پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آشنایی با کشور کلمبیا و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

کلمبیا، با نام رسمی جمهوری کلمبیا، کشوری در آمریکای جنوبی با قلمروهایی در آمریکای شمالی است. کلمبیا از شمال به دریای کارائیب، از شمال غربی به پاناما، از جنوب به اکوادور و پرو، از شرق به ونزوئلا، از جنوب شرقی به برزیل و از غرب به اقیانوس آرام محدود است. این کشور شامل 32 بخش و بخش پایتخت بوگوتا، بزرگترین شهر کشور است.

کلمبیا با بیش از 50 میلیون سکنه، یکی از متنوع ترین کشورها از نظر قومی و زبانی در جهان است، و با میراث فرهنگی غنی خود، منعکس کننده تأثیرات ناشی از تمدن های مختلف آمریکایی، استقرار اروپاییان، کار اجباری آفریقایی ها و مهاجرت از اروپا و خاورمیانه است. مراکز شهری در ارتفاعات آند و سواحل کارائیب متمرکز شده اند.

حداقل 12000 سال قبل از میلاد بومیان مختلف در این کشور زندگی می کردند، از جمله اقوام موییسکا، کیمبایا و تایرونا. اسپانیایی ها ابتدا در لا گوآژیرا در سال 1499 لنگر انداختند و در اواسط قرن شانزدهم مناطقی از منطقه را تحت استعمار درآوردند و پادشاهی جدید گرانادا را تأسیس کردند که پایتخت آن سانتافه دو بوگوتا بود. استقلال از امپراطوری اسپانیا در سال 1810 حاصل شد و این کشور، استان های متحد گرانادا جدید نام گرفت. در سال 1858 نام آن به کنفدراسیون گرانادین، و سپس در 1863 به ایالات متحده کلمبیا تغییر یافت تا اینکه سر انجام در 1886 جمهوری کلمبیا نام گرفت. پاناما در سال 1903 جدا شد و منجر به مرزهای کنونی کلمبیا شد. از دهه 1960، این کشور از درگیری های مسلحانه و خشونت سیاسی رنج می برد، که هر دو در دهه 1990 افزایش یافت. از سال 2005، پیشرفت چشمگیری در امنیت، ثبات و حاکمیت قانون و همچنین رشد و توسعه اقتصادی بی سابقه مشاهده شده است.

کلمبیا یکی از 17 کشور دارای تنوع زیستی فراوان در جهان است و از لحاظ سطح تنوع زیستی رتبه دوم را در جهان دارد. قلمرو آن شامل جنگل های بارانی آمازون، مناطق مرتفع، علفزارها و بیابان ها است و تنها کشور آمریکای جنوبی است که دارای سواحل و جزایر در امتداد اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام است.

کلمبیا یکی از بازیگران منطقه ای در امور بین الملل محسوب می شود و به عنوان عضوی از سازمانهای بزرگ جهانی و منطقه ای از جمله سازمان ملل، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، سازمان کشورهای آمریکایی، اتحاد اقیانوس آرام، جامعه آند و یک شریک جهانی ناتو است.

اقتصاد کلمبیا

کلمبیا که از نظر اقتصادی یک اقتصاد مبتنی بر کشاورزی بود، در قرن بیستم به سرعت شروع به شهری شدن گرفت، که در نهایت فقط 15.8 درصد از نیروی کار در کشاورزی مشغول به کار بودند، که فقط 6.6 درصد از تولید ناخالص داخلی را تولید می کرد. 19.6 درصد از نیروی کار در صنعت و 64.6 درصد در خدمات استخدام شده اند که به ترتیب 33.4 و 59.9 درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند. تولید اقتصادی کشور تحت تأثیر تقاضای شدید داخلی آن است.

اقتصاد بازار کلمبیا در اواخر قرن بیستم با رشد ناخالص داخلی بین سالهای 1970 و 1998 به طور متوسط بیش از 4 درصد در هر سال سال، به طور پیوسته رشد کرد. این کشور در سال 1999 (اولین سال با رشد منفی از زمان رکود بزرگ)، یک کسادی را تجربه کرد که رهایی از آن بسیار طولانی و طاقت فرسا بود. با این وجود، در سال های اخیر، رشد چشمگیر بوده است و در سال 2007 به 6.9 درصد رسیده است که یکی از بالاترین نرخ های رشد در آمریکای لاتین است. طبق برآورد صندوق بین المللی پول، در سال 2012، تولید ناخالص داخلی کلمبیا 500 میلیارد دلار آمریکا (28 ام در جهان و سوم در آمریکای جنوبی) بوده است.

کل هزینه های عمومی 27.9 درصد از اقتصاد داخلی را تشکیل می دهد. بدهی خارجی معادل 39.9 درصد از تولید ناخالص داخلی است. تورم در سال 2017 را با 4.09 درصد به پایان رسید (در مقابل 5.75 درصد سالانه در 2016). میانگین نرخ بیکاری ملی در سال 2017 برابر با 9.4 درصد بود، اگرچه غیررسمی بودن بزرگترین مشکلی است که بازار کار با آن روبرو است (درآمد کارگران رسمی در 5 سال 24.8 درصد افزایش یافت در حالی که درآمد کارگران غیر رسمی فقط 9 درصد افزایش داشت). کلمبیا دارای مناطق تجارت آزاد (FTZ) است، مانند منطقه فرانکا دل پاسیفیکو، واقع درواله دل کائوکا، که یکی از چشمگیرترین مناطق برای سرمایه گذاری خارجی به شمار می رود.

بخش مالی به دلیل نقدینگی خوب در اقتصاد، رشد اعتبار و عملکرد مثبت اقتصاد کلمبیا رشد مطلوبی داشته است. بورس اوراق بهادار کلمبیا از طریق بازار یکپارچه آمریکای لاتین (MILA) یک بازار منطقه ای را برای تجارت سهام ارائه می دهد. طبق گزارش بانک جهانی، کلمبیا در حال حاضر یکی از تنها سه اقتصادی است که دارای امتیاز عالی در شاخص قدرت حقوق قانونی است.

تولید برق در کلمبیا عمدتا از طریق منابع انرژی تجدید پذیر حاصل می شود. 69.93 درصد از تولید برق آبی بدست می آید. کلمبیا از نظر بخش های بهره وری سبز در بین 10 کشور برتر جهان قرار دارد.

کلمبیا از نظر منابع طبیعی غنی است و عمده صادرات آن شامل سوخت های معدنی، روغن ها، محصولات تقطیر، میوه و سایر محصولات کشاورزی، قندها و محصولات قنادی، محصولات غذایی، پلاستیک، سنگ های قیمتی، فلزات، محصولات جنگلی، کالاهای شیمیایی، دارویی ، وسایل نقلیه، محصولات الکترونیکی، تجهیزات الکتریکی، عطر و لوازم آرایشی، ماشین آلات، منسوجات و پارچه، لباس و کفش، شیشه و ظروف شیشه ای، مبلمان، ساختمانهای پیش ساخته، محصولات نظامی، مواد خانگی و اداری، تجهیزات ساختمانی، نرم افزار و سایر موارد است. شرکای اصلی تجاری ایالات متحده، چین، اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین هستند.

صادرات غیر سنتی موجب رشد فروش خارجی کلمبیا و همچنین متنوع سازی مقصد صادرات به لطف توافق نامه های جدید تجارت آزاد شده است.

در سال 2017، اداره ملی آمار (DANE) گزارش داد که 26.9 درصد از جمعیت این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند، که 7.4 درصد از آنها در فقر شدید زندگی می کنند. نرخ فقر چند بعدی 17.0 درصد از جمعیت را شکل می دهد.

رشد اقتصادی اخیر منجر به افزایش قابل توجه میلیونرهای جدید از جمله کارآفرینان جدید کلمبیایی با ارزش خالص بیش از 1 میلیارد دلار شده است.

سهم سفر و جهانگردی در تولید ناخالص داخلی 5،880.3 میلیارد دلار آمریکا (2 درصد از کل تولید ناخالص داخلی) در سال 2016 بود. در سال 2016 گردشگری 556،135 شغل ایجاد کرد (2.5 درصد از کل اشتغال). پیش بینی می شود بازدید گردشگران خارجی از 0.6 میلیون نفر در سال 2007 به 4 میلیون در سال 2017 برسد.

مهاجرت به کلمبیا

انواع راه های مهاجرت به کلمبیا به چند بخش اصلی تقسیم می شود و هر متقاضی برای دسترسی به هر یک از روش ها به مدارکی نیاز دارد. همچنین متقاضیان خارجی و بین المللی برای مهاجرت به این کشور نیاز به ویزا دارند، ویزای کشور کلمبیا نیز در انواع مختلف و با توجه به روش مهاجرت شما صادر خواهد شد.

شرایط زندگی در کشور کلمبیا

کشور کلمبیا با نام رسمی جمهوری کلمبیا شناخته می شود، این کشور در آمریکا لاتین واقع شده است و مساحت آن بالغ بر 1141748 کیلومتر مربع می باشد. کشور کلمبیا دارای رشد اقتصادی بالایی است، دولت این کشور دولتی پایداری می باشد و از آموزش و بهداشت جهانی پیروی می کند. مردم این کشور مهمان نواز بوده و از افراد خارجی استقبال می کنند. مردم این کشور به زبان اسپانیایی سلیس صحبت کرده و لهجه خاصی ندارند. بنابراین افرادی که به تازگی این زبان را آموزش دیده اند می توانند به راحتی با شهروندان این کشور در ارتباط باشند. پراکندگی جمعیت در جمهوری کلمبیا یکسان نمی باشد و اغلب شهروندان این کشور در پایتخت کلمبیا (شهر بوگاتو) زندگی می کنند. ناحیه غربی کشور کلمبیا دارای خاک غنی و آب و هوای مناسب می باشد و بیشتر فعالیت های کشاورزی در این بخش صورت می گیرد.

برای مهاجرت به این کشور طرق مختلفی وجود دارد، پیشنهاد می شود متقاضیان پیش از انجام اقدامات لازم در جهت مهاجرت به جمهوری کلمبیا بررسی های لازم را انجام دهند و اطلاعات کاملی در این رابطه به دست آورند.

انواع راه های مهاجرت به کلمبیا به شرح ذیل می باشد:

      1. سرمایه گذاری در کشور کلمبیا
      2. کار در کشور کلمبیا
      3. تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور کلمبیا
      4. ازدواج با تبعه کشور کلمبیا
      5. تولد فرزند در کشور کلمبیا
      6. پناهندگی در کشور کلمبیا

سرمایه گذاری از انواع راه های مهاجرت به کلمبیا

دولت این کشور به صورت جدی از سرمایه گذاران خارجی و بین المللی در بخش های مختلفی مانند: تجارت محصولات کشاورزی، خدمات و تولید استقبال می کند. در بخش تجارت محصولات کشاورزی این فرصت در اختیار متقاضیان قرار داده می شود که در بخش های در حال رشد مانند: گوشت، لبنیات، باغبانی، سوخت های زیستی، کاکائو و پرورش آبزیان سرمایه گذاری کنند. همچنین متقاضیان می توانند در بخش هایی تولید و در زمینه هایی مثل: مصالح ساختمانی، خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی، پلاستیک، فلزکاری و سیستم های مد سرمایه گذاری کنند. در بخش خدمات شما می توانید در زمینه هایی مانند: سهام خصوصی، نرم افزار، برون سپاری، زیر ساخت های هتل، محصولات نفتی، مرکز خدمات مشترک، گاز و انرژی سرمایه گذاری موفقی را تجربه کنید. همچنین شما می توانید برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام به ثبت شرکت یا خرید ملک و مستغلات کنید.

کار از انواع راه های مهاجرت به کلمبیا

از روش های پر مخاطب برای مهاجرت به کشور کلمبیا کار در شرکت ها و موسسات این کشور می باشد، برای شروع کار در کلمبیا متقاضی نیاز به دعوت نامه شغلی دارد. برای یافتن کار متقاضیان می توانند از موسسات کاریابی، وب سایت کاریابی و روزنامه های این کشور استفاده کنند. فرد متقاضی باید مدارکی مثل: آخرین مدرک تحصیلی، مدرک معتبر زبان اسپانیایی، رزومه (CV) و سوابق کاری، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی و اسکن صفحه اول پاسپورت خود را به مرکز مورد نظر ارسال نماید.

پس از دریافت دعوت نامه شغلی فرد باید مدارک زیر را در جهت دریافت ویزای کار کلمبیا به سفارتخانه یا کنسولگری کشور کلمبیا ارائه نماید:

  1. دریافت فرم ویزای کار و تکمیل آن
  2. پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار
  3. 3 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  4. گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  5. گواهی تمکن مالی
  6. دعوت نامه شغلی دریافت شده
  7. گواهی پزشکی تایید شده
  8. مدارکی از محل اقامت در کشور کلمبیا

مهاجرت به کلمبیا از طریق تحصیل

از روش های رایج و آسان برای مهاجرت به کشور کلمبیا تحصیل در دانشگاه های این کشور است، در کشور کلمبیا امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی برای متقاضیان خارجی امکان پذیر می باشد. دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کلمبیا باید ابتدا اطلاعات لازم را در رابطه با دانشگاه های این کشور به دست آورده و سپس پذیرش یکی از این دانشگاه ها را به دست آورند. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کلمبیا باید شخصا مدارکی مانند: تکمیل فرم، انگیزه نامه، مدارک تحصیلی و ریز نمرات، مدرک معتبر زبان انگلیسی یا زبان اسپانیایی، گواهی تمکن مالی و اسکن از صفحه اول پاسپورت معتبر را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند.

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی کلمبیا انجام دهید، برای دریافت ویزا باید مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود را در زمان تعیین شده برای مصاحبه به سفارتخانه یا کنسولگری این کشور ارائه نمایید:

  1. دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  2. ارائه رسید از هزینه های پرداخت شده
  3. گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  4. آخرین مدرک تحصیلی
  5. مدرک معتبر زبان
  6. گواهی تمکن مالی
  7. ارائه مدارک از محل اقامت در کشور کلمبیا (رزرو خوابگاه یا اجاره نامه خانه)
  8. بیمه مسافرتی
  9. رزرو بلیط رفت و برگشت به کشور کلمبیا

ازدواج با شهروند کشور کلمبیا

برای مهاجرت و اخذ اقامت از کشور کلمبیا متقاضی می تواند از طریق ازدواج با فردی با تابعیت کشور کلمبیا اقدامات لازم را انجام دهد. برای ازدواج در این کشور باید ازدواج شما به صورت قانونی، در دفتر اسناد رسمی و با حضور مقام کشور کلمبیا ثبت شود. همچنین لازم است مدارکی در جهت اثبات ازدواج ارائه نمایید و نشان دهید که این ازدواج صرفا در جهت اخذ اقامت کشور کلمبیا نمی باشد. در زمان ازدواج سن فرد نباید کمتر از 18 سال باشد، همچنین لازم است فرد در زمان ازدواج مجرد باشد.

تولد در خاک کشور کلمبیا

بر اساس قوانین کشور کلمبیا طفلی که در این کشور متولد شود جزء تبعه کشور کلمبیا محسوب می شود به شرط آنکه والدین یا یکی از آن ها دارای اقامت دائم یا تابعیت کشور کلمبیا باشد. همچنین اگر کودکی از والدینی با تابعیت کشور کلمبیا در خارج از این کشور متولد شود جزء تبعه این کشور محسوب می شود. والدین جهت دریافت تابعیت برای کودک متولد شده باید به کشور کلمبیا یا سفارتخانه این کشور مراجعه کنند و اقدامات لازم را به عمل آورند.

پناهندگی در کشور کلمبیا

یکی از راه های غیر قانونی برای مهاجرت به کشور کلمبیا پناهندگی در این کشور است، متقاضیان دقت نمایند که در این راه خطرات جانی و مالی زیادی وجود دارد و ممکن است درخواست شما برای پناهندگی در این کشور رد شود و مجبور به ترک کشور کلمبیا شوید.

قوانین رمزارزها در کشور کلمبیا

وزارت اقتصاد و امور مالی کلمبیا در ماه ژوئن 2017 طی انتشار بیانیه اعلام کرد مطابق سازوکارهای مالی این کشور، رمزارز بیت کوین الزامات یک ارز قانونی را احراز نمی کند، بنابراین بیت کوین واجد ارزش تبادلی برای ادای قروض و تعهدات مالی نخواهد بود. این وزارت خانه همچنین تاکید کرد که ارز رسمی کلمبیا که با نام پسو (Peso) شناخته می شود، تنها ارز ملی این کشور خواهد بود.

در کلمبیا بانک مرکزی این کشور به صورت انحصاری وظیفه صدور و توزیع یکپارچه ارز ملی را بر عهده دارد. طبق لایحه قانونی وزارت اقتصاد و امور مالی کلمبیا، رمزارزها در ذیل قوانین حقوقی و قضایی بازار سرمایه این کشور، واجد هیچگونه ارزش مبادله ای نیستند، بنابراین توسط مراجع پولی کلمبیا، ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار به رسمیت شناخته نمی شوند.

وزارت اقتصاد کلمبیا پیرو دستور العمل دستگاه قضایی، به تمامی نهادهای تجاری فعال در این کشور هشدار داده، اجازه نخواهند داشت در حیطه رمزارزها (اعم از فروش، مدیریت مالی، ذخیره سازی، ایجاد اندوخته آتیه، و سرمایه گذاری)، فعالیت مالی و تبادل تجاری داشته باشند. این وزارت خانه به تمامی شهروندان این کشور (اشخاص حقیقی و حقوقی) اعلام کرده در صورت ورود به صنعت رمزارزها و اقدام به تبادل ارز دیجیتال در بستر شبکه های مالی غیر متمرکز، تمامی تبعات قضایی آن متوجه خود اشخاص خواهد بود و مراجع کلان حقوقی این کشور در قبال استرداد و یا بازپسگیری وجوه مسروقه، مسئولیتی را متقبل نخواهد شد، زیرا ارزهای دیجیتال در محیط تجاری کلمبیا از وجهه قانونی مراجع قضایی این کشور برخوردار نیستند و بنابراین ضمانت دولتی برای آنها در نظر گرفته نخواهد شد.

کد خبر: 1399122303HFMCMH

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

قوانین رمزارزها در کشور کانادا

قوانین ارز های دیجیتال در کشور برزیل

قوانین ارزهای دیجیتال در کشور بولیوی

قوانین ارزهای دیجیتال در کشور برمودا

قوانین ارزهای دیجیتال در آرژانتین

بیشتر بخوانید

آشنایی با کشور جمهوری دومینیکن و قوانین ارزهای دیجیتال

جمهوری دومینیکن کشوری است که در جزیره هیسپانیولا در مجمع الجزایر آنتیل بزرگ در منطقه کارائیب واقع شده است. جمهوری دومینیکن دومین کشور بزرگ...

آشنایی با کشور دومینیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

دومینیکا، با نام رسمی قلمرو همسود دومینیکا، کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است. پایتخت، روزو، در ضلع غربی جزیره واقع شده است. این...

آشنایی با جزایر ویرجین بریتانیا و قوانین ارزهای دیجیتال

جزایر ویرجین بریتانیا با نام رسمی جزایر ویرجین، یک سرزمین فرادریایی بریتانیا در دریای کارائیب، در شرق پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته