جمعه 31 فروردین 1403

بلاک چین برای آینده اقتصاد جهان ضروری است

به گفته کارشناسان، اقتصاد آینده جهان یک اقتصاد به هم پیوسته است، به گونه ای که شریان های اقتصادی کشورهای مختلف به یکدیگر پیوند می خورد. در این میان متخصصان باور دارند تکنولوژی بلاک چین برای آینده اقتصاد جهان نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

بلاک چین برای آینده اقتصاد

بلاک چین امکان همکاری های بزرگ را فراهم می کند

نتایج یک پژوهش علمی نشان می دهد اکوسیستم های اقتصادی در سراسر جهان در حال تغییر و تحول هستند.

این پژوهش ادعا می کند در آینده هیچ سازمانی نمی تواند خود را مالک بازارهای جهانی معرفی کند. بنابراین رقیب های تجاری مترصد صید فرصت ها از طریق همکاری با یکدیگر می شوند.

این پژوهش پیش بینی می کند که انحصار بازارهای تجاری در آینده تا حدودی کمرنگ تر شود زیرا یک سازمان اقتصادی نمی تواند بدون همکاری با دیگر اعضا خود را در سطح بین المللی معرفی کند.

در این میان تکنولوژی بلاک چین از طریق همکاری با دیگر تکنولوژی ها نظیر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی امکان همکاری های بزرگ را در سطوح کلان فراهم می کند.

با وجود ویژگی های منحصر بفرد بلاک چین برای آینده اقتصاد جهان می تواند نقش تحول گر را ایفا کند.

شفافیت بسیار بالا، امنیت فوق هوشمند، غیر قابل تغییر بودن داده های ذخیره شده در بستر زنجیره های بلوکی، از جمله مهم ترین ویژگی های منحصر بفرد تکنولوژی بلاک چین محسوب می شوند.

در سال 2019 بیش از 15 درصد راهکارهای مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین وارد مرحله عملیاتی شدند که این آمار نسبت به سال 2018 افزایش سه برابری را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته