جمعه 10 فروردین 1403

بازار بورس امروز 26 بهمن 99/ نوسانات شدید شاخص بورس

بازار بورس امروز کار خود را صعودی آغاز کرد، اما در ادامه کار به دلیل عرضه هایی که در بازار صورت گرفت شاخص کل با نوساناتی جدی همراه شد.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 2 هزار و 83 واحد افزایش به عدد یک میلیون و 264 هزار و 337 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز در پایان معاملات امروز، با یک هزار و 460 واحد افزایش به عدد 437 هزار و 85 واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد 11 میلیارد و 991 میلیون سهم با ارزش 122 هزار و 920 میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد های فملی، فولاد، شبندر، شپنا، فارس، شستا و خساپا بیشترین تأثیر را در شاخص داشتند و نماد های پرتراکنش نیز، خساپا، شپنا، فملی، خودرو، شستا، فولاد و شتران بودند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با 56 واحد کاهش به عدد 17 هزار و 816 واحدی رسید.

نماد های بپاس، آریا، زاگرس، ارفع، میدکو، هرمز و ذوب تأثیرگذارترین نماد ها در شاخص کل فرابورس بودند. در این بین نماد های گدنا، سپیدار، چخزر، کزغال، وسپهر، شاروم و زملارد پر تراکنش ترین نماد ها بودند.

بازار بورس امروز در شرایطی کار خود را پایان داد که نوساناتی قابل توجه در آن شکل گرفته بود. شاخص کل کار خود را با صعود آغاز کرد اما اندکی بعد عرضه ها در سهام شاخص ساز مانع رشد آن شدند.

در ادامه اما سهم های بزرگ مورد حمایت قرار گرفتند و بار دیگر دیدیم که شاخص در یک جریان افزایشی قرار گرفت. اما دیری نپایید که بار دیگر عرضه ها بر روند بازار چیره شدند و شاهد آن بودیم که شاخص وارد یک فاز نزولی شد.

نکته قابل توجه این است که حمایت ها همچنان در بازار وجود دارند؛ اما اگر در معاملات روز آینده شاهد این حمایت ها نباشیم، وضعیت بازار بار دیگر نزولی خواهد شد.

این در حالی است که بازار روز های گذشته را با تکیه بر تغییر دامنه نوسان قیمت سهم ها و همچنین رشد قیمت دلار جریانی صعودی را در پیش گرفته بود.

بیشتر بخوانید

نمودار تیک (Tick Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزار های مهم و بسیار کمک کننده در حوزه ترید ، نمودار تیک (Tick Chart) است.معامله (Trade) به فعالیت خرید و فروش...

گوگل فاینانس چیست؟

گوگل فاینانس (Google Finance) یکی از سرویس های غول فناوری اطلاعات گوگل است که امکاناتی را برای انجام تحقیقات لازم درباره سهام بورس و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته