جمعه 10 فروردین 1403

بازار بورس امروز 21 بهمن 99/ رشد 21 هزار واحدی شاخص بورس

بازار بورس روند صعودی خود را ادامه داد و بر خلاف تصورها، اخبار احتمال ادامه تحریم ها نیز نتوانست جلوی جریان صعودی را بگیرد.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 21 هزار و 626 واحد افزایش به عدد یک میلیون و 214 هزار و 370 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز در پایان معاملات امروز، با 2 هزار و 972 واحد افزایش به عدد 423 هزار و 65 واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد 8 میلیارد سهم با ارزش 97 هزار و 653 میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای فولاد؛ فملی، تاپیکو، فارس، وغدیر، شپنا و خودرو بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و نمادهای پرتراکنش نیز، خزر، شستا، کلوند، خودرو، شپنا، شتران و خگستر بودند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با 85 واحد افزایش به عدد 17 هزار و 539 واحدی رسید.

نمادهای یپاس، هرمز، غصینو، زاگرس، ذوب، میدکو و آریا تأثیر گذارترین نمادها در شاخص کل فرابورس بودند. در این بین نمادهای سپیدار، وسپهر، شاروم، زملارد، کزغال، بپیوند و کرمان پر تراکنش ترین نمادها بودند.

بازار امروز کار خود را صعودی آغاز کرد و این در حالی بود که معاملات روز گذشته تا حدودی نشان از افزایش عرضه ها داشتند.

اما در این میان موضوعی که برای معامله گران مهم بود، این است که سخنان جدید رئیس جمهوری آمریکا ممکن است نشان از ادامه تحریم ها علیه ایران داشته باشد.

همین موضوع تا حدودی عرضه ها را در روز گذشته افزایش داد. اما افزایش قیمت کامودیتی ها مانند نفت و مس و همچنین رشد قیمت ارز در کشور موجب شد که بازار سهام نیز با جریانی صعودی همراه شود.

این در حالی است که برخی بر این باورند که ادامه تحریم ها می تواند بازار را با وضعیتی متفاوت همراه کند. با این وجود مساله مهم این است که بازار در هفته های گذشته از لحاظ تکنیکال توان رشد را پیدا کرده است و حال باید دید که در ادامه بازار اخبار تحریم را دنیال می کند و یا رشد قیمت کامودیتی ها و دلار.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته