جمعه 10 فروردین 1403

تکنولوژی بلاک چین و انقلاب گسترده در حوزه فناوری های نوین

دن و الکس تپسکات، دو تن از مقامات برجسته جهان در حوزه فناوری های نوین در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده اند که تکنولوژی بلاک چین با ایجاد انقلاب گسترده در زمینه فناوری های نوین، در آینده نزدیک مناسبات اقتصادی و اجتماعی را در سطوح کلان جوامع مدنی دستخوش تغییرات گسترده ای خواهد کرد.

تکنولوژی بلاک چین به عنوان یک فناوری بنیادین، نقش بسزایی در انحلال طرز نگرش سنتی نسبت به موازین اقتصادی و مالی ایفا خواهد کرد

دن و الکس تپسکات اعتقاد دارند در دو دهه آینده تکنولوژی بلاک چین به عنوان یک فناوری بنیادین، نقش بسزایی در انحلال طرز نگرش سنتی نسبت به موازین اقتصادی و مالی ایفا خواهد کرد. با این اوصاف آنها باور دارند مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا صنایع چندین تریلیون دلاری مانند نهادهای چرخه تامین کالاهای تجاری و یا حوزه معاملات سنتی پذیرای نوآوری ها و امکانات نوین تکنولوژی بلاک چین شوند.

 

برای مطالعه جدیدترین اخبار بلاک چین کلیک کنید

 

رمزارزهای پایدار نقش بسزایی در پرداخت های بین المللی و انجام معاملات فرامرزی ایفا می کنند

الکس تپسکات در مصاحبه خود گفت تکنولوژی بلاک چین هم اکنون به صورت گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. تپسکات به رمزارزهای پایدار (استیبل کوین ها) اشاره کرد و گفت هم اکنون رمزارزهای پایدار نقش بسزایی در پرداخت های بین المللی و انجام معاملات فرامرزی ایفا می کنند.

صرافی های غیر متمرکز رمزارز به دلیل اینکه خارج از حیطه اثر گذاری مراجع ثالث عمل می کنند در سالیان اخیر به شدت مورد توجه شهروندان قرار گرفته است

الکس تپسکات در ادامه صحبت های خود به صرافی های غیر متمرکز معاملات رمزارز نیز اشاره کرد و گفت درگاه های غیر متمرکز معاملات رمزارز در ماه های اخیر با استقبال گسترده شهروندان در سرتاسر جهان مواجه شده اند. تپسکات اعتقاد دارد دارایی های سنتی به زودی به سمت صرافی های غیر متمرکز تمایل پیدا خواهند کرد. صرافی های غیر متمرکز رمزارز به دلیل اینکه خارج از حیطه اثر گذاری مراجع ثالث عمل می کنند در سالیان اخیر به شدت مورد توجه شهروندان قرار گرفته است.

جمع آوری نقدینگی سرگردان در بازارهای تجاری از طریق عرضه ابتدایی سکه های رمزارز یکی از بزرگترین دستاوردهای تکنولوژی بلاک چین در عصر مدرن محسوب می شود.

تپسکات در سخنان خود به عرضه ابتدایی سکه های رمزارز اشاره کرد و گفت اگرچه در سال های اخیر عرضه ابتدایی سکه های رمزارز گاهی با کلاهبرداری ها و تکدّی گری های مجازی گره خورده است اما نباید فراموش کنیم که جمع آوری نقدینگی سرگردان در بازارهای تجاری از طریق ارائه سکه های رمزارز یکی از بزرگترین دستاوردهای تکنولوژی بلاک چین در عصر مدرن محسوب می شود.

اگر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی به دنبال مرجعیت قانونی و مشروعیت مدنی هستند باید بتوانند از حریم خصوصی شهروندان در سطوح کلان اقتصادی محافظت کنند.

تپسکات در آخر به بانک های مرکزی اشاره کرد و گفت اگر نهادهای متمرکز دولتی، به ویژه بانک ها و مراکز مالی به دنبال حفظ جایگاه خود در نظام اقتصادی آینده جهان هستند باید پذیرای تکنولوژی بلاک چین و فناوری های نوین عصر جدید باشند. تپسکات در ادامه گفت اگر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی به دنبال مرجعیت قانونی و مشروعیت مدنی هستند باید بتوانند از حریم خصوصی شهروندان در سطوح کلان اقتصادی محافظت کنند.

منبع: کوین تلگراف.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته