پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آنچه پاندمی به جامعه رمزارز درباره تغییرات اقلیمی آموخت

برای اولین بار، پنج خطر بزرگ جهانی در «گزارش خطرات جهانی مجمع اقتصاد جهانی» همه مربوط به اقلیم و محیط زیست بودند. از آتش سوزی های ویرانگر استرالیا و آمازون گرفته تا آفت های ملخ ویرانگر در شاخ آفریقا، سال 2020 نه تنها توسط جهان گیری کووید 19 بلکه تعداد زیادی از نگرانی ها در مورد تأثیرات تغییر اقلیم در صورت عدم کنترل، یاد آوری می شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، طی یک سال گذشته، شاهد تأثیرات شدید اقدامات عقب افتاده در میان بحران های قریب الوقوع بوده ایم. در حالی که بازه زمانی تغییرات آب و هوایی به روز ها یا هفته ها اندازه گیری نمی شود، سر خط عناوین مرتبط با تغییر اقلیم در دهه آینده ممکن است متفاوت از موارد همه گیر ویروس کرونا نباشد. برای این منظور، جامعه بلاک چین و رمزارز باید به دنبال استفاده از درس های آموخته شده از ویروس کرونا در بحران بعدی قریب الوقوع جهانی یعنی تغییر آب و هوا حاضر باشند.

رمزارز و تغییرات اقلیمی

جامعه بلاک چین و رمزارز بدون شک سهمی در انتشار گاز های گلخانه ای تولید شده توسط صنعت هواپیمایی داشته است. طبق مطالعه منتشر شده در مجله Global Environment Change، پرواز کنندگان مکرر به افرادی گفته می شود که سالانه حدود 35000 مایل (56،000 کیلومتر) معادل سه پرواز طولانی مدت در سال، و هر ماه یک پرواز کوتاه مدت یا ترکیبی از این دو را دارند.

به عنوان یک جامعه جهانی و توزیع شده، کسانی که در زنجیره بلوک و رمزارز کار می کنند احتمالاً مدت زمانی بالاتر از متوسط ​​را پیش از پاندمی در آسمان سپری می کردند. پروازکنندگان مکرر، همانطور که در بالا تعریف شد، احتمالاً بیش از نیمی از کل انتشارات ناشی از مسافرت هوایی مسافران را تشکیل می دهد و حدود 2.4 درصد از انتشار CO2 جهانی از هواپیما حاصل می شود. در مجموع، کارشناسان تخمین می زنند که صنعت هواپیمایی مسئول حدود 5 درصد گرمایش کره زمین است.

یک پرواز رفت و برگشت از لندن به نیویورک معادل 11 درصد از میزان متوسط ​​انتشار سالانه برای کسی در انگلستان یا تقریباً کل انتشارات مشابه با فردی است که در غنا در طول یک سال زندگی می کند..

نتیجه ناخواسته قطع فعالیت ها ناشی از ویروس کرونا شامل کاهش شدید آلودگی هوا و انتشار CO2 است. به عنوان مثال در چین، میزان انتشار CO2 به طور موقت یک چهارم کاهش یافت. در حالی که نشانه های برگشت پذیری محیط زیست امیدوار کننده است، این اثرات فقط موقتی هستند، مگر اینکه اقدامات پایدار برای مهار انتشار گاز های گلخانه ای انجام شود.

متأسفانه، پیشرفت در کارایی سوخت همگام با افزایش سریع کل مسافران سال به سال نیست، به این معنی که راه حل های موفقیت آمیز برای جلوگیری از انتشار گاز های هوایی، افراد را ملزم می کند پرواز خود را کاهش دهند.


ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


پاندمی راه حل های بهتری را به ما نشان داده است

در حالی که تلاش برای بازآفرینی تعاملات حضوری بر روی کنفرانس ویدئویی نتایج متفاوتی را در طول دوره پاندمی به همراه داشت، فناوری به سرعت در حال تحول است تا روش های امیدوار کننده تعامل مجازی را به صورت واقعی، با استفاده از واقعیت های مجازی و پیشرفته ارائه دهد.

شرکت حسابرسی PricewaterhouseCoopers گزارشی منتشر کرد که پیش بینی می کند 23.5 میلیون شغل در سراسر جهان تا سال 2030 برای آموزش، جلسات کاری یا ارائه خدمات بهتر به مشتری از تجهیزات واقعیت مجازی استفاده می کنند. کنفرانس ویدئویی آنلاین برای انتقال به امور کاملاً مجازی آماده نبود، اما با گذشت زمان، راه حل های جدید امیدوار کننده می توانند محیط های مجازی بهتر، چشم گیر تر و واقعی تر را ارائه دهند که فراتر از کنفرانس های ویدیویی دو بعدی فعلی ما هستند.

پیشرفت های انجام شده در واقعیت مجازی توسط برخی از شرکت ها نشان دهنده نیاز گسترده تر این فناوری فراتر از کاربرد های سنتی آن در بازی و سرگرمی است. همانطور که سال 2020 نشان داد، جهان برای فرهنگ دفتر کار در خانه آماده نبود. و در حالی که مطمئناً 2021 راه اندازی محیط های اداری مجازی بیشتری را درک خواهد کرد. امسال را احتمالاً کنسرت های محبوب با استفاده از فناوری واقعیت اجتماعی-مجازی یا SVR تعریف می کنند. به عنوان مثال چگونگی ایجاد کنسرت در ایبیزا توسط دیوید گوتا را در نظر بگیرید که با ترکیب پیشرفته ترین فن آوری های SVR و AI به صورت دیجیتالی ایجاد شد. گردهم آوردن چنین کنسرتی نسبت به بازسازی محیط های اداری بسیار پرزحمت تر است و بنابراین به نظر می رسد که راه اندازی این شرکت های جدید جذب کلی صنعت SVR را تسریع می کند.

به قول قدیمی ها، ضرورت ما در اختراع است. تحولات در واقعیت مجازی آینده ای را ایجاد خواهد کرد که جلسات کمتری به صورت حضوری برگزار شود، و به انجمن بلاک چین و رمزارز اجازه می دهد سفر های تجاری غیرضروری پرتوزا را کاهش یا حذف کند.

به عنوان صنعتی با خصایص عمیق، نوآوری و مسئولیت اجتماعی، ما باید در انجام وظایف خود برای تغییر عادات و مقابله با یکی از مهمترین چالش های جامعه، به جای فناوری موجود، به دنبال فن آوری های جدید و نوآور باشیم.

مطالب مرتبط:

افزایش فروش محصولات از طریق رمزارز در بهبوهه پاندمی

شبکه بیت کوین بیش از همیشه امن و دوست‌دار محیط زیست

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

مطالب داغ هفته