سه‌شنبه 29 اسفند 1402

احتمال تحقیقات SEC در خصوص دستکاری ایلان ماسک در بازار

برخی از کارشناسان حقوقی، از جمله یک مأمور اجرایی سابق SEC بر این باورند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) می تواند ایلان ماسک را در مورد خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین توسط تسلا بازجویی کند. با توجه به زمان خرید بیت کوین تسلا و چندین توییت ماسک در این زمینه، برخی می گویند که SEC این موضوع را بررسی خواهد کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، روزنامه تلگراف روز سه شنبه گزارش داد که رگولاتور ها می توانند مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک را در مورد خرید بیت کوین برای شرکت خود مورد تحقیق قرار دهند. هفته گذشته، با ارسال اعلامیه ای به SEC مشخص شد که تسلا در ماه ژانویه مقدار قابل توجهی بیت کوین خریداری کرده است. در این اعلامیه آمده است: «ما در کل 1.50 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کردیم … انتظار داریم که پذیرش بیت کوین را به عنوان نوعی پرداخت برای محصولات خود در آینده نزدیک آغاز کنیم.»

داگ دیویسون، یکی از شرکای «لینک لیترس» و رئیس شعبه سابق بخش اجرایی SEC توضیح داد: «تعجب آور نخواهد بود. با توجه به تمرکز توییت های مدیر عامل تسلا، قیمت بیت کوین و حرکات چشمگیر بازار اخیر اگر SEC بخواهد درباره واقعیت ها و شرایط سوالاتی بپرسد.»

مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس در مورد بیت کوین و همچنین دوج کوین توییت کرده است. در تاریخ 29 ژانویه، وی پروفایل توییتر خود را تغییر داد و فقط نوشت «# بیت کوین» و سپس در یک توییت نوشت: «از گذشته، این اجتناب ناپذیر بود.» چند روز بعد، او بیت کوین را علناً تأیید کرد و اظهار داشت که ارز دیجیتال چیز خوبی است و بیت کوین واقعاً در آستانه پذیرش گسترده مردم است. در پروفایل توییتر وی دیگر خبری از #بیت کوین نیست.


مشهورترین رمزارز ، بیت کوین


«ویتور کنستانسیو»، که تا مه 2018 به عنوان نایب رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) فعالیت می کرد، در توییتی توضیح داد: «در ماه دسامبر، ماسک گفت که تسلا می تواند بیت کوین بخرد، و این اظهارات در مورد حمایت وی از بیت کوین بازخورد های زیادی به دنبال داشت.»

برخی معتقدند که SEC با تحقیق در مورد ماسک هیچ چیز نگران کننده ای پیدا نخواهد کرد. در میان آنها توماس گورمن، شرکت حقوقی بین المللی «دورسی ویتنی» و مشاور ارشد سابق SEC است. وی انتظار دارد كه كارمندان SEC با مشاهده نظرات ماسك در رسانه های اجتماعی متوجه شوند كه اینها فقط عقاید شخصی وی را منعكس می كنند.

با این حال، تعدادی از مردم معتقدند که ماسک برای خرید سکه های ارزان قیمت بیت کوین را دستکاری کرده است. از جمله کسانی که معتقدند SEC برای این نگرانی دلایلی دارد، استاد دانشگاه نیویورک، نوریل روبینی، معروف به «دکتر دوم» است که یک فرد مشکوک به بیت کوین در دراز مدت بوده است. وی اقدام ماسک را نوعی دستکاری در بازار خواند و اصرار داشت که SEC باید مدیرعامل تسلا را مورد تحقیق قرار دهد.

ماسک قبلاً با SEC مشکل داشت. در سال 2018، ناظر اوراق بهادار مدیر عامل تسلا را متهم به کلاهبرداری در اوراق بهادار مربوط به توییت مربوط به شرکت خودرو های برقی خود کرد. ماسک و تسلا توافق کردند که با نهاد نظارتی توافق کنند و 40 میلیون دلار جریمه پرداخت کردند. با این حال، کمتر از شش ماه بعد، SEC ماسک را به دلیل توییت متفاوتی که آژانس ادعا کرد توافق نامه حل و فصل قبلی را نقض کرده، متهم کرد.

مطالب مرتبط:

ایلان ماسک: از کیف پول های رمزارز میزبانی شده اجتناب کنید

رد پای نهنگ‌ها در پامپ بیت کوین توسط ایلان ماسک و دامپ کنونی

اقتصاددانان آمریکایی: SEC باید به دستکاری بازار توسط ایلان ماسک نظارت کند

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته