جمعه 10 فروردین 1403

تکنولوژی بلاک چین برای مبارزه با جنگل زدایی به میدان می آید

یک شرکت برزیلی در راستای کاهش حساسیت های بین المللی در نظر دارد از تکنولوژی بلاک چین برای مقابله با جنگل زدایی استفاده کند.

به گزارش سکه نیوز، یکی از بزرگترین شرکتهای فراورده های گوشتی برزیل بدلیل عدم توجه به هشدارهای محیط زیست در روند جنگل زدایی توبیخ شد.

به همین علت این شرکت بزرگ در راستای کاهش حساسیت های بین المللی و جلوگیری از تخریب جنگلهای آمازون، تلاش کرده است تا از تکنولوژی بلاک چین با ایجاد یک لایه اطلاعاتی توزیع شده، چرخه زندگی منابع دامی و منشا منابع و فراورده های دامی خود را به دقت رصد و پیگیری کند.

تکنولوژی بلاک چین این اجازه را نمی دهد تا گله های حیوانی به صورت غیر قانونی از طریق جنگل زدایی مناطق طبیعی به چرخه تامین شرکت های فرآورده های گوشتی وارد شوند و از محیط زیست و مراتع طبیعی محافظت می کند.

شرکت JBS

بزرگترین شرکت فرآورده های گوشتی برزیل به دلیل عدم توجه به افزایش هشدار دهنده روند جنگل زدایی در آمازون، از جانب نهادهای غیر دولتی و فعالان محیط زیست مورد سرزنش قرار گرفته است. این شرکت بزرگ برزیلی که در سائوپائولو قرار دارد مورد اتهام قرار گرفته که منابع دامی خود را از طریق تخریب جنگل های آمازون تهیه می کند. دولت برزیل نیز به دلیل جنگل زدایی های گسترده در منطقه آمازون از جانب نهادهای بین المللی به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

این شرکت برزیلی در راستای کاهش حساسیت های بین المللی در نظر دارد از تکنولوژی بلاک چین برای مقابله با جنگل زدایی استفاده کند. شرکت JBS از طریق ایجاد یک پایگاه داده توزیع شده، تلاش خواهد کرد به صورت مستمر منشأ منابع و فرآورده های دامی خود را رصد کند. این شرکت برزیلی همچنین با ایجاد یک تیم نظارتی ویژه در نظر دارد طی بازه زمانی 5 سال آینده چرخه تامین فرآورده های دامی را در سراسر این کشور تحت نظارت و پیگیری گسترده قرار دهد.

تکنولوژی بلاک چین این اجازه را نمی دهد تا گله های حیوانی به صورت غیر قانونی از طریق جنگل زدایی مناطق طبیعی به چرخه تامین شرکت های فرآورده های گوشتی وارد شوند.

تکنولوژی بلاک چین با ایجاد یک لایه اطلاعاتی توزیع شده، چرخه زندگی منابع دامی را به دقت رصد و پیگیری می کند و این اجازه را نمی دهد تا گله های حیوانی به صورت غیر قانونی از طریق جنگل زدایی مناطق طبیعی به چرخه تامین شرکت های فرآورده های گوشتی وارد شوند.

تکنولوژی بلاک چین شفافیت چرخه تامین محصولات غذایی را افزایش می دهد

بسیاری از فعالان محیط زیست و نهادهای غیر دولتی از این اقدام شایسته تقدیر کرده اند. از تکنولوژی بلاک چین در صنعت غذا برای افزایش قدرت ردیابی و شفافیت چرخه تامین محصولات خوراکی به صورت گسترده استفاده می شود. اخیراً نهاد غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد طی گزارشی عنوان کرد تکنولوژی های نوظهور مانند بلاک چین می توانند امنیت چرخه تامین محصولات غذایی را به صورت چشمگیری افزایش دهند.

تکنولوژی بلاک چین از محیط زیست و مراتع طبیعی محافظت می کند 

تکنولوژی بلاک چین در نهایت با حفاظت از مناطق جنگلی و مراتع طبیعی، در حفظ محیط زیست نقش بسزایی ایفا خواهد کرد. بلاک چین همچنین می تواند با ایجاد تعادل در شاخص های آب و هوایی کره زمین و کاهش آلودگی های جوی، فعالیت ماهواره های هوایی که در زمینه پیش بینی وضعیت جوی فعالیت می کنند را نیز تسهیل کند.

منبع: blockchain.news

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته