پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

رد پای نهنگ‌ها در پامپ بیت کوین توسط ایلان ماسک و دامپ کنونی

داده های صرافی بایننس نشان می دهد که صعود بیت کوین به 48 هزار دلار پس از رویداد های مربوط به ایلان ماسک، صرفاً توسط نهنگ ها انجام شده است. علاوه بر این گفته می شود که کاهش قیمت کنونی نیز به دلیل فروش این نهنگ ها بوده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، ارزش بیت کوین در نهم فوریه به بالای 48 هزار دلار صعود کرد و پس از آن در حال تثبیت قیمت است. تحلیلگران متریال ایندکیتورز (Material Indicators) دریافته اند که پیشران اصلی این صعود نهنگ ها بوده اند.

این رشد قیمت بیت کوین عمدتاً به عنوان نشانه روند صعودی به شمار می رود. وقتی سرمایه گذاران خرد به صورت انبوه وارد بازار می شوند، احتمال صعود بیت کوین شدت می گیرد و بازار نقدی و مشتقات داغ می شود.

در ماه های اخیر کسانی که اصطلاحاً «ابرنهنگ» (mega whale) خوانده می شوند، حجم بزرگی از بیت کوین را بین قیمت 33 هزار دلار تا 40 هزار دلار فروختند. سفارش های 1 میلیون تا 10 میلیون دلاری در صرافی های عمده رمزارز از جمله بایننس به صورت چشمگیری رشد کرد.اما پس از اصلاح خوردن قیمت بیت کوین در 40 هزار دلار و تثبیت قیمت آن بالای 33 هزار دلار، تقاضای خرید از سوی نهنگ ها بار دیگر بالا رفت. بیشتر بخوانید: مشهورترین رمزارز ، بیت کوین

این در حالی است که خرید ها توسط نهنگ ها دقیقاً در زمان خبرسازی ایلان ماسک برای بیت کوین افزایش پیدا کرد و برخی بر این باورند که این اقدامات با هماهنگی رخ داده است.

با این وجود بار دیگر در معاملات روز گذشته با فروکش کردن اخبار، نشان داد که نهنگ ها اقدام به فروش کرده اند و همین موضوع باعث شد که قیمت ها تا 44 هزار دلار نیز کاهش پیدا کند.

در این بین بار دیگر اخبار مربوط به احتمال ورود مسترکارد و جنرال موتورز بار دیگر این وال ها را مجاب کرد که اقدام به خرید کنند.

از این رو شاهد آن هستیم که قیمت بیت کوین بار دیگر دچار نوسانات شدید شده است و در این میان بدون شک وال ها با عملیات نوسان گیری سودهایی قابل توجه را به دست می آورند و مردم عادی هستند که دچار ضرر جدی می شوند.

مطالب مرتبط:

نوسان سازی، ایلان ماسک در بیت‌کوین پایان ندارد

آیا ایلان ماسک همه را درباره دوج کوین گمراه کرده است؟

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته