شنبه 1 اردیبهشت 1403

تکنولوژی بلاک چین به اورژانس رسید

شهر اولزتین لهستان برای نخستین بار از تکنولوژی بلاک چین و فناوری دفتر کل توزیع شده برای ارائه خدمات اورژانسی به شهروندان استفاده می کند.

فناوری کلید هوشمند (SmartKey) نوعی نوآوری ارتباطی ست که بر اساس مفاهیم بنیادین اینترنت اشیاء طراحی شده و تکنولوژی بلاک چین را به ابزارهای فیزیکی مورد استفاده در نهادهای ارائه کننده خدمات اورژانسی متصل می کند. فناوری کلید هوشمند به تیم های نجات کمک می کند تا حین ماموریت های حساس بدون نیاز به کلید فیزیکی و یا اجازه مالک وارد ساختمان شوند.

برای مطالعه اخبار بلاک چین کلیک کنید

فناوری بلاک چین به تیم های نجات کمک می کند تا بتوانند در مسیر نجات جان انسان ها بهترین عملکرد را داشته باشند

فناوری بلاک چین به تیم های نجات کمک می کند تا بتوانند در مسیر نجات جان انسان ها بهترین عملکرد را داشته باشند

یکی از مهم ترین مسائل در ارتباط با فعالیت تیم های نجات حین ماموریت های حساس این است که ماموران بتوانند بدون مانع های محیطی وارد صحنه شوند. فناوری بلاک چین به تیم های نجات کمک می کند تا بتوانند در مسیر نجات جان انسان ها بهترین عملکرد را داشته باشند.

مقامات ارشد اجرایی شهر اولزتین اعتقاد دارند فناوری بلاک چین می تواند زمیه را برای توسعه شهرهای هوشمند فراهم کند. طبق مفاهیم جدید، شهر هوشمند به منطقه ای گفته می شود که در آن از فناوری های نوظهور و حسگرهای نوین برای جمع آوری داده ها استفاده می شود. سپس از داده های جمع آوری شده نیز در بخش هایی نظیر مدیریت دارایی ها، منابع و ارتقای بازدهی ارائه خدمات شهری استفاده می شود. در این میان اینترنت اشیا نقش بسزایی در توسعه شهرهای هوشمند ایفا خواهد کرد.

اتصال اشیا و ابزارهای تولیدی به فناوری های از راه دور و حسگرهای هوشمند یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر در یک دهه پیش رو محسوب می شود.

پیش از این مجمع جهانی اقتصاد از اینترنت اشیا به عنوان یکی از ستون های مهم تحولات شهری پس از همه گیری ویروس کرونا نام برده است.

منبع: کوین تلگراف.

 

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته