رسیدن قیمت نفت به بالاترین سطح پس از شروع پاندمی

0
34

معاملات آتی نفت خام برنت برای اولین بار از زمان شروع پاندمی کووید 19به بیش از 70 دلار در هر بشکه افزایش یافت، در حالی که به دنبال گزارش حملات به تأسیسات عربستان سعودی، نفت خام آمریکا بالاترین نرخ خود را در بیش از دو سال گذشته تجربه کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت برنت برای ماه اوایل به 71.38 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان از 8 ژانویه سال 2020 است و تا ساعت 0255 به وقت گرینویچ با 71.11 دلار در هر بشکه معامله می شد، که 1.75 دلار یا 2.5 درصد رشد داشت.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای ماه آوریل 1.60 دلار یا 2.4 درصد افزایش یافت و به 67.69 دلار رسید. قیمت WTI برای ماه پیش رو به 67.98 دلار در هر بشکه رسید، که بالاترین قیمت از اکتبر 2018 است.

نیروهای حوثی یمن روز یکشنبه به وسیله پهباد و موشک، قلب صنعت نفت عربستان سعودی را هدف قرار دادند، از جمله تأسیسات آرامکو عربستان سعودی که برای صادرات نفت حیاتی است. ریاض این رخداد را یک حمله ناموفق به حافظ انرژی جهانی نامید.

تحلیلگران ING در گزارشی با اشاره به اینکه در کوتاه مدت می توانیم روند صعودی بیشتری را در بازار ببینیم، خاظر نشان کردند که حملات بیشتر می تواند به افزایش قیمت کمک کند. این دومین حمله این ماه در پی حادثه ای در جده در 4 مارس بود.

پس از آنکه اوپک و متحدانش تصمیم گرفتند کاهش تولید را در ماه آوریل تا حد زیادی بدون تغییر حفظ کنند، قیمت های برنت و WTI برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافتند.

علی رغم افزایش سریع قیمت های نفت خام، وزیر نفت عربستان سعودی نسبت به بهبود تقاضا ابراز تردید کرده است.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی گفتند: «به نظر می رسد این گروه قصد دارد ذخایر را بیش از پیش کاهش دهد، بدون ترس از تحت فشار قرار گرفتن بازار.»
«این همچنین نشان می دهد که آنها تهدید کمی درباره افزایش تولید در جاهای دیگر احساس می کنند.»

با این حال، وزیر انرژی سومین واردکننده نفت خام جهان، هند، گفت که قیمت های بالاتر می تواند مصرف منجر به بهبود را در برخی کشورها تهدید کند.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز شرکت روز جمعه اعلام کرد، قیمت های بالاتر همچنین شرکت های انرژی ایالات متحده را ترغیب کرده است که برای دومین هفته متوالی سکوهای نفت و گاز طبیعی را افزایش دهند.

کد خبر: 1399121805MGMMMF

مطالب مرتبط:

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here