پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

لایحه ایجاد دفتر بلاک چین در دولت آمریکا

لایحه ای به کمیته انرژی و بازرگانی مجلس آمریکا ارائه شده تا دفتری برای هماهنگی کاربردهای فناوری بلاک چین در دولت این کشور تاسیس شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، به تازگی لایحه ای به مجلس آمریکا ارائه شده تا دفتری برای هماهنگی کاربردهای فناوری بلاک چین در دولت فدرال این کشور ایجاد شود.

سناتور دارن سوتو نماینده دموکرات ایالت فلوریدا از این لایحه پشتیبانی می کند. طبق لایحه مذکور، دفتر هماهنگی فناوری های بلاک چین در وزارت بازرگانی ایجاد می شود و وظیفه آن هماهنگی تمام کاربردها و فعالیت های غیر نظامی فناوری بلاک چین در دولت فدرال است.

این لایحه در آخرین روز سال ۲۰۲۰ میلادی به کمیته انرژی و بازرگانی مجلس امریکا ارجاع شد.

البته هنوز متن کامل این لایحه منتشر نشده است؛ اما احتمالا اسپانسر آن بتواند اطلاعاتی درباره کاربردهای فناوری بلاک چین نیازمند هماهنگی ارائه کند.

در ماه های اخیر سوتو نشان داده یکی از موافقان پروپاقرص رمزارزها و فناوری بلاک چین است.

پس از آنکه سرویس پست آمریکا اعلام کرد حق امتیاز اختراعی برای سیستم رای گیری پستی مبتنی بر فناوری بلاک چین ابداع کرده، دارن سوتو که مدیر یکی از شرکت های مرتبط با بلاک چین نیز هست، اظهار امیدواری کرد تا درآینده نزدیک این سیستم به کار گرفته شود. او گفت: اطمینان دارم این سیستم به زودی و در انتخابات آینده مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین سوتو در ماه سپتامبر اعلام کرد پس از دو سال تلاش و فشار بر همکارانش در کمیته انرژی و بازرگانی مجلس ، قانون طبقه بندی دیجیتال اجرا می شود. براساس این قانون کاربردهای بلاک چین در دولت بررسی می شود. با تصویب این قانون دفتری تاسیس می شود که به استفاده و اجرای سریع تر چنین فناوری هایی منجر می شود.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته