جمعه 31 فروردین 1403

صعود قیمت نفت با تصویب لایحه امدادی توسط مجلس نمایندگان

قیمت نفت در روز دوشنبه پس از تصویب بسته امدادی کووید 19 توسط نمایندگان ایالات متحده بیش از 1 دلار صعود کرد، اگرچه کاهش فعالیت کارخانه ای چین در فوریه این افزایش را محدود کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مه 1.07 دلار یا 1.7 درصد افزایش یافت و به 65 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید. قرارداد آوریل جمعه منقضی شد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدییت (WTI) با 1.01 دلار معادل 1.6 درصد جهش به 62.51 دلار در هر بشکه رسید.
قیمت های آتی برای هر دو قرارداد در هفته گذشته به بالاترین سطح 13 ماهه رسید و در روز جمعه همراه با بازارهای مالی گسترده تر به دنبال سوددهی اوراق قرضه در میان ترس از تورم، عقب نشینی کرد.

استیون اینس، استراتژیست ارشد بازارهای جهانی در Axi، روز دوشنبه در یادداشتی نوشت: «قیمت نفت امروز صبح به همراه اکثر دارایی های خطرناک موجود در پشت لایحه امدادی ایالات متحده که مجلس آن را تصویب کرد، بهبود می یابد.»

مجلس نمایندگان ایالات متحده اوایل روز شنبه با تصویب لایحه امداد 1.9 تریلیون دلاری کووید 19، باعث افزایش اشتهای ریسک سرمایه گذاران و بازارهای سهام آسیایی شد. این بسته اکنون برای بررسی بیشتر به مجلس سنای ایالات متحده منتقل خواهد شد.

تایید واکسن کووید 19 ساخته شده توسط شرکت «جانسون اند جانسون» نیز باعث قوت دادن به چشم انداز اقتصادی شده است.

داده های تولیدی از واردکنندگان برتر نفت در آسیا متفاوت بودند، با این وجود رشد تولید کارخانه های چین در ماه فوریه به پایین ترین سطح 9 ماهه خود رسید، در حالی که تولید در ژاپن سریع ترین رشد در بیش از دو سال را تجربه کرد.

ورود نفت خام به بزرگترین وارد کننده یعنی چین احتمال می رود که در سه ماهه دوم سال کاهش یابد. داده های اولیه همچنین نشان داد که واردات کره جنوبی در ماه فوریه 14.7 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، گروهی موسوم به اوپک پلاس، روز پنجشنبه تشکیل جلسه می دهند و می توانند درباره بازگرداندن 1.5 میلیون بشکه نفت خام در روز به بازار بحث کنند.

تحلیلگران بانک OCBC سنگاپور گفتند: «ما فکر می کنیم اگر افزایش ترکیبی (اوپک پلاس) از 500،000 بشکه در روز بیشتر نشود، برای قیمت ها صعودی خواهد بود.»

به طور جداگانه، ایران روز یکشنبه گفتگوهای آغازین با ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته ای 2015 را رد کرد و تأکید کرد واشنگتن ابتدا باید تحریم های یک جانبه که صادرات نفت ایران را به شدت کاهش داده است را از میان بردارد.

کد خبر: 1399121103MGMMMF

مطالب مرتبط:

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته