پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تمرکز فدرال رزرو روی استیبل کوین‌ها

رئیس فدرال رزرو در یک وبینار اشاره کرد این سازمان مالی روی استیبل کوین ها تمرکز کرده و به خصوص درباره ریسک های مالی آن نگران است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دکریپت، جروم پاول رئیس فدرال رزرو در یک وبینار اعلام کرد تامین قوانین برای استیبل کوین ها یکی از حوزه های تمرکز بانک مرکزی است.

این وبینار با میزبانی یاهوفایننس برگزاری شده بود و در اصل مصاحبه پاول با مارکوس برونرمیر اقتصاددان پرینستون بود.

رییس فدرال رزرو در پاسخ به سوالی درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)گفت: ما به خصوص روی پتانسیل پاسخ های قانونی برای استیبل کوین های جهانی تمرکز کرده ایم.

او در این باره افزود: بنابراین موضوع مذکور هم اکنون از اهمیت بالایی برخوردار است و در آینده نیز از اهمیت آن کم نمی شود زیرا ممکن است ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یک شبه به طور سیستماتیک به اولویت بالایی برسند و اقدامات ما برای ریسک های احتمالی و مدیریت این ریسک ها است. مردم نیز از ما چنین انتظاری دارند که البته این حق آنها است. بنابراین ارزهای دیجیتال بانک مرکزی اولویت بالایی دارند.

کریستین لاگارد رییس بانک مرکزی اتحادیه اروپا نیز دیدگاه مشابهی در این باره دارد. در اواخر نوامبر او گزارشی را منتشر کرد و هشدار داد اگر قرار باشد از استیبل کوین ها به طور گسترده استفاده شود، آنها ثبات اقتصادی و مالی را در سراسر جهان تهدید خواهند کرد.

دیگر سازمان های اقتصادی و مالی جهانی مانند G7و G20 نیز نگرانی های مشابهی دارند.
البته پاول در مصاحبه خود به جزئیات طرح فدرال برای بررسی استیبل کوین ها اشاره نکرد اما رویه او نشان می دهد این نوع از ارزهای دیجیتال خصوصی به شدت تحت بررسی و نظارت بانک فدرال رزرو هستند.

برونرمیر درخصوص ارزهای دیجیتال بانک مرکزی از پاول پرسید؛ آیا شما تصمیم دارید قبل از آزمایش نسخه دیجیتال دلار آمریکا منتظر بمانید و عملکرد CBDC ها در کشورهای کوچک تر را بررسی کنید یا خیر.

پاول در پاسخ او توضیح داد هیچ دلیلی وجود ندارد آمریکا نیازی به چنین اقدامی داشته باشد زیرا بزرگترین ذخیره ارزی جهان را در اختیار دارد. او در ادامه افرود: در حقیقت ما معتقدیم باید این جریان را به درستی درک کنیم. هم اکنون ما از یک مزیت اولیه برخورداریم زیرا ارز ذخیره در اختیار داریم.

این در حالی است که چین تصمیم دارد به سرعت ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را عرضه کند. کره جنوبی، تایلند، ژاپن و فرانسه نیز مشغول بررسی گزینه های این حوزه هستند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته