جمعه 10 فروردین 1403

تاثیر تکنولوژی بلاک چین در اقتصاد کلان بریتانیا

تکنولوژی بلاک چین به صورت گسترده در بخش های مختلف اقتصاد بریتانیا نظیر بهداشت و درمان، آژانس های دولتی، شرکت های تولیدی و دیگر نهادهای بانکداری این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. طبق آمارهای پژوهشی، تا پایان دهه پیش رو تکنولولژی بلاک چین بیش از 57 بیلیون یورو به تولید ناخالص داخلی بریتانیا اضافه خواهد کرد.

صنعت هوایی بریتانیا در حال بررسی چگونگی کاربرد بلاک چین برای بهبود عملکرد سیستم های فنی محموله های تجاری است

تکنولوژی دفتر کل توزیع شده که زیربنای فنی صدور ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد، نقش بسزایی در رشد اقتصادی کشور بریتانیا در یک دهه پیش رو خواهد داشت. به عنوان مثال صنعت هوایی بریتانیا در حال بررسی چگونگی کاربرد بلاک چین برای بهبود عملکرد سیستم های فنی محموله های تجاری است. طبق برآوردهای آماری تکنولوژی بلاک چین با ایجاد یک سیستم ردگیری هوشمند محوله های تجاری، توانسته بیش از 300 میلیون یورو در هزینه های جاری صنعت هوایی بریتانیا صرفه جویی کند.

کاربرد تکنولوژی بلاک چین در صنعت چرخه تامین کالاهای تجاری در بریتانیا

دیگر زمینه ای که تکنولوژی بلاک چین توانسته تحولات بی مانندی را در آن ایجاد کند، صنعت چرخه تامین کالاهای تجاری است. در اقتصاد بریتانیا چرخه تامین کالاها مستلزم فرایندهای اداری پیچیده و زمانبری است. تکنولوژی بلاک چین با ایجاد یک بستر غیر متمرکز همتا به همتا، نه تنها روند اثبات هویت کالاهای تجاری در فرایندهای ترخیص کالا را ساده سازی کرده، بلکه در وقت و انرژی نیروی کار شبکه های خدماتی نیز صرفه جویی کلانی کرده است.

تکنولوژی بلاک چین شفافیت و بازدهی فرایندهای تجاری را افزایش می دهد

تکنولوژی بلاک چین می تواند در احیاسازی دوباره نظام اقتصادی جهان در فردای پس از پایان همه گیری ویروس کرونا نقش بسزایی داشته باشد. بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند تکنولوژی بلاک چین می تواند به نهادها و سازمان های تجاری بریتانیا کمک کند تا فعالیت های خود را دوباره از سر بگیرند. تکنولوژی بلاک چین همچنین می تواند با ایجاد یک بستر غیر متمرکز، شفافیت و بازدهی فرایندهای تجاری را افزایش دهد.

تا پایان سال 2030، تکنولوژی بلاک چین بیش از 19 بیلیون یورو ارزش افزوده به نهادهای خدمات پرداخت مالی بریتانیا اضافه خواهد کرد

نهادهای پژوهشی تخمین می زنند تا یک دهه آینده تکنولوژی بلاک چین تغییرات بنیادین و گسترده ای در سیستم پرداخت های مالی بریتانیا ایجاد کند. برآورد می شود تا پایان سال 2030، تکنولوژی بلاک چین بتواند بیش از 19 بیلیون یورو ارزش افزوده به نهادهای خدمات پرداخت مالی بریتانیا اضافه کند.

تا پایان سال 2030، تکنولوژی بلاک چین بیش از 22 بیلیون یورو ارزش افزوده به شبکه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بریتانیا اضافه خواهد کرد

به دلیل نوآوری های تکنولوژی بلاک چین در زمینه مدیریت اعتبارات و هویت، برآورد می شود تا پایان سال 2030 این تکنولوژی نوظهور بیش از 22 بیلیون یورو ارزش افزوده به شبکه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بریتانیا اضافه کند. متخصصان امور مالی غیر متمرکز اعتقاد دارند مدیریت نهادهای تجاری که در زمینه توسعه تکنولوژی بلاک چین فعالیت می کنند باید به مدیران ارشد کارآزموده در صنعت بلاک چین سپرده شود. مدیران ارشد می توانند با بهره گیری حداکثری از فرصت های استراتژیک و ایجاد همکاری های گسترده بین سطوح صنایع تجاری، زمینه را برای توسعه و نهادینه سازی روزافزون تکنولوژی بلاک چین فراهم کنند.

منبع: computerweekly.com

برای مطالعه دیگر اخبار بلاک چین کلیک کنید

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته