سه‌شنبه 29 اسفند 1402

بلاک چین؛ راه حل اصلی برای زنجیره‌های تأمین جهانی

فناوری انقلابی بلاک چین برای ردیابی محصولات در سراسر زنجیره های تأمین جهان، ایجاد منابع پایدار و اصالت تأیید پذیر کاملاً ایده آل است.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو دیلی، بر اساس گزارش سازمان تجارت جهانی (WTO):

«از زمان ظهور اینترنت، هیچ فناوری تا این اندازه شور و اشتیاق مردم را برانگیخته نکرده و هیچ كدام بحث های فراتر از محدوده جهان رمز آلود متخصصان فن آوری اطلاعات (IT) را برانگیخته نکرده است.»

WTO همچنین معتقد است که بلاک چین موانع موجود را برطرف خواهد کرد و منجر به تجارت یک تریلیون دلاری جدید در دهه آینده خواهد شد.


بلاک چین چیست


امانوئل گان، تحلیلگر ارشد بخش تحقیقات اقتصادی و بخش آماری، در این خصوص اظهار داشت که همه طرف های زنجیره تأمین، نه تنها واردکنندگان و صادر کنندگان بلکه حمل کنندگان، بانک ها و سایر افراد از این فناوری سود خواهند برد.
گان همچنین به پیچیدگی های تجارت بین الملل، به ویژه اسناد و مدارک و رویه ها اشاره کرد. وی مثال زد که چگونه SME ها (شرکت های کوچک و متوسط) واقعاً با هزینه های همراه این عملیات دست و پنجه نرم می کنند.
گان در گزارش WTO خود با عنوان «آیا بلاک چین می تواند انقلابی در تجارت بین الملل ایجاد کند» نوشت:

«اگر فناوری بلاک چین بتواند به کاهش این هزینه های ثابت کمک کند، این یک پیروزی بزرگ است. در واقع، فناوری بلاک چین می تواند به آنها را در اثبات کیفیت و اصالت محصولاتشان هم کمک کند. اما تنها SME ها نیستند که سود می برند، اگر این فناوری به روش صحیح گسترش یابد، می توانیم به همه بازیگران سیستم تجارت اجازه دهیم در زمان واقعی، به صورت همتا به همتا تعامل داشته باشند و این در نهایت منجر به هم نیروبخشی چند برابری می شود.»
گان همچنین در مورد ویژگی های تغییرناپذیر بلاک چین، نوشت:«بلاک چین، بنابراین، شفافیت فوری و سراسری را تضمین می کند، و چون تراکنش های اضافه شده به بلاک چین دارای مهر زمان هستند و نمی توانند به راحتی دستکاری شوند، فناوری بلاک چین اجازه می دهد محصولات و معاملات به راحتی ردیابی شوند.»
در این گزارش همچنین بحث انتقال به معاملات بدون کاغذ مورد بحث قرار گرفت. در بخشی که به ویژه پر از کاغذ است، این امر برای بهبود کارایی بسیار مهم تلقی می شود.
در آخر، این گزارش به توانایی بلاک چین برای کاهش قابل توجه هزینه های مربوط به فرآیندهای مختلف تأیید، پردازش، حمل و نقل، تدارکات و واسطه گری مالی پرداخت. این هزینه ها قابل اندازه گیری نبودند، اما WTO اظهار داشت که احتمالاً تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

حرکت غول خودروسازی چینی به سمت بلاک چین

بیشتر بخوانید

کیف پول موبایل کونوس

نسخه جدید کیف پول الکترونیک کونوس منتشر شد. نسخه جدید کیف پول الکترونیک کونوس 1.9.2 همراه با رفع برخی باگ ها و همچنین یک تغییر هیجان انگیز در مقایسه با نسخه های قبلی خواهد بود

آشنایی با ارز دیجیتال کونوس ایکس (CCXX)

آخرین دستاورد کونوس دنیا را زیر و رو کرده است. اگرچه سکه های زیادی وجود دارند که تراکنش های سریع و ارزان را قادر می سازند، اما به دلیل نوسانات قیمت نمی توان آنها را به عنوان راه حل ایده آل برای پرداخت ها و نقل و انتقالات مالی در نظر گرفت.

بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

بیت کوین یک ارز رمزپایه است و اولین و بزرگترین نمونه از آن محسوب می شود. در اصل، این پدیده نوظهور شکل جدیدی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته