قرار خواهند گرفت.

شیخ محمد بن رشید حاکم دبی در سخنرانی خود گفت: “نهادینه سازی و اجرای طرح بلاک چین، کیفیت زندگی و سطح رضایت و شادی شهروندان اماراتی را افزایش خواهد داد. تا پیش از پایان سال 2021، بیش از 50 درصد از کل معاملات دولتی دبی در بستر تکنولوژی بلاک چین صورت خواهد گرفت. تکنولوژی بلاک چین در وقت، انرژی و منابع صرفه جویی کرده و به افراد این امکان را می دهد تا معاملات تجاری خود را با بازدهی بالاتر انجام داده و این معاملات را با سبک و سیاق زندگی خود تنظیم کنند.”

منبع: کوین تلگراف.

برای مطالعه جدیدترین اخبار بلاک چین کلیک کنید

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته