پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

تمدید مهلت اظهار نظر درباره قوانین جدیدFinCEN

سازمان مقابله با جرایم مالی آمریکا مهلت اظهار نظر درباره پیش نویس قانون مربوط به نظارت بر کیف پول هایی که صرافی های رمزارز ارائه می کنند و همچنین کیف پول های خارجی را 15روز افزایش داده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو بریفینگ، سازمان مقابله با جرایم مالی آمریکا (FinCEN) مهلت اظهار نظر درباره پیشنهاد قانونی برای نظارت بر کیف های پول های خود میزبان و همچنین خارجی صرافی های رمزارز را 15 روز افزایش داده است.

در ماه دسامبرFinCen قانون «الزامات مربوط به معاملات شامل رمزارزهای قابل تبدیل یا دارایی های رمزارزی» را ارائه کرد.

طبق پیش نویس این قانون کسب وکارهای تامین کننده سرویس های پولی مانند بانک ها و صرافی های رمزارز باید نام و آدرس مشتریانی را ذخیره کنند که که تراکنش های رمزارزی بالاتر از 3 هزار دلار انجام می دهند. همچنین این کسب و کارها باید تمام تراکنش های بیش از 10 هزار دلار مشتریانی را گزارش کنند در کیف پول های خود میزبان آنها انجام شده است.

سازمان مقابله با جرایم مالی (FinCEN)قصد دارد شکاف های قانونگذاری در صنعت رمزارز را برطرف کند که از آنها برای پولشویی سواستفاده می شود.

با این وجود پیش نویس قانون مذکور با مخالفت هایی از سوی دست اندرکاران بخش رمزارز روبرو شد.

برایان آرمسترانگ مدیر ارشد اجرایی کوین بیس اشاره کرد قانون پیشنهادی FinCenتهدیدی برای صنعت رمزارز به حساب می آید.

در همین راستا هزاران نفر از این سازمان درخواست کردند تا مهلت اظهار نظر در این باره را افزایش دهد. اکنون نیز FinCen این خواسته را اجابت کرده است.

این سازمان در بیانیه ای نوشت: FinCen واکنش قدرتمندی از سوی افرادی که اظهار نظر می کنند، دریافت کرده است. تاکنون بیش از 7500 نفر در بازه اصلی اظهار نظرهای خود را نسبت به قانون ثبت کرده اند. سازمان مشتاق بررسی هرگونه اطلاعات اضافی است که طی مهلت اضافی، برای قانون ثبت می شوند.

البته تعیین مهلت اضافی به معنای تضمین لغو قانون پیشنهادی نیست. اما فرایند انتقال ریاست جمهوری آمریکا احتمالا دولت بایدن را مجبور می کند این قانون را دوباره بررسی کند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته