جمعه 10 فروردین 1403

تحول چرخه تامین کالاهای تجاری با تکنولوژی دفتر کل توزیع شده

تکنولوژی دفتر کل توزیع شده که زیربنای تکنولوژی بلاک چین محسوب می شود می تواند با ارتقای سیستم های امنیتی و ایجاد سامانه های هوشمند ردگیری محصولات تولیدی، صنعت چرخه تامین کالاهای تجاری را متحول کند.

 با نهادینه سازی تکنولوژی دفتر کل توزیع شده در صنعت چرخه تامین کالاهای تجاری، شبکه ها و زنجیره های تقاضا به صورت هوشمند و بدون نیاز به دخالت مراجع ثالث تامین و پشتیبانی می شوند.

دومنیک شاینر، بنیانگذار آیوتا اعتقاد دارد تکنولوژی بلاک چین با ایجاد زنجیره های تقاضا، صنعت چرخه تامین کالاهای تجاری را متحول کرده است. به گفته شاینر، با نهادینه سازی تکنولوژی دفتر کل توزیع شده در صنعت چرخه تامین کالاهای تجاری، شبکه ها و زنجیره های تقاضا به صورت هوشمند و بدون نیاز به دخالت مراجع ثالث تامین و پشتیبانی می شوند.

ایجاد سامانه های هوشمند اطلاعاتی در بستر بلاک چین نه تنها بازدهی چرخه تامین کالاهای اساسی را ارتقا داده، بلکه امنیت مالی شرکت های تولید کننده محصولات تجاری را نیز به طرز قابل توجهی افزایش داده است.

با ایجاد پایگاه های اطلاعاتی هوشمند، زنجیره های تقاضا بدون تعلل و تاخیر، و در کمترین زمان ممکن تامین و پشتیبانی می شوند. تکنولوژی بلاک چین با از میان برداشتن روش های سنتی احراز هویت کالاهای تجاری و حذف بوروکراسی طاقت فرسای اداری، سرعت و پیوستگی ارائه خدمات در صنعت چرخه تامین کالاهای تجاری را افزایش داده است.

تکنولوژی بلاک چین بازدهی مدیریت چرخه تامین کالاهای تجاری را ارتقا خواهد داد

تکنولوژی بلاک چین با ایجاد مراکز داده غیر متمرکز، بازدهی مدیریت چرخه تامین کالاهای تجاری از مرحله ذخیره سازی تا فرایندهای صادرات کالاهای اساسی را ارتقا خواهد داد. تکنولوژی دفتر کل توزیع شده به بازیگران بزرگ صحنه اقتصاد جهانی کمک می کند تا به جای اینکه منتظر چگونگی واکنش یک بازار اقتصادی نسبت به یک محصول تجاری باشند، با سرعت بسیار بالا و به صورت ایده آل رفتار مصرف کنندگان را مورد ارزیابی قرار دهند.

تکنولوژی بلاک چین همچنین می تواند برای حفظ محیط زیست نیز حائز اهمیت باشد. تکنولوژی بلاک چین می تواند با پیگیری موثر خطرات زیست محیطی مانند انتشار افسارگسیخته گاز دی اکسید کربن، نقش بسزایی در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار منابع طبیعی ایفا کند.

منبع: blockchain.news

شاید پرسیده باشید: بلاک چین چیست؟!

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته