پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

شاخص های جدید آماری نشان می دهند فیلیپنینگ اتریوم با بیت کوین 53 درصد تکمیل شده است

مرکز بلاک چین آلمان اخیراً در گزارش آماری خود اعلام کرد فیلیپنینگ اتریوم با بیت کوین 53 درصد تکمیل شده است. فیلیپنینگ اصطلاح تخصصی در حوزه رمزارزها است که به جایگزینی آلت کوین ها با رمزارز بیت کوین اشاره می کند.

پس از ظهور بیت کوین، آلت کوین ها یا سکه های جایگزین بسیاری به بازار سرمایه معرفی شدند. بسیاری از این سکه ها نیز با ایجاد برخی سازوکارهای فناورانه و به دلیل برخورداری از پشتوانه مالی قدرتمند توانستند به سرعت پیشرفت کنند.

به سکه هایی که قرار است در آینده نزدیک جایگزین بیت کوین شوند اصطلاحاً آلت کوین گفته می شود و فرایند جایگزین شدن یک سکه با بیت کوین را فیلیپنینگ می گویند.

شاخص جدید آماری مرکز بلاک چین آلمان نشان می دهد فرایند فیلیپنیگ اتریوم با بیت کوین 53 درصد تکمیل شده است و پس از نزدیک به 18 ماه این شاخص از مرز 50 درصد عبور کرده است.

هم اکنون ارزش سرمایه بازار اتریوم نزدیک به 15 درصد ارزش سرمایه بازار بیت کوین است. این موضوع به خوبی نشان می دهد که اتریوم راه طولانی برای پیمودن پیش رو دارد.

شاخص فیلیپنینگ ظرفیت دو شبکه بلاک چین را در ابعاد مختلف فنی و نوآورانه در نظر می گیرد و با مقایسه ویژگی های دو شبکه، امکان فیلیپنینگ یکی از شبکه ها نسبت به دیگری را به صورتی کمی می سنجد.

به عبارتی شاخص فیلیپنیگ یک لحظه فرضی در آینده را پیش بینی می کند که مثلاً رمزارز اتریوم در بازار سرمایه جایگزین رمزارز بیت کوین می شود.

این شاخص مشخصاً 8 مقیاس برتری را در نظر میگیرد و هر یک از رمزارزها را بنا بر نوع عملکردشان در برآوردسازی مقیاس ها رتبه بندی می کند.

رمزارز اتریوم در 2 مقیاس از 8 مقیاس شاخص سنجش فیلیپنینگ از بیت کوین پیش است. کارمزد معامله و تعداد معاملات بازار سرمایه دو شاخص مهمی هستند که اتریوم در این شاخص ها عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین دارد. با این اوصاف سرمایه بازار بیت کوین پیشتاز تمامی آلت کوین ها در بازار است.

آمارهای دیگر نشان می دهد اتریوم در برخی شاخص ها کماکان از بیت کوین فاصله دارد. مثلاً شبکه اتریوم تنها 53 درصد آدرس های فعال شبکه بیت کوین را در اختیار دارد یا اینکه تنها یک سوم از حجم معاملات صرافی ها به رمزارز اتریوم اختصاص دارد.

از طرف دیگر شاخص جستجوی گوگل این دو رمزارز نشان می دهد اتریوم به نسبت با بیت کوین تنها 10 درصد از کل جستجوی گوگل را به خود اختصاص داده است که این مورد به خوبی نشان می دهد که بیت کوین کماکان شناخته شده ترین رمزارز جهان است.

نودهای اتریوم نیز تنها دو سوم کل نودهای بیت کوین است. نودهای شبکه اهمیت بسیار زیادی در تعیین شاخص نهایی فیلیپنینگ ایفا می کنند،

زیرا نودهای شبکه نشان می دهد که جمعیت هدف به خوبی زیرساخت های شبکه را پشتیبانی می کنند. به عبارتی نودهای شبکه نشان می دهند که چه تعداد کاربر در حال تبادل اطلاعات و یا اعتبار بخشی به بلوک های جدید در شبکه هستند.

همین موضوع باعث می شود با افزایش کاربران، امنیت شبکه نیز افزایش پیدا کند.

پلتفرم کونوس

پلتفرم کونوس؛ آینده در دستان سکه های کونوس

از زمان ظهور بیت کوین تا کنون آلت کوین ها و یا سکه های جایگزین بسیاری به بازار سرمایه معرفی شده اند اما تعداد کمی از آنها توانسته اند در بازار انحصار سرمایه دوام داشته باشند.

پلتفرم کونوس از جمله پلتفرم های غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که با معرفی انواع رمزارزها به بازار سرمایه توانسته است در میان بهترین های جهان در حیطه رمزارزها جایگاه ویژه ای به خود اختصاص دهد.

پلتفرم کونوس انواع خدمات مالی نظیر قراردادهای هوشمند و خدمات مرتبط با رمزارزها را ارائه می کند. رمزارزهای پلتفرم کونوس به دلیل برخورداری از پشتوانه مالی قدرتمند،

هیچگاه در طی زمان گرفتار افت ارزش نمی شوند. پلتفرم کونوس با معرفی انواع رمزارزهای پایدار یا استیبل کوین ها، این اطمینان را به سرمایه گذاران می دهد که سرمایه آنها در طی زمان نه تنها کاهش پیدا نمی کند که به دلیل سازوکارهای استکینگ (سپرده گذاری رمزارز) کونوس، به مرور زمان افزایش می یابد.

پلتفرم کونوس این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است تا با خرید و سپرده گذاری رمزارزهای کونوس در شبکه بلاک چین این شرکت، سالانه از سود مالی متعلق به حساب های خود استفاده کنند.

به عبارتی پلتفرم کونوس اولین سیستم بانکداری نوین مبتنی بر اصول غیر متمرکز شبکه های بلاک چین محسوب می شود که یقیناً آینده ای درخشان پیش روی خود دارد.

اخیراً سایت معتبر کوین مارکت کپ در تازه ترین رده بندی سکه های رمزارز در سطوح جهانی، دو سکه پلتفرم کونوس به نام های کونوس ایکس و کونوس کوین را در میان 100 سکه رمزارز برتر جهان قرار داد.

این موضوع به خوبی نشان می دهد که پلتفرم کونوس در شاخص فیلیپنینگ چه بسا در آینده رقیب بیت کوین و اتریوم در بازارهای جهانی شود.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته