سه‌شنبه 29 اسفند 1402

تحلیل و بررسی کامل ایکس بیت

با پیشروی فناوری بلاکچین ‌در تمامی جوانب زندگی، دور از انتظار نیست که ردپای این فناوری در دنیای بازی‌های آنلاین نیز دیده شود. هر روزه به تعداد پلتفرم‌های گیمینگ آنلاین که با پشتوانه فناوری بلاکچین طراحی و توسعه داده شده اند افزوده می شود. اما در میان اینها، کدام پلتفرم برای تمام کاربران مناسب است؟ چه معیارهایی در شکل گیری یک پلتفرم بازی آنلاین دخیل هستند؟

ما در این مقاله اقدام به تحلیل و بررسی کامل پروژه ایکس بیت کرده ایم تا ببینیم که ادعاهای این پلتفرم گیمینگ تا چه حد حقیقت دارند. همانطور که در ادامه خواهیم خواند این پروژه علاوه بر پلتفرم گیمینگ که بر اساس بلاکچین توسعه داده شده است، همچنین یک رمزارز به نام ایکس بیت  (Xbit Coin) ارائه کرده است.

با ما همراه باشید تا با تمام جوانب ایکس بیت آشنا شوید.

 

نیاز به پلتفرم‌های گیمینگ آنلاین

پیش از اینکه به بررسی کامل ایکس بیت بپردازیم، باید بررسی کرد که چرا پلتفرم های گیمینگ آنلاین رو به افزایش هستند و مهم تر اینکه چرا نیاز به ادغام بلاکچین در این صنعت است؟

آنچه از آمار کاملا واضع است افزایش شمار کاربران بازی های آنلاین و گیمرها در سال های اخیر می باشد. عوامل زیادی در افزایش چشمگیر شمار گیمرهای دخیل هستند، از جمله عوامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی. هر چه هست، به نظر می رسد که تعداد افرادی که بازی های آنلاین در زندگی آنان نقش مهمی دارد تنها شروع به افزایش کرده است و بیشتر و بیشتر خواهد شد.

از این رو جای تعجب هم ندارد که ارزش بازار بازی های آنلاین بسیار زیاد باشد. در حال حاضر، ارزش این بازار 67 میلیارد دلار برآورد شده و انتظار می رود که این رقم تا سال 2026 به 100 میلیارد دلار برسد. هر چند بسیاری تخمین می زنند که این عدد بسیار زودتر به دست آید.

برآیند تمام این آمار و ارقام حاکی از آن است که تعداد کاربران پلتفرم های گیمینگ روز به روز در حال افزایش است. این افزایش شدید تعداد کاربران تبعات زیادی به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال مقیاس پذیری بزرگترین مشکلی است که پلتفرم های گیمینگ ممکن است با آن روبرو باشند. در عین حال مسائل دیگری مانند امنیت و حریم شخصی کاربران نیز جزو مسائل مهمی هستند که پلتفرم های گیمینگ باید مدنظر قرار دهند.

اما راه حل چیست؟ راه حل در حقیقت خیلی پیچیده نیست: فناوری بلاکچین.

فناوری بلاکچین می تواند مشکل مقیاس پذیری پلتفرم های گیمینگ را به راحتی حل کند. در این صورت، با افزایش تعداد کاربران مشکلی برای آنها و یا پلتفرم پیش نخواهد آمد. از سوی دیگر، غیرمتمرکز بودن و دیگر ویژگی های فناوری بلاکچین باعث افزایش امنیت و حریم شخصی کاربران این پلفترم های بازی آنلاین خواهد شد.

بنابراین مشخص است که فناوری بلاکچین می تواند کمک شایانی به بهبود و پیشرفت پلتفرم های گیمینگ کند. در ادامه به بررسی کامل پروژه ایکس بیت خواهیم پرداخت.

 

آیا ایکس بیت یک رمزارز است؟

بله. پروژه ایکس بیت یک رمزارز ارائه می دهد، اما در حقیقت تنها یک رمزارز نیست و خدمات زیادی ارائه می دهد: از جمله رمزارز (کوین) و پلتفرم گیمینگ.

ایکس بیت رمزارزی است که برای بازی های آنلاین توسعه داده شده است. این سکه بر اساس الگوریتم SHA256، یکی از محبوب ترین الگوریتم های مورد استفاده در دنیای رمزارزها طراحی شده است. این سکه همچنین در میان سکه های مورد قبول در پلتفرم گیمینگ ایکس بیت می باشد.

 

آیا ایکس بیت شبکه بلاکچین خود را دارد؟

بله. ایکس بیت شبکه بلاکچین مجزا و مستقل خود را دارد. این شبکه بلاکچین به صورت کاملا مستقل و مجزا از تمام شبکه های بلاکچین دیگر عمل می کند.

 

آیا ایکس بیت در مرحله ICO است؟

خیر. ایکس بیت در مرحله عرضه اولیه سکه (Initial Coin Offering) قرار ندارد. به این خاطر که این پروژه به طور کامل سرمایه گذاری شده است و نیازی به سرمایه گذاری اضافه ندارد.

به همین دلیل پروژه ایکس بیت یک ICO به حساب نمی آید.

 

تعداد کل سکه های ایکس بیت چه اندازه است؟

تعداد کل سکه های ایکس بیت یک میلیارد سکه (1.000.000.000) است. تمام این سکه های از قبل استخراج شده اند.

این یک میلیارد سکه به طریق مقابل توزیع شده است: 400 میلیون سکه در اختیار سرمایه گذاران اولیه قرار داده شده است که در حقیقت پایه گذار این پلتفرم گیمینگ بودند. 400 میلیون سکه به خریداران معمولی ارائه خواهد شد. و 200 میلیون سکه در اختیار گردانندگان این پلتفرم گیمینگ قرار خواهد گرفت.

 

آیا می توان ایکس بیت را استخراج کرد؟

خیر. تمامی سکه های ایکس بیت از پیش استخراج شده اند.

 

آیا پلتفرم گیمینگ ایکس بیت قانونی است؟

بله. با توجه به اطلاعات آورده شده در وبسایت رسمی پلتفرم گیمینگ ایکس بیت، این پلتفرم تمامی مجوزهای قانونی لازم را دارد و در The St. Vincent and the Grenadines به ثبت رسیده است و همچنین مجوز بازی های آنلاین خود را از Curacao با شماره GLH-OCCHKTW0705052021 دریافت کرده است.

 

“سکه های ایکس بیت نمایانگر سود سهام پلتفرم گیمینگ ایکس بیت هستند” یعنی چه؟

پروژه ایکس بیت یک رمزارز و یک پلتفرم گیمینگ ارائه می دهد. این رمزارز، سکه ایکس بیت، به طور خاص برای صنعت بازی های آنلاین و البته پلتفرم گیمینگ ایکس بیت طراحی شده است.

به علاوه هر شخصی که دارنده ی سکه Xbit می باشد از طریق سود پلتفرم گیمینگ به سودآوری خواهد رسید. از این رو، این سکه ها در حقیقت نمایانگر سود سهام این پلتفرم گیمینگ آنلاین می باشند.

Xbit   سکه ای است که خودش ثروت و ارزش خلق می کند و دارندگان آن نیز از همین ایجاد ثروت به سود خواهند رسید.

 

آیا می توان سکه های ایکس بیت را استیک کرد؟

بله. کاربران قادر هستند از طریق استیک کردن سکه Xbit یا همان  stakingبه سود آوری بیشتری برسند.

از طریق استیک کردن سکه Xbit کاربران به طور سالانه سودی معادل با 5 درصد را دریافت خواهند کرد، رقمی که در مقیاس بین المللی چشمگیر می باشد.

در این روش سکه ها فریز می شوند و دیگر قابل انتقال نخواهند بود. به ازای هر سال استیکینگ، ۵ درصد سود به کاربران تعلق خواهد گرفت.

با استیک شدن سکه ها، میزان گردش آنها در صرافی ها نیز پایین خواهد آمد. این مسئله با ایجاد تقاضای بیشتر به دلیل عرضه کمتر منجر به افزایش قیمت این سکه می شود. از این طریق نیز دارندگان سکه می توانند سودآوری بیشتری را تجربه کنند.

 

از چه راه هایی می توان سکه ایکس بیت خریداری کرد؟

راه های زیادی برای خرید ایکس بیت وجود خواهند داشت. اما احتمالا بهترین روش خرید مستقیم و بدون واسطه این سکه از طریق این لینک می باشد.

این روش ساده به شما این امکان را می دهد تا سکه ایکس بیت را به طور مستقیم و در سریع ترین روش ممکن خریداری کنید. بدین جهت تنها کافی است فرم موجود در صفحه را کامل کرده و سپس مبلغ مورد نیاز را به آدرس آورده شده واریز کنید. در گام بعدی مدرک اثبات پرداخت خود را ارائه کرده و به همین راحتی خرید شما به پایان می رسد. سپس سکه های ایکس بیت با توجه به میزان درخواستی و میزان پرداختی به آدرسی که فراهم کردید واریز خواهد شد.

با کمک این روش خرید مستقیم می توانید با پرداخت رمزارزهایی همچون کونوس ایکس (Counos X)، تتر (USDT)، و Wrapped Xbit (WXBT)  اقدام به خرید ایکس بیت کنید.

به علاوه، سکه ایکس بیت به زودی در صرافی های بسیار زیادی نیز لیست خواهد شد. در بین این صرافی ها می توان به موارد مقابل اشاره کرد:  Alterdice ExMarkets، DexTrade، Emirex، Koopal، DEX Koopal، Counos Exchange، و Counos DEX.

 

چه کسی می تواند در پلتفرم گیمینگ ایکس بیت بازی کند؟

با توجه به بررسی های انجام شده، امکان استفاده از این پلتفرم گیمینگ و همچنین خرید سکه های ایکس بیت برای کاربران در کشورهای کره شمالی، ایران، و همچنین سرزمین های فلسطین وجود ندارد. دلیل این امر احترام به قوانین این کشورها در این راستا بوده است.

به غیر از مواردی که به آنها اشاره شد، تمامی کاربران از سراسر دنیا قادر هستند در این پلتفرم گیمینگ بازی کنند.

 

آیا ایکس بیت پلتفرم گیمینگ مناسبی برای شما است؟

با توجه به تمام بررسی هایی که صورت گرفت، می توان گفت که ادعاهای ایکس بیت حقیقی هستند. این پروژه یک رمزارز و یک پلتفرم گیمینگ ارائه می دهد که می تواند برای تمامی گیمرهای آنلاین بسیار مفید واقع شود.

همچنین این پلتفرم هزاران بازی آنلاین را به کاربران ارائه می دهد.

 

بیشتر بخوانید

بررسی عادات انسان از جنبه روانشناسی

عادات انسانی رفتارهایی عمیقاً ریشه دار هستند که نقش مهمی در شکل دادن به زندگی افراد و جامعه را دارند. درک روانشناسی پشت این...

نگاهی به مدل حکمرانی کشور سوئیس

  نوشته دکتر پویان قمری، ایده پرداز و نویسنده سوئیسی     مدل حکمرانی سوئیس نشان‌دهنده تلفیقی جذاب از دموکراسی مستقیم و سیستم شورای فدرال مبتنی بر اجماع...

نوآوری های هوش مصنوعی در حوزه استخراج طلا

  در چشم انداز همیشه در حال تحول استخراج طلا، ادغام هوش مصنوعی (AI) نوید دهنده عصر جدیدی از پیشرفت ها در کشف، کارایی عملیاتی،...

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

بررسی عادات انسان از جنبه روانشناسی

عادات انسانی رفتارهایی عمیقاً ریشه دار هستند که نقش مهمی در شکل دادن به زندگی افراد و جامعه را دارند. درک روانشناسی پشت این...

مطالب داغ هفته