چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

آشنایی با کشور کاستاریکا و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

کاستاریکا را بیشتر بشناسیم

کاستاریکا با نام رسمی جمهوری کاستاریکا، کشوری در آمریکای مرکزی است که از شمال با نیکاراگوئه، از شمال شرقی با دریای کارائیب، از جنوب شرقی با پاناما، از جنوب غربی با اقیانوس آرام و از جنوب با اکوادور همسایه است. این کشور در زمینی به مساحت 51،060 کیلومتر مربع حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد. تخمین زده می شود که 333،980 نفر در پایتخت و بزرگترین شهر سان خوزه زندگی می کنند و حدود 2 میلیون نفر در کلانشهرهای اطراف آن زندگی می کنند.

این کشور، یک حکومت متمرکز جمهوری دارای قانون اساسی است. این کشور به دلیل دموکراسی دیرپا و پایدار و همچنین به دلیل نیروی کار بسیار تحصیل کرده که اکثر آنها انگلیسی صحبت می کنند، مشهور است. این کشور تقریباً 6.9 درصد از بودجه خود (2016) را صرف آموزش کرده است، در حالی که میانگین جهانی آن 4.4 درصد است. اقتصاد این کشور که به شدت به کشاورزی وابسته بود، تنوع یافته و بخشهایی از قبیل امور مالی، خدمات شرکتی برای شرکتهای خارجی، داروسازی و اکوتوریسم را شامل می شود. بسیاری از شرکت های تولیدی و خدماتی خارجی در مناطق آزاد تجاری کاستاریکا (FTZ) فعالیت می کنند که از مشوق های سرمایه گذاری و مالیاتی بهره مند می شوند.

کاستاریکا پیش از آنکه در قرن شانزدهم تحت سلطه اسپانیا قرار گیرد، دارای اقوام بومی به طور کم و بیش بود. این کشور تا زمان استقلال به عنوان بخشی از اولین امپراتوری مکزیک، مستعمره پیرامونی امپراتوری اسپانیا باقی ماند و سپش جزیی از جمهوری فدرال آمریکای مرکزی شد، که از آن به طور رسمی در سال 1847 اعلام استقلال کرد. پس از یک جنگ داخلی مختصر در سال 1948، این کشور برای همیشه ارتش خود را در سال 1949 لغو کرد و به یکی از تنها چند کشور مستقل بدون ارتش ثابت تبدیل شد.

کاستاریکا

این کشور به طور مداوم در شاخص توسعه انسانی (HDI) عملکرد مطلوبی داشته و از سال 2020 در جایگاه 62 جهان و رتبه پنجم در آمریکای لاتین قرار دارد. همچنین از لحاظ وضعیت دموکراسی، آزادی مطبوعات و رضایت ذهنی عملکرد خوبی دارد. کاستاریکا بر اساس شاخص آزادی مطبوعات هفتمین مطبوعات آزاد در جهان است، و بر اساس شاخص آزادی جهانی سی و هفتمین کشور دموکراتیک در جهان است و در گزارش رضایت جهانی دوازدهمین کشور جهان است.

اقتصاد کاستاریکا

این کشور از نظر اقتصادی پایدار تلقی شده است، تورم متوسط 2.6 درصد در سال 2017 تخمین زده شده و رشد متوسط تولید ناخالص داخلی از 41.3 میلیارد دلار در 2011 به 52.6 میلیارد دلار در 2015 افزایش یافته است. برآورد تولید ناخالص داخلی برای سال 2018 59.0 میلیارد دلار و سرانه تولید ناخالص داخلی برآورد شده (برابری قدرت خرید) 17559.1 دلار بین المللی است. افزایش بدهی و کسری بودجه مهمترین نگرانی های این کشور است. مطالعه سال 2017 سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هشدار داد که کاهش بدهی خارجی باید از اولویت های بسیار مهم دولت باشد. اصلاحات مالی دیگری نیز برای تعدیل کسری بودجه توصیه شد.

بسیاری از شرکت های خارجی (تولیدی و خدماتی) در مناطق آزاد تجاری کاستاریکا فعالیت می کنند که از مشوق های سرمایه گذاری و مالیاتی بهره مند می شوند. بیش از نیمی از این نوع سرمایه گذاری از ایالات متحده تأمین شده است. طبق گفته دولت، این مناطق بیش از 82000 شغل مستقیم و 43000 شغل غیرمستقیم را در سال 2015 پشتیبانی می كنند. به عنوان مثال شركتهایی كه دارای تسهیلات در منطقه آزاد آمریكا در هردیا هستند شامل اینت ، دل، اچ بی، بایر، بوش، دی اچ ال، و آی بی ام میباشند.

در تولید ناخالص داخلی، 5.5 درصد توسط کشاورزی، 18.6 درصد توسط صنعت و 75.9 درصد توسط خدمات تولید می شود. کشاورزی 12.9 درصد از نیروی کار، صنعت 18.57 درصد، خدمات 69.02 درصد را برای این منطقه تشکیل می دهند، و سطح بیکاری آن نسبتا بالا است (طبق صندوق بین المللی پول 8.2 درصد در سال 2016). اگرچه 20.5 درصد از جمعیت زیر خط فقر زندگی می کنند (2017)، اما کاستاریکا یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در آمریکای مرکزی را دارد.

مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا توسط دولت با هزینه کم برای کاربران ارائه می شود. مسکن نیز بسیار مقرون به صرفه است.

کاستاریکا به دلیل کیفیت سیستم آموزشی خود در آمریکای لاتین شناخته شده است. به دلیل سیستم آموزشی، کاستاریکا یکی از بالاترین نرخ باسوادی را در آمریکای لاتین دارد (97 درصد). آموزش مقدماتی عمومی اجباری است و بدون هزینه برای افراد ارائه می شود. گزارش دولت آمریكا تأیید می كند كه این كشور از نظر تاریخی اولویت بالایی را برای آموزش و پرورش و ایجاد نیروی كار ماهر قایل بوده است اما خاطر نشان می كند كه میزان ترك تحصیل در دوره دبیرستان در حال افزایش است. همچنین، کاستاریکا دوره های بیشتری در زبان هایی مانند انگلیسی، پرتغالی، ماندارین و فرانسوی و همچنین در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) را آموزش می دهد.

کاستاریکا با بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، توافق نامه تجارت آزاد دارد. هیچ مانع تجاری قابل توجهی در واردات وجود ندارد و این کشور تعرفه های خود را مطابق با سایر کشورهای آمریکای مرکزی کاهش می دهد. مناطق آزاد تجاری کشور انگیزه هایی را برای صنایع تولیدی و خدماتی فراهم می کند تا در کاستاریکا فعالیت کنند. در سال 2015 ، مناطق مورد حمایت بیش از 82 هزار شغل مستقیم و 43 هزار شغل غیرمستقیم را پشتیبانی می کردند و متوسط دستمزد در مناطق آزاد تجاری 1.8 برابر بیشتر از متوسط کار بنگاه های خصوصی در بقیه کشور بود.

ناحیه مرکزی دسترسی به بازارهای آمریکا و دسترسی مستقیم اقیانوس به اروپا و آسیا را فراهم می کند. مهمترین صادرات در سال 2015 (به ترتیب ارزش دلاری) ابزار پزشکی، موز، میوه های گرمسیری، مدارها و وسایل ارتوپدی بودند. کل واردات در آن سال 15 میلیارد دلار بود. مهمترین محصولات وارداتی در سال 2015 (به ترتیب ارزش دلار) محصولات پالایش شده، اتومبیل، داروهای بسته بندی شده، تجهیزات پخش رسانه ای و رایانه بود.

داروسازی، برون سپاری مالی، توسعه نرم افزار و اکوتوریسم به صنایع اصلی اقتصاد کاستاریکا تبدیل شده اند. سطح بالای تحصیلات در بین ساکنان، این کشور را به مکانی جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. از سال 1999، گردشگری نسبت به صادرات ترکیبی سه محصول اصلی کشور به خصوص موز و آناناس، و همچنین سایر محصولات، از جمله قهوه، ارز خارجی بیشتری کسب می کند. تولید قهوه نقشی اساسی در تاریخ کاستاریکا بازی کرده است و در سال 2006، سومین صادرات سود آور در این کشور بود.

به عنوان یک کشور کوچک، کاستاریکا اکنون کمتر از 1 درصد از تولید قهوه در جهان را تأمین می کند. در سال 2015، ارزش صادرات قهوه 305.9 میلیون دلار آمریکا بود که بخش کوچکی از کل صادرات کشاورزی 2.7 میلیارد دلاری کشور به شمار می رفت. تولید قهوه در سالهای 16-2015 13.7 درصد افزایش یافت، و در 2016 تا 2017 کاهش 17.5 درصدی را تجربه کرد، اما انتظار می رود در سال بعد حدود 15 درصد افزایش یابد.

اقتصاد کاستاریکا

کاستاریکا یک سیستم پرداخت برای خدمات محیطی ایجاد کرده است. به همین ترتیب، کاستاریکا برای جریمه مشاغل و صاحبان خانه هایی که فاضلاب، مواد شیمیایی کشاورزی و سایر آلاینده ها را در آبراه ها می ریزند، از آلودگی آب مالیات می گیرد. در ماه مه 2007 ، دولت کاستاریکا قصد خود را برای خنثی سازی 100 درصدی کربن تا سال 2021 اعلام کرد. تا سال 2015 ، 93 درصد برق این کشور از منابع تجدیدپذیر بود. در سال 2019، این کشور 99.62 درصد از برق خود را از منابع تجدید پذیر تولید کرد و به مدت 300 روز مداوم کاملاً با منابع تجدید پذیر کار کرد.

مهاجرت به کاستاریکا

کشور کاستاریکا یکی از کشورهای بسیار تمیز در دنیا است و بهداشت عمومی شهر از موضوعات بسیار مهمی است که توسط دولت ارزیابی شده و ترتیب اثر داده می شود این کشور توانسته فضای بهداشتی بسیار عالی برای بخش های متنوعی ایجاد کند و به طور کلی ریتم گردشگری در کاستاریکا نیز بهتر از سال های گذشته اعلام شده است. مشخص است که ثبت شرکت در کاستاریکا می تواند بر اساس تابعیت افراد تغییراتی داشته باشد. اما اولین و مهمترین گزینه مشترک در بین همه تابعیت ها داشتن طرح توجیه اقتصادی مشخص است در نظر داشته باشید که طرح توجیه اقتصادی شما باید مورد تأیید اتاق بازرگانی صورت بگیرد نیاز است که طرح های مورد نظر از نظر دولت نیز مورد تأیید قرار بگیرد.

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در کاستاریکا در حدود 10 هزار یورو ارزیابی شده است. اینطور که ارزیابی ها نشان می دهد مسیر سرمایه گذاری در کاستاریکا به طور کلی بر اساس طرح توجیه اقتصادی مشخص می شود. بازگشت سرمایه به کاستاریکا از سوی دولت مشخص است. حقیقت این است که مسیر سرمایه گذاری در کاستاریکا می تواند در نهایت پس از 7 سال شما را به یک رویه ثبت شرکت مشخص برساند. یک روش اقامت دیگر در کشور کاستاریکا این است که خود به دنبال کار مناسب باشید، یعنی خودتان باید سعی کنید یک شغل مناسب در کشور کاستاریکا راه اندازی کنید که رتبه اقتصادی زیادی داشته باشد و از سوی دولت نیز مورد تأیید قرار بگیرد چنین شرایطی نشان می دهد که وضعیت کاری در کشور کاستاریکا به طور کلی بر اساس نوع کار ارزیابی می شود.

شرایط کاری در کشور کاستاریکا به طور کلی برای افراد در رده سنی 20 الی 45 سال بیشتر از گروه های دیگر است.

مهاجرت تحصیلی به کاستاریکا

یکی از روش های مهاجرت به کشور کاستاریکا تحصیل است. در این روش نیاز است که به طور دقیق در مورد نظام تحصیلی و آموزشی این کشور اطلاعات درستی داشته باشید. همینطور باید در ارائه خدمات علمی و آموزشی بسیار عالی نیز شرکت کنید.

شما در کشور کاستاریکا می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید بنابراین نگران نباشید. شرایط بسیار خوب کاری پس از تحصیل برای شما فراهم می شود در نظر داشته باشید که افراد می توانند برای ورود به مقطع لیسانس بدون آزمون و تنها با مدرک دیپلم اقدام نمایند چیزی که در سایر کشورها کمتر دیده می شود. نیاز است که مدرک 12 ساله دیپلم ارائه دهید و باید بتوانید یک دوره 9 ماهه کالج را برای یادگیری نسبی زبان رسمی این کشور نیز طی کنید. در صورتی که معدل دیپلم شما بالا باشد می توانید به سادگی و بدون گذراندن هیچ دوره کالج ورود به بهترین دانشگاه های کشور کاستاریکا داشته باشید.

مقطع کارشناسی ارشد در کشور کاستاریکا نیز به زبان انگلیسی وجود دارد و نیاز است که دانشجویان مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 داشته باشند. هزینه تحصیل برای این مقطع در کشور کاستاریکا بسیار ارزان است و به طور کلی شهریه های دانشجویی به صورت اقساطی نیز گرفته می شود. اما برای هر ترم نیاز به هزینه 150 الی 300 یورویی خواهد بود.

در صورتی که بخواهید برای مقطع دکترا با تأیید استاد راهنما اقدام کنید نیاز است که رزومه تحصیلی خوبی داشته باشید و در نظر داشته باشید که تحصیل برای مقطع دکترا در این کشور خود یک شغل محسوب می شود آنچه برای جذب این بخش اهمیت دارد نظر استاد راهنما است. شایان ذکر است که عملکردهای مهم تحصیلی بخش مهمی از روند تحصیل را تشکیل می دهند. میزان دستمزد در این دانشگاه رویکردهای دقیقی دارد. زبان رسمی برای تحصیل در کشور کاستاریکا انگلیسی است.

برای اخذ ویزای کشور کاستاریکا باید در ابتدا دو موضوع را مدنظر قرار دهید اول اینکه در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرفته شده باشید، پذیرش شما می بایست مشخص باشد و نیاز است که رویکردهای دقیق و صحیحی را در پیش بگیرید. نیاز است که نامه تمکن مالی داشته باشید این نامه باید با مهر و امضای بانک همراه باشد و نیاز است که با هزینه زندگی در کشور کاستاریکا سازگار باشد. برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کاستاریکا یک زمان 3 ماهه نیاز دارید و باید در این دوره مسائل مختلف را ارزیابی نمایید.

اخذ پاسپورت کاستاریکا

اداره مهاجرت کشور کاستاریکا اعلام کرده است که اگر اقامت کشور کاستاریکا برای ایرانیان آسانتر باشد می توان شانس گردش مالی این کشور را بیشتر داشت. به طور کلی خرید خانه در کشور کاستاریکا و گرفتن اقامت در پایتخت این کشور فراهم شده است.

اخذ اقامت کاستاریکا

اخذ اقامت در کشور کاستاریکا در سال های اخیر به دو بخش مهم تقسیم شده است، بخش اول کسانی هستند که سرمایه گذاری در کاستاریکا را انتخاب کرده اند و بودجه اولیه خوبی دارند این افراد در کمتر از سه سال می توانند شرایط اقامت در کشور کاستاریکا را دنبال کنند. دسته دوم کسانی هستند که به دنبال کاریابی در کشور کاستاریکا هستند، هزینه اقامت در کشور کاستاریکا را مدنظر قرار داده اند و به طور کلی کار در کشور کاستاریکا را یک مسیر خوب برای خود می دانند، این افراد باید در حدود 5 سال در خاک این کشور زندگی کنند تا شرایط اقامت برای آنها فراهم شود.

اخذ ویزای کاستاریکا

برای اخذ ویزای کاستاریکا باید سعی کنید چند مورد مهم را مدنظر قرار دهید. ویزای این کشور به طور کلی برای افراد بالای 40 سال گزینه دشواری است. سعی کنید در اخذ ویزای کاستاریکا باید سعی کنید شرایط سنی و میزان بودجه خود را مدنظر قرار دهید این روال سبب می شود که بتوانید در زمان کمتری به اقامت کشور کاستاریکا دست یابید.

شهرهای مهاجر پذیر کاستاریکا

سان خوزه پایتخت کاستاریکا است که توانسته بخش مهمی از پوشش کسب و کار را به خود اختصاص دهد این شهر به طور کلی یکی از بزرگترین شهرهای کاستاریکا محسوب می شود. در این شهر به طور کلی عملکرد اقتصادی مشخصی دنبال می شود. حقیقت این است که سان خوزه از دسته شهرهایی است که برای خرید ملک بسیار گران است و برای ثبت شرکت هم نیاز به سرمایه اولیه بالایی دارد اما در لیست شهرهای مهاجرپذیر کاستاریکا قرار دارد.

مهاجرت شرایط خاص به کاستاریکا

مهاجرت به کاستاریکا برای کارآفرینی از دیگر گزینه هایی است که رویکرد مشخصی دارد. مثلاً شما برای مهاجرت با شرایط خاص در کاستاریکا باید سعی کنید دو اصل مهم را مدنظر قرار دهید. شرایط خاص در کاستاریکا در کارآفرینی به این صورت است که افراد باید بتوانند در یک راستای دقیق و صحیح در زمینه شغلی مناسب قدم بردارند، نیاز است که طرح کاری ارائه شده با شرایط اقتصادی کاستاریکا سازگار باشد و نیاز به یک طرح توجیه یک سال اول پیاده سازی کار خواهد بود.

مهاجرت توریستی به کاستاریکا

برای اخذ ویزای توریستی کاستاریکا نیاز است که در ابتدا فرم مخصوص پر شود. ویزای توریستی کاستاریکا نیاز است که در برخی موارد ارزیابی شود. شما برای اینکه ویزای توریستی کاستاریکا را اخذ کنید باید دو مورد مهم را مدنظر قرار دهید. اول اینکه نیاز است که ثابت کنید قصد بازگشت به کشور خود را دارید، مدارک کاری و یا وجود خانواده شما در کشور مبدأ گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

همینطور نیاز به پاسپورت و مدارک مالی خوبی دارید. در مهاجرت توریستی در کاستاریکا سعی کنید چندین مورد مهم را ارزیابی کنید. مهاجرت توریستی این کشور برای سال های آینده تغییراتی خواهد داشت. حقیقت این است که در مسیر توریستی کاستاریکا باید بتوانید نامه تمکن مالی با اندازه هزینه کل سفر و بیمه مسافرتی داشته باشید. ویزای توریستی یک ویزای 3 ماهه است که به شما اجازه 45 روز اقامت در کاستاریکا را خواهد داد.

مهاجرت از طریق همراه به کاستاریکا

شما برای مهاجرت به کاستاریکا از طریق همراه نیاز است یک سری اصول مهم را مدنظر قرار دهید، اول اینکه نیاز است که فرد اصلی در کاستاریکا از نظر محل اقامت مشخص باشد یعنی آدرس خانه وی به ثبت رسیده باشد. مورد بعدی این است که روند تحصیلی و کاری در کاستاریکا به ندرت برای اخذ ویزای همراه دیده می شود.

برای اخذ ویزای همراه کاستاریکا سعی کنید در ابتدا در نظر داشته باشید که آیا شرایط کار برای شخص همراه وجود دارد یا خیر. بررسی کنید که آیا فرزند همراه می تواند در مدرسه و کالج تحصیل کند یا خیر.

مهاجرت کاری کاستاریکا

مهاجرت کاری به کشور کاستاریکا یکی از بهترین روش هایی است که می تواند برای شما تابعیت این کشور را فراهم سازد بنابراین این بخش را به دقت مطالعه نمایید:

شما برای مهاجرت کاری به کشور کاستاریکا دو راه دارید:

روش اول این است که به دنبال job offer باشید، مشخص است که در این راستا نیاز به یک کارفرما است که بتواند دعوتنامه ای برای شما ارسال نماید. حقیقت این است که در این روش به طور کلی نیاز است که کارفرما در دعوتنامه خود اعلام نماید که چرا شما را انتخاب کرده است؟ قرار است در چه سمت کاری حضور داشته باشید؟ میزان حقوق شما چقدر است و بر چه اساسی تعیین شده است؟ آیا مهاجرت کاری در کشور کاستاریکا می تواند رویکردهای اقتصادی ارزشمندی برای دولت این کشور داشته باشد یا خیر.

مهاجرت کاستاریکا

در نظر داشته باشید که شغل مورد نظر در ابتدا باید آگهی شود و مشخص است که شرایط آگهی در این راستا بر چه اساسی است و در صورتی که شخص مورد نظر پیدا نشد باید روند مهاجرت کاری به طور دقیق صورت بگیرد. این روش دشوار است، حقیقت این است که تنها افرادی می توانند نظر کارفرمایان کشور کاستاریکا را بسیار جلب کنند که مهارت علمی و کاری زیادی دارند.

روش دوم به این صورت است که از طریق ویزای جستجوی کار موقت وارد کشور کاستاریکا شوید، این ویزا در شرایط خاص برای کسانی صادر می شود که مهارت کاری بالایی دارند، از نظر تحصیلی در وضعیت خوبی قرار گرفته اند، از نظر رزومه تحصیلی نیز بسیار قوی هستند اما امکان مکاتبه با کارفرمایان کشور کاستاریکا را ندارند این افراد می توانند به سادگی مسیر برای ویزای جستجوی کاری کشور کاستاریکا را به طور دقیق ارائه دهند. ویزای کاری کشور کاستاریکا به طور کلی یک دوره 6 ماهه زمان نیاز دارد و نیاز است که فرصت های شغلی خوبی در این راستا مدنظر قرار بگیرد. رشته های تخصصی زیادی برای اخذ ویزای کار کشور کاستاریکا دیده می شود و سابقه کاری اجرایی در این راستا بسیار تأثیرگذار است.

حقیقت این است که شما برای اخذ ویزای کاری کشور کاستاریکا باید سعی کنید به زبان رسمی مردم این کشور تسلط داشته باشید باید بتوانید به زبان انگلیسی نیز صحبت کنید و سعی کنید که اصول دقیق کاری را مورد نظر قرار دهید. ویزای جستجوی کار در کشور کاستاریکا به طور کلی بر اساس شرایط افراد ارزیابی می شود و باید سعی کنید یک سری اصول مهم را مدنظر قرار دهید حقیقت این است که این ویزا برای کسانی که دارای سابقه کار هستند گزینه خوبی است.

یک روش اقامت دیگر در کشور کاستاریکا این است که خود به دنبال کار مناسب باشید، یعنی خودتان باید سعی کنید یک شغل مناسب در کشور کاستاریکا راه اندازی کنید که رتبه اقتصادی زیادی داشته باشد و از سوی دولت نیز مورد تأیید قرار بگیرد چنین شرایطی نشان می دهد که وضعیت کاری در کشور کاستاریکا به طور کلی بر اساس نوع کار ارزیابی می شود. شرایط کاری در کشور کاستاریکا به طور کلی برای افراد در رده سنی 20 الی 45 سال بیشتر از گروه های دیگر است.

مهاجرت پناهندگی به کاستاریکا

پناهندگی در کاستاریکا به طور کلی طبق کنوانسیون این کشور یک روش ناامن و خطرساز است که می تواند رویکردهای زندگی در این کشور را تغییر دهد. شما برای پناهندگی در کاستاریکا باید سعی کنید یک سری اصول مهم و ضروری را مدنظر قرار دهید.

ریسک پناهندگی در کاستاریکا زیاد است امکان اینکه آب و غذای کافی به شما نرسد بسیار است، احتمال بروز بیماری های مختلف و نبود بهداشت بخشی از روش مهاجرت به کشور کاستاریکا از طریق پناهندگی است. در هر صورت مهاجرت از طریق un کشور کاستاریکا به هیچ عنوان توصیه نمی شود و سعی کنید به سراغ روش منطقی تری بروید. در این روش دولت کاستاریکا بسیار سخت گیری کرده است و ایرانیان نیز امتیازی در روش پناهندگی برای کاستاریکا ندارند. کلا مهاجرت از طریق پناهندگی اصلا توصیه نمی گردد.

مهاجرت از طریق تولد به کاستاریکا

یکی از روش های تابعیت در کاستاریکا تولد است. به طور کلی سیستم خون در این کشور دیده می شود و باید سعی شود که یک سری شرایط مهم ارزیابی شود:

در صورتی که فرزند از پدر و مادر تبعه کاستاریکا باشند به وی تابعیت کاستاریکا داده می شود.

در صورتی که فرزند متولد شده از پدر و مادری نامشخص باشد بر اساس رویکردهای قانونی مشخص تابعیت کاستاریکا به او داده می شود.

در صورتی که فرزند در خاک این کشور متولد شده باشد و پدر و مادر او اقامت دائم این کشور را اخذ کرده و 7 سال نیز در کاستاریکا زندگی کرده باشند به کودک تابعیت کاستاریکا داده می شود.

در نظر داشته باشید که تابعیت تولد در این کشور شرایط مشخصی را در بر می گیرد و دولت تعیین می کند که کدام روش درست خواهد بود.

مهاجرت از طریق ازدواج به کاستاریکا

یکی از روش های بسیار خوب برای مهاجرت به کاستاریکا ازدواج است. ازدواج در این کشور به طور کلی بر اساس قوانین مشخصی دنبال می شود. حقیقت این است که شما باید در مسیر ازدواج با یک شخص از تبعه کاستاریکا باید سعی کنید چندین مورد مهم را مدنظر قرار دهید، اول اینکه نیاز به ارزیابی کامل هویت هر دو شخص است و باید نشان داده شود که هر دو شخص در زمان ازدواج مجرد هستند. سند تجرد از گزینه هایی است که قطعاً بارها ارزیابی می شود. بهتر است که عکس های دو نفره خود را ارائه دهید.

افراد باید گواهی عدم سوءپیشینه داشته باشند. نیاز است که افراد ثابت نمایند که وضعیت معیشت در کاستاریکا در سال های اخیر تغییراتی خواهد داشت. سابقه نقض قانون در این کشور بسیار مورد مهمی بوده و در صورتی که فرد پرونده قضایی داشته باشد قطعاً زیر سوال خواهد رفت. دستمزد افراد بر اساس قوانین درآمدی کاستاریکا ارزیابی می شود. به طور کلی نیاز است که شما مهارت زبانی خود را تقویت کرده باشید و همینطور بتوانید در طول دوره ای که در کاستاریکا زندگی می کنید شرایط خوبی را مدنظر قرار دهید. حقیقت این است که ویزای ازدواج این کشور به طور کلی حداقل سه سال زمان نیاز دارد که تبدیل به اقامت دائم شود.

شما با ویزای ازدواج این کشور می توانید یکی از آسانترین راه های مهاجرت را انتخاب کنید و در عین حال شرایط ازدواج در این کشور رویکردهای مشخصی دارد. حقیقت این است که شما برای ازدواج در این کشور نیاز است که فرد تبعه کاستاریکا از نظر سنی با فرد خارجی سازگار باشد و هر دو شخص بالای 18 سال داشته باشند.

مهاجرت سرمایه گذاری به کاستاریکا

سرمایه گذاری در کاستاریکا یکی از شاخص های اقتصادی بسیار خوب محسوب می شود. شما برای سرمایه گذاری در این کشور باید در ابتدا نوع سرمایه مورد نظر را ارزیابی کنید. نیاز است که در سرمایه های کم و مشخص پیش بروید و باید سعی کنید در ثبت شرکت در ابتدا نیاز بازار را پیش بگیرید.

مشخص است که ثبت شرکت در کاستاریکا می تواند بر اساس تابعیت افراد تغییراتی داشته باشد. اما اولین و مهمترین گزینه مشترک در بین همه تابعیت ها داشتن طرح توجیه اقتصادی مشخص است در نظر داشته باشید که طرح توجیه اقتصادی شما باید مورد تأیید اتاق بازرگانی صورت بگیرد نیاز است که طرح های مورد نظر از نظر دولت نیز مورد تأیید قرار بگیرد.

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در کاستاریکا در حدود 10 هزار یورو ارزیابی شده است. اینطور که ارزیابی ها نشان می دهد مسیر سرمایه گذاری در کاستاریکا به طور کلی بر اساس طرح توجیه اقتصادی مشخص می شود. بازگشت سرمایه به کاستاریکا از سوی دولت مشخص است. حقیقت این است که مسیر سرمایه گذاری در کاستاریکا می تواند در نهایت پس از 7 سال شما را به یک رویه ثبت شرکت مشخص برساند.

سرمایه گذاری در این کشور بر اساس طرح توجیه اقتصادی می تواند در لاین های پروژه شهری و یا پروژه های دولتی صورت بگیرد.

مشخص است که در مسیر سرمایه این کشور ساختار مشخصی دیده می شود. حقیقت این است که شاخص های اقتصادی در کاستاریکا به طور کلی در اقتصاد این کشور در زمینه محصولات کشاورزی ، محصولات پزشکی و همینطور کالای خانگی دیده می شود. سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری در کاستاریکا باید به میزان 80 درصد از هزینه های اولیه را به طور کامل پوشش دهد.

مهاجرپذیری کاستاریکا

کشور کاستاریکا برای زندگی کمی گران است اما مقصدهای گردشگری دارد که ارزش هزینه کردن را دارد. این کشور فرصت بسیار عالی برای کسانی است که قصد دارند کسب و کاری راه اندازی نمایند در این زمینه بسیار مهم است که رویکردهای اقتصادی دقیقی ارزیابی شود. حقیقت این است که کشور کاستاریکا یکی از کشورهای بسیار پر قدرت در لاین اقتصادی محسوب می شود.

وضعیت سواد مردم این کشور بسیار خوب است و این روند سبب شده است که مهاجرپذیری به کشور کاستاریکا به نسبت سال های گذشته بیشتر باشد. مهاجرپذیری کشور کاستاریکا بیشتر در لاین اقتصادی دیده می شود به طوری که سرمایه در بخش قهوه می تواند صادرات این کشور را مدنظر قرار دهد. موز و نیشکر و گاو گوشتی و الوار از محصولات بسیار مهم در سرمایه گذاری در کشور کاستاریکا محسوب می شود. رشد مهاجر در زمینه سرمایه گذاری در کشور کاستاریکا در حدود 63 درصد اعلام شده است. مشخص است که این روند ادامه دار خواهد بود.

مهاجرپذیری به کشور کاستاریکا در زمینه های متنوع پیشرفت داشته است مثلاً کسانی که تحصیل در کشور کاستاریکا را انتخاب کرده اند معتقد هستند که تحصیل در این کشور رویکردهای مشخصی دارد. ورود دانشگاهی در کشور کاستاریکا به طور کلی در سال های اخیر با سه درصد رشد همراه بوده است. این کشور روند مهاجرپذیری خود را بیشتر از 11 درصد به نسبت سال گذشته اعلام داشته است. کسب و کار در کشور کاستاریکا خوب است و مشخص است که توسعه کشاورزی بخش مهمی از کار در این کشور محسوب می شود. ارزیابی ها نشان داده است که ویزای کاری کشور کاستاریکا در سال های اخیر استقبال زیادی به همراه داشته است.

قوانین رمزارزها در کشور کاستاریکا

بانک مرکزی کاستاریکا در ماه اکتبر 2017 طی انتشار بیانیه و مخاطب قرار دادن تمامی فعالان اقتصادی در بازار سرمایه این کشور، به آنها درباره خطرات استفاده از رمزارزها به عنوان منبع ذخیره ارزش و درگاه های پرداخت مالی هشدار داد. در این بیانیه تمامی فعالان اقتصادی در بازار سرمایه کاستاریکا اعم از سازمان بورس و اوراق بهادار، نهادهای بیمه و صندوق های بازنشستگی، آژانس های تسویه حساب مالی، مراکز اقتصادی و صرافی های تجاری، از بالاترین مرجع پولی این کشور درباره وجوه قضایی استفاده از ارزهای دیجیتال، اعلان امنیتی دریافت کردند.

طبق قوانین مصوب هیئت عالی ناظر بر شورای پول و اسکناس کاستاریکا، ارز کولون (Colon) به عنوان تنها مرجع ارز ملی این کشور شناخته می شود. همچنین طبق قانون مصوب دولت کاستاریکا، بانک مرکزی تنها مرجع کلان ملی این کشور خواهد بود که حق انحصاری صدور و توزیع یکپارچه اسکناس را بر عهده خواهد داشت. طبق نثر صریح قانون اساسی در کاستاریکا، بانک مرکزی از حیث صدور تعهدات مالی و تنظیم جریان نقدینگی در بازار تجاری این کشور، واجد اختیارات مستقل است.

در کشور کاستاریکا رمزارزها فاقد وجهه قانونی بوده و توسط دولت و یا نهادهای مرکزی این کشور تحت پشتیبانی مالی قرار نخواهند گرفت.

بنابراین و پیرو قوانین مصوب پارلمان و دولت کاستاریکا، رمزارزها (اعم از بیت کوین و دیگر رمزارزهای جایگزین) فاقد وجهه قانونی بوده و توسط دولت و یا نهادهای مرکزی این کشور تحت پشتیبانی مالی قرار نخواهند گرفت. همچنین بنا به ابلاغیه هیئت اجرایی بانک مرکزی کاستایکا، استفاده از سازوکارهای مالی غیر متمرکز نظیر درگاه های مالی تبادل رمزارز به عنوان سامانه پرداخت های مالی، فاقد وجاهت قانونی بوده و هیچ شخص (اعم از نمایندگی نهادهای دولتی یا خصوصی) نمی تواند شهروندان را به استفاده از روش های پرداخت غیر متمرکز و مبادله کالا و خدمات مدنی در ازای پرداخت ارز دیجیتال، مجبور کند.

طبق بیانیه بانک مرکزی کاستاریکا، به دلیل اینکه ارزهای دیجیتال به صورت بی واسطه توسط یک بانک مرکزی خارجی صادر نشده است، نمی توان آنها را در ذیل سیستم نظارتی صرافی های تبادل ارز خارجی به رسمیت شناخت. بنابراین ارزهای دیجیتال (اعم از بیت کوین و دیگر آلت کوین ها)، مفاد جاری در قابلیت تبدیل ارزهای رایج به یکدیگر را احراز نخواهند کرد. پیامد متمم قانون مذکور این است که استفاده از رمزارزها برای تبادلات پولی در بستر صرافی های دیجیتال مغایر قانون اساسی کشور کاستاریکا خواهد بود.

بانک مرکزی کاستاریکا در بیانیه خود به صراحت اعلام می کند تحت هیچ شرایطی از وجهه قانونی رمزارزها به عنوان واسط پرداخت های مالی حمایت قضایی نخواهد کرد. همچنین این مرجع مالی در ادامه تصریح کرد استفاده از رمزارزها در سیستم ملی پرداخت های الکترونیکی کشور کاستاریکا ممنوع است.

ضرر و زیان های احتمالی ناشی از ورود به صنعت رمزارزها به عهده اشخاص دخیل در انعقاد قراردادهای تجاری ارز دیجیتال خواهد بود.

بانک مرکزی کاستاریکا در ادامه بیانیه خود عنوان می کند چنانکه نهادهای مالی این کشور به صورت مستقیم یا غیر مستقیم وارد چرخه تبادل رمزارز و استفاده از درگاه های معاملات ارز دیجیتال شوند، تمامی تبعات مالی آن (اعم از ضرر و زیان های مالی) به عهده مقامات ارشد اجرایی نهادهای مذکور و کاربران احتمالی آنها خواهد بود و هیچ مسئولیتی متوجه مراجع قضایی و نهاد بانک مرکزی این کشور نخواهد بود.

متمم قضایی فوق الذکر مطابق با تدابیر وضع شده توسط نهاد امنیت مالی کشور کاستاریکا به نهادهای تجاری ابلاغ شده است. این تدابیر در راستای مبارزه با پولشویی و تامین مالی گروه های تروریستی به نثر قانون اساسی این کشور درآمده که مطابق با آن، نهادهای تجاری موظف خواهند بود پیش از ورود به بازارهای نوظهور مالی نظیر فناوری های اقتصادی عصر جدید، ضمن تقبل ضرر و زیان های احتمالی، پژوهش های لازم را به عمل آورند.

بیانیه رسمی بانک مرکزی کاستاریکا موکداً تصریح می کند تمامی اشخاص (اعم از حقیقی و حقوقی) که از رمزارزها (اعم از بیت کوین و دیگر رمزارزهای جایگزین) به عنوان منبع ذخیره ارزش و یا واسط پرداخت های مالی استفاده می کنند، و همچنین اشخاصی که به عنوان مرجع طرف معامله، از روش های پرداخت رمزارز برای تکمیل تبادلات تجاری استفاده می کنند، موظف هستند تمامی ضرر و زیان های احتمالی را عهده دار شده و از پیگیری های قضایی صرف نظر کنند.

بانک مرکزی کاستاریکا استدلال می کند به دلیل اینکه روش های پرداخت مالی از طریق درگاه های غیر متمرکز رمزارز مورد اجماع حقوقی دولت این کشور قرار نگرفته و هیئت عالی اقتصادی این کشور سازوکار معاملات ارز دیجیتال را به رسمیت نشناخته است، طرفین دخیل در انعقاد قراردادهای هوشمند این اجازه را نخواهند داشت تا مطالبات احتمالی خود را از مجاری قضایی این کشور پیگیری کنند.

کد خبر: 1399122209HFMCMF

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

قوانین رمزارزها در کشور شیلی

قوانین رمزارزها در کشور کانادا

قوانین ارز های دیجیتال در کشور برزیل

قوانین ارزهای دیجیتال در کشور بولیوی

قوانین ارزهای دیجیتال در کشور برمودا

بیشتر بخوانید

آشنایی با کشور جامائیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

جامائیکا کشوری جزیره ای است که در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره با مساحت 10,990 کیلومتر مربع، سومین جزیره بزرگ آنتیل بزرگ...

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با کشور گرنادا و قوانین ارزهای دیجیتال

گرنادا یک کشور جزیره ای در هند غربی واقع در دریای کارائیب در منتهی علیه جنوبی رشته جزایر گرنادین ها است. گرنادا از جزیره...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته