پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دولت فرانسه 34.5 میلیون دلار بیت کوین را به حراج می گذارد

دولت فرانسه 611 واحد بیت کوین را که در پرونده هک گیت هاب (GateHub) در سال 2019 توقیف شده، هفته آینده به حراج می‌گذارد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، حراج این بیت کوین های توقیف شده از هکرهای پلتفرم کیف پول گیت هاب مستقر در انگلیس از طرف آژانس مدیریت و بازیابی دارایی های توقیف و مصادره شده فرانسه در خانه حراج کاپانجی مورهانژ پاریس در 17 مارس انجام می شود.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


تقریبا همه این بیت کوین ها، یعنی 610 واحد از آن، در جریان تحقیقات مربوط به هک گیت هاب توسط دادگاه توقیف شده است.

هک گیت هاب

گیت هاب در ژوئن سال 2019 هک شد و در نتیجه آن 23 میلیون XRP، به ارزش 9.2 میلیون دلار در آن زمان، به سرقت رفت. در اواخر همان سال، این سرویس کیف پول با حمله دیگری مواجه شد که اطلاعات خصوصی 1.4 میلیون کاربر در آن لو رفت.

دو فرد مرتبط با این پرونده «نسیم بی» و «گابریل کی ای بی» هستند. آن دو به هک کردن کانال یوتیوب پلتفرم موسیقی وئووس (Vevos) در سال 2018 متهم شدند.

با این حال، از آنجا که تحقیقات قضایی درباره هک گیت هاب هنوز در جریان است، از نظر حقوقی بیت کوین های توقیف شده همچنان در مالکیت مظنونان پرونده هستند. این بدان معناست که اگر «گابریل کی ای بی» و «نسیم بی» تبرئه شوند، تمام عواید حراج بیت کوین دولت فرانسه را به آنان می رسد. اما اگر مجرم شناخته شوند، درآمد حاصل از فروش به دولت فرانسه می رسد.

بیت کوین توقیف شده میلیون ها دلار می ارزد

حراج بیت کوین توقیف شده در جریان تحقیقات جنایی چیز جدیدی نیست. سرویس مارشال های ایالات متحده (USMS) حداقل از سال 2014 حراج های رمزارزی برگزار کرده است. از جمله بیت کوین هایی که از فروشگاه دارک نت «جاده ابریشم» توقیف شده بود.

تیم دراپر (Tim Draper) یکی از ذی نفعان یکی از این حراج ها بود. او در ژوئیه 2014 نزدیک به 30,000 بیت کوین را که از جاده ابریشم توقیف شده بود، خریداری کرد. USMS در فوریه سال 2020 تقریبا 4,000 بیت کوین فروخت که در آن زمان 37 میلیون دلار ارزش داشت و اکنون 227 میلیون دلار قیمت آن است.

اداره خدمات عمومی ایالات متحده در اواخر این ماه 0.7501 بیت کوین را به حراج می گذارد، البته ممکن است منصرف شده و تصمیم به حفظ آن بگیرد. در طول این سالها، دولت ایالات متحده با فروش بیت کوین توقیف شده به جای نگهداری آن، تقریبا 10 میلیارد دلار پول از دست داده است.

کد خبر: 1399122302AAMMMF

مطالب مرتبط:

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

پس از ایلان ماسک، پسر جان لنون به بازی رسانه‌ای بیت کوین پیوست

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته