چهارشنبه 29 فروردین 1403

قیمت طلا به پایین ترین سطح 9 ماهه نزدیک شد

قیمت طلا در روز پنجشنبه نزدیک به پایین ترین سطح در 9 ماه گذشته قرار گرفت، زیرا افزایش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا شمش های بدون بازده را تحت فشار قرار داد.

هر اونس طلا ، امروز بدون تغییر با 1711.61 دلار معامله شد. در حالی که در روز چهارشنبه با 1،701.40 دلار به پایین ترین سطح از 9 ژوئن رسیده بود. معاملات آتی طلای آمریکا با 0.3 درصد کاهش به 1710.20 دلار رسید.

هووی لی، اقتصاددان در OCBC ، گفت: «در کوتاه مدت، طلا بدون شک یک روند نزولی در پیش دارد. اکثر مبانی اساسی در برابر آن ایستاده اند: سوددهی بالاتر، دلار که از تضعیف بیشتر خودداری می کند، روند اقتصادی بهبود می یابد، و نرخ واکسیناسیون افزایش می یابد.»

«بنابراین، حتی با انتظارات تورمی، بازارها ترجیح می دهند ابزار دیگری را انتخاب کنند که این دیدگاه را انعکاس دهد.»
شاخص سوودهی اوراق خزانه داری ایالات متحده نزدیک به 1.5 درصد بود، که طلا را به عنوان یک مانع در برابر تورم تهدید می کند، زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش را که هیچ بازدهی ندارد افزایش می دهد، در حالی که دلار در برابر رقبا افزایش می یابد.

سرمایه گذاران اکنون پیش از اجلاس مشاغل مجازی وال استریت ژورنال، منتظر اظهارات رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، هستند تا سرنخ هایی از چشم انداز سیاست های پولی بانک مرکزی ارائه دهد. مقامات فدرال رزرو افزایش سوددهی را در مقابل بازتاب بهبود اقتصاد بی ارزش جلوه داده اند. لی گفت: «اگر فدرال رزرو در مورد پایین نگه داشتن نرخ سوددهی جدی باشد، بازار به چیزی بیشتر از فشار آوردن احتیاج خواهد داشت، اما در غیاب آن، بازار به مسیر خود ادامه خواهد داد، یعنی سوددهی بالاتر و منحنی عملکرد رو به پایین.»

سنای ایالات متحده بحث در مورد لایحه امدادی کووید 19 به ارزش 1.9 تریلیون دلار را حداقل تا روز پنجشنبه به تأخیر انداخت. با احساسات سرمایه گذاران، دارایی های بزرگترین صندوق قابل معامله با مبادلات طلا در جهان، SPDR Gold Trust GLD ، در روز چهارشنبه به پایین ترین سطح از ماه مه سال 2020 سقوط کرد.

هر اونس نقره با 0.1 درصد افزایش به 26.11 دلار رسید، در حالی که پالادیوم با 0.3 درصد کاهش به 2346.36 دلار رسید. پلاتین با 0.7 درصد کاهش به 15159.35 دلار رسید.

کد خبر: 1399121404MGMMMH

مطالب مرتبط:

بانک سنگاپور: رمزارز می تواند جایگزینی برای طلا باشد

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته