پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

طرح اتریوم برای انتقال سریعتر به روش اثبات سهام

حرکت برنامه ریزی شده اتریوم به سمت سازوکار اجماع اثبات سهام (PoS) پس از پیشنهاد توسعه دهندگان برای ادغام مین نت موجود با بیکن چین اتریوم 2، شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتونیوز، این پیشنهاد همزمان با طرح جدید دیگری برای بهبود اتریوم با نام EIP-3074 ارائه شده که به دنبال ایجاد تراکنش های دسته ای برای کاهش کارمزد تراکنش در این شبکه است.


اتریوم چیست؟


این پیشنهاد بخشی از ارتقای لندن (London upgrade) خواهد بود که برای ماه ژوئیه (مرداد ماه) برنامه ریزی شده است. در این ارتقا طرح دیگری با عنوان EIP-1559 که بسیار مورد بحث قرار گرفته، به صورت جداگانه ارائه خواهد شد؛ این طرح کارمزد ثابت را برای کاهش کارمزدهای فعلی پیشنهاد می کند.

این تحرکات نشان می دهد که پس از ماه ها سردرگمی درباره زمان راه اندازی اتریوم 2، این ارتقای مبتنی بر اثبات سهام احتمالا زودتر از آنچه انتظار می رفت اجرا خواهد شد. واکنش استخراج کنندگان به طرح EIP-1559 نیز در تسریع این روند نقشی مهمی داشت.

ادغام سریع اتریوم 2 سریعتر انجام می شود

طرح میخائیل کالینین (Mikhail Kalinin) که روز گذشته به گیت هاب (GitHub) ارسال شد، به دنبال سرعت بخشیدن به انتقال به اتریوم 2 است. این طرح خواستار آن است که با پایان دادن به بررسی «ابتکارات دیگر»، مسئله ادغام پس از ارتقای لندن به محور تمرکز توسعه دهندگان تبدیل شود.

تیم بیکو (Tim Beiko) مدیر جامعه بنیاد اتریوم در پاسخ به این پیشنهاد، پیوند طرح مشابهی را از توماز کایتان استانزاک (Tomasz Kajetan Stańczak) در گیت هاب قرار داد. طرح استانزاک خواستار اجرای ارتقا در ماه اکتبر یعنی سه ماه پس از رویداد لندن است. از این رو به نظر می رسد که تعداد فزاینده ای از توسعه دهندگان و اعضای جامعه اتریوم در حال اجماع روی اجرای اتریوم 2 در یک تاریخ نزدیک تر هستند.

تازه ترین پیشنهاد کالینین همچنین از «پیشنهاد ادغام سریع» ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) هم بنیان گذار اتریوم، که هفته گذشته مطرح شد، مبنی بر مکانیزمی فنی برای ادغام سریعتر، پیروی می کند.

این طرح همچنین پیشنهاد کاهش گام به گام کارمزد تراکنش اتریوم را مطرح می کند.

همانطور که پیش بینی می شد، ماینرها خیلی مشتاقانه به EIP-1559 پاسخ ندادند و برخی از آنها قصد داشتند كه قدرت هش خود را در اول آوریل برای نمایش قدرت به استخر اترماین (Ethermine) منتقل كنند.

به نظر می رسد این اعتراض باعث شده است که انگیزه فعلی توسعه دهندگان با سرعت بیشتری به سمت اتریوم 2 و اثبات سهام برود که این امر به طور کلی شر استخراج و استخراج کنندگان را یکجا خواهد کند.

کاهش بیشتر کارمزدها

در این میان، سایر توسعه دهندگان اتریوم پیشنهاد دیگری ارائه داده اند که می تواند به کاهش کارمزد تراکنش قبل از ادغام اتریوم 2 کمک کند و در نتیجه درآمد ماینرها را بیشتر کاهش دهد.

طرح EIP-3074 تراکنش های حمایت شده را امکان پذیر می کند، به طوری که کارمزد تراکنش بین کیف پول اول و دوم توسط یک کیف پول سوم پرداخت می شود. این طرح همچنین امکان انجام تراکنش های دسته ای بزرگتر را فراهم و به کاهش غیر مستقیم کارمزدها تا 20 درصد کمک می کند.

در صورت پذیرش، این پیشنهاد به عنوان بخشی از ارتقا لندن در ماه ژوئیه اجرا می شود و پیشنهاد 1559 نیز آنجا مطرح می گردد.

و اگر طرح میخائیل کالینین برای سرعت بخشیدن به انتقال به اتریوم 2 توسط جامعه توسعه دهندگان اتریوم پشتیبانی شود، لندن آخرین ارتقا عمده اتریوم قبل از انتقال به اثبات سهام خواهد بود.

با این حال، اگرچه ممکن است پیشنهاد جدید برای تسریع در اتریوم 2 برای جامعه اتریوم هیجان انگیز باشد، اما به نظر نمی رسد که در قیمت اتر (ETH) تاثیری داشته باشد.

کد خبر: 1399123002AAMMMF

مطالب مرتبط:

استفاده از پی اس 5 برای استخراج اتریوم

اتریوم ٢ چیست؟ هر آنچه باید بدانید

گس (Gas) در اتریوم چیست؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته