جمعه 10 فروردین 1403

امارات پلتفرم ملی احراز هویت مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین خود را به زودی راه اندازی می کند

امارات متحده عربی در نظر دارد یک پلتفرم ملی احراز هویت مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین راه اندازی کند. بانک مرکزی و وزارت توسعه اقتصادی این کشور با همکاری یکدیگر اين پلتفرم را در سطح ملی راه اندازی خواهند کرد.

به گفته منابع خبری امارات، بانک ملی این کشور و بیش از 120 شرکت بزرگ اماراتی همکاری خود را با این پلتفرم اعلام کردند.

بانک ملی امارات به مراکز و کسب و کارهای کوچک تجاری کمک می کند تا از لحاظ تکنولوژی بتوانند از امکانات بلاک چین استفاده کنند.

در اولین قدم، نهاد اقتصاد دبی تمامی مدارک معاملاتی را در بستر پلتفرم بلاک چین ملی قرار داده است. این مدارک بالغ بر 40 درصد کل مدارک معاملاتی در کشور امارات محسوب می شود.

پلتفرم ملی احراز هویت امارات

چشم انداز توسعه تکنولوژی بلاک چین در کشور امارات

چنانچه پیشتر نیز گفته شد پروژه پلتفرم ملی احراز هویت مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین امارات، مورد حمایت مقامات ارشد دولتی و نهادهای اقتصادی این کشور قرار دارد.

عمر بوشهاب، مدیر ارشد اجرایی نهاد ثبت احوال امارات، در مصاحبه اخیر خود گفت راه اندازی پلتفرم جامع احراز هویت مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین امارات در راستای ایجاد زیرساخت های تکنولوژی در این کشور قرار دارد.

دولت امارات در نظر دارد زیرساخت های تکنولوژی را در این کشور ارتقا دهد. تکنولوژی بلاک چین جایگاه ویژه ای در سند چشم انداز توسعه امارات به خود اختصاص داده است.  

کشور امارات در سالیان اخیر به دلیل اتخاذ موازین قضایی منعطف، در پذیرش و نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین و صنعت رمزارزها نقش ویژه ای در سطح بین المللی ایفا کرده است.

در اوایل سال جاری بانک اسلامی ابودهابی امارات اولین بانک اسلامی بود که معاملات مالی خود را با استفاده از تکنولوژی بلاک چین صورت داد.

بازار جهانی ابودهابی که یک منطقه آزاد تجارتی و قطب اقتصاد بین المللی محسوب می شود در سال 2020 پلتفرم جامع معاملات رمزارز خود را راه اندازی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته