جمعه 10 فروردین 1403

سقوط بهای نفت خام با کاهش فعالیت پالایشی در آمریکا

قیمت های نفت خام روز سه شنبه کاهش یافت زیرا احتمال می رود که توقف فعالیت خط لوله حیاتی انتقال سوخت ساحل شرقی ایالات متحده تا انتهای این هفته ادامه یابد و منجر به کاهش تولید پالایشگاه های ساحل خلیج و کاهش اشتها برای نفت خام شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 40 سنت یا 0.6 درصد کاهش به 64.52 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که روز دوشنبه 2 سنت افزایش یافته بود.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از صعود 4 سنتی در روز دوشنبه، 45 سنت یا 0.7 درصد کاهش یافت و به 67.87 دلار در هر بشکه رسید.

خط لوله کلنیال که بیش از 2.5 میلیون بشکه در روز بنزین، گازوئیل و سوخت جت حمل می کند، روز جمعه شبکه خود را پس از مواجهه با یک حمله سایبری متوقف کرد.

لاچلان شاو، رئیس تحقیقات کالای بانک ملی استرالیا، گفت: «بسیار ممکن است که شاهد کاهش تقاضای نفت خام باشیم. برخی از پالایشگاه ها در تگزاس به دلیل توقف این خط لوله، فعالیت خود را کاهش داده اند.»

«حتی اگر بخشهایی از خط لوله مجددا راه اندازی شوند و کلنیال انتظار داشته باشد که تا آخر هفته خط لوله به ظرفیت خود بازگردد، این به وضوح بر قیمت نفت خام تأثیر خواهد گذاشت.»

کلنیال روز دوشنبه گفت که هدف آن از سرگیری عملیات کامل تا پایان این هفته است. این توقف، اما پیش از این شرکت موتیوا را بر آن داشته است تا دو واحد از سه واحد خام را در پالایشگاه 607000 بشکه در روز پورت آرتور در تگزاس، بزرگترین پالایشگاه در ایالات متحده متوقف کند. توتال اس ای نیز به دلیل قطع شدن خط لوله، روز دوشنبه در پالایشگاه پورت آرتور 225،500 بشکه در روز تولید بنزین را کاهش داد.

قرارداد معاملات آتی بنزین ایالات متحده، که پس از توقف خط لوله افزایش یافت، اکنون با توجه به احتمال شروع مجدد، به سطح قبل از جمعه عقب نشینی کرده است. در روز سه شنبه، این قرارداد با 0.6 درصد کاهش به 2.1212 دلار در هر گالن رسید.

بر اساس نظرسنجی رویترز، تحلیلگران انتظار دارند داده ها نشان دهند كه موجودی نفت خام ایالات متحده تا پایان هفته حدود 2.3 میلیون بشكه، پس از كاهش 8 میلیون بشكه ای در هفته قبل، كاهش داشته است. شش تحلیلگر به طور میانگین پیش از گزارش های گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا در روز سه شنبه و اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در روز چهارشنبه، تخمین زده اند که ذخایر حدود 400000 بشکه کاهش داشته باشد.

کد خبر: 1400022102MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته