سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

تغییر لحن وزیر صنعت و فناوری ترکیه درباره ارز های دیجیتال

بر اساس اظهارات وزیر صنعت و فناوری ترکیه، که می گوید لحن خود را درباره رمزارز تغییر داده، ممکن است ترکیه، کشور بعدی باشد که این قوانین رگولاتوری را معرفی می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی چین، وزیر ترک تبار، مصطفی وارانک، در مصاحبه با رسانه محلی بلومبرگ اچ تی، اظهار داشت که قانون گذاران به زودی رگولاتوری رمزارز را معرفی می کنند، و افزود: «من دیگر نسبت به رمزارز احساس منفی ندارم. اکنون فهمیدم که آنها موثر هستند.»


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


خطرات رمزارز

با این حال، وی جرایم مربوط به این بازار را برجسته کرد و افزود: «ارز دیجیتال برای کلاهبرداری مناسب است» و «ما به یک فضای ارز دیجیتال که دارای چنین خطرات بالایی است اجازه آزادی نخواهیم داد.»

اظهارات این وزیر پس از آن است که اردوغان رئیس جمهور ترکیه جمعه گذشته در بیانیه ای اظهار داشت که ملت در حال کار برای ایجاد بنیادی است که بر اساس آن مبانی اقتصادی و قانونی ارزهای دیجیتال ساخته شود.

به گفته محمت تورکارسلان، مشاور حقوقی در صرافی رمزارز ترکی «پاریبو»، جامعه رمزارز آگاه است که افراد نا آگاه توسط کلاهبرداران گول میخورند که سود سنگینی در سرمایه گذاری های رمزارز به دست می آورند.

او گفت: «این به اصطلاح مشاوران در ابتدا به مشتریان بی اطلاع خود در دستیابی به سودهای زیبا كمك می كنند، و با جلب اعتماد آنها، سپس این اساتید فریب به قربانیان خود ترس را القا می کنند و کاربران در نهایت به آنها اجازه می دهند تا به حساب های ارز دیجیتال دسترسی پیدا كنند.»

توركارسلان توضیح داد كه كشور شاهد چنین افزایشی در فعالیتهای متقلبانه بوده است، جایی كه كلاهبرداران حتی به قربانیان خود می گویند اگر اجازه دسترسی مستقیم به سیستم های خود و حساب های تجاری خود را در صرافی های ارز دیجیتال از طریق برنامه های دسكتاپ از راه دور مانند TeamViewer بدهند، می توانند درآمد بیشتری بدست آورند.

پس از دستیابی، وجوه قربانی را منتقل کرده و ناپدید می شوند.

بسته ناز سولو، مدیر تحقیقات در صرافی ارز دیجیتال ایکریپکس می گوید: «تقلب در بازار رمزارز ترکیه همانند سایر نقاط جهان یک نگرانی واقعی است. بلند پروازی رگولاتوری وزیر برای مبارزه، با دید مثبتی در سراسر صنعت مشاهده می شود.»

با این حال، توركارسلان ادامه داد كه در مورد اقدامات رگولاتوری برای جلوگیری از این مجرمان هیچ شفافیتی وجود ندارد، و افزود: «این یک مشکل دشوار است زیرا مشتریان به این مشاوران دسترسی کامل و رضایت صریح خود را می دهند.»

وی افزود: «گرایش جهانی به سمت رگولاتوری رمزارز به عنوان یک دارایی جایگزین ارزهای فیات وجود دارد و مطمئناً امیدواریم که دولت ترکیه نیز این رویکرد را در پیش بگیرد.»

معروف است كه مقامات دولتي در تركيه از دنبال کنندگان مشتاق ایلان ماسك مدير عامل تسلا هستند، در اين زمينه، توركارسلان گفت:
«علاقه سازمانی اخیر به رمزارز، به ویژه ایلان ماسک، زنگ خطری بود برای دولت ترکیه. این ممکن است دلیل تغییر لحن وزیر را توضیح دهد.»

کد خبر: 1399122611MGMMMH

مطالب مرتبط:

بررسی رمزارز توسط وزارت دارایی ترکیه به کمک رگولاتور های محلی

رونمایی از ارز دیجیتال بانک مرکزی ترکیه در 2021

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته