پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ثبات تقریبی قیمت نفت با ناامیدی از افزایش تقاضای سوخت

قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت، اما همچنان بیش از 8 درصد کاهش هفتگی داشته است، زیرا موج جدیدی از مبتلایان کووید 19در سراسر اروپا باعث شرایط جدید قرنطینه ای شد و امیدواری جهت افزایش تقاضا برای سوخت را کاهش داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، قیمت ها در روز پنجشنبه 7 درصد و برای پنجمین روز متوالی سقوط کرده بودند، در حالی که نگرانی هایی در مورد کند شدن روند واکسیناسیون در اروپا وجود دارد.

هر بشکه نفت خام ایالات متحده تا ساعت 0233 به وقت گرینویچ 10 سنت یا 0.2 درصد افزایش داشت و به 60.10 دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت خام برنت با 18 سنت معادل 0.3 درصد افزایش به 63.46 سنت رسید.

ING Economics در یادداشتی خطاب به مشتریان خود گفت: «بازار در برخی از كشورهای اروپا به طور فزاینده ای متشنج می شود، زیرا محدودیت های جدید برای مقابله با کووید 19 در حال اجرایی شدن است، و این منجر به نگرانی ها درباره تقاضای سوخت می شود.»

با افزایش مبتلایان جدید، چندین کشور بزرگ اروپایی مجدداً قرنطینه را اعمال کرده اند، در حالی که برنامه های واکسیناسیون به دلیل نگرانی در مورد عوارض جانبی واکسن «آسترازنکا»، که به طور گسترده در اروپا توزیع می شود، کند شده است.

آلمان، فرانسه و سایر کشورها پس از اعلام بی خطر بودن واکسن آسترازنکا از سوی رگولاتور ها، از سرگیری واکسیناسیون را اعلام کردند، اما همین توقف باعث دشوار شدن غلبه بر مقاومت به واکسن در برخی از افراد شده است.

افزایش موارد ابتلا به کووید 19، به ویژه در برزیل، چشم انداز تقاضا را تحت تأثیر قرار داد و تقویت دلار آمریکا قیمت نفت را تحت فشار قرار داد.

بر اساس گزارش وب سایت JODI، ذخایر نفت افزایش یافته، و صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه ژانویه برای هفتمین ماه متوالی به بالاترین میزان از آوریل 2020 رسیده است.

حمل و نقل از بزرگترین صادر کننده نفت جهان در ژانویه به 6.582 میلیون بشکه در روز رسیده است، که در ماه قبل برابر با 6.495 میلیون بشکه بود.

طبق آماری که روز چهارشنبه منتشر شد، در ایالات متحده، موجودی نفت خام هفته گذشته برای پنجمین هفته افزایش یافت.

کد خبر: 1399122903MGMMMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته