پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ورود ماینر جدید با فناوری غوطه وری در مایع خنک  

شرکت کنان(canaan) یک ماینر جدید تولید کرده که گفته میشود با غوطه ور شدن در مایع خنک شده و عملکرد بهتری ارایه می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوینتلگراف، شرکت کنان که از اولین تولیدکنندگان ماینر اسیک (ASIC) است، جدیدترین ماینر خود را با نام Avalon Immersion Cooling Miner A1066I که به صورت مایع خنک طراحی شده، به بازار ارایه کرد.

برخلاف دستگاه های هواخنک سنتی و انواع مدل های آب خنک در رایانه های شخصی، قطعات برقی ماینر A1066I در یک مایع مخصوص دی الکتریک که گرما را از آنها می گیرد، غوطه ور می شوند.

مایع دی الکتریک به شکلی تولید شده که قطعات را عایقبندی کرده و در عین حال از خوردگی و اتصال کوتاه که در مایعاتی مثل آب  جلوگیری می کند.

ماینر جدید کنان دستگاه ظرف مانند بزرگی است که میتواند تا 90 واحد مایع خنک را در خود جای دهد و طبق ادعای این شرکت، هر واحد امکان تولید 50 تراهش بر ثانیه با مصرف برق 3400 وات را دارد؛ میتوان گفت این ماینر مجموعا ظرفیتی معادل 7.200 تراهش بر ثانیه با مصرف 306 کیلووات را دارد.

در حالی که کنان مدعی عملکرد بهتر این مدل جدید است، مدل A1246 که پیشتر تولید شده بود، ظرفیت 90 تراهش بر ثانیه را با همان میزان مصرف برق میدهد.

با این حال، مدل مایع خنک میتواند برای برخی استخراج کنندگان به ویژه در مناطق گرم جذاب باشد و همچنین، استفاده از مایع برای خنک کردن دستگاه، میتواند آن را در مقابل گردوغبار و داغ کردن مصون کند.

شایان ذکر است موضوع استخراج رمزارزها و ماینرها در ایران تحت قوانین و مقررات خاصی است که علاقمندان می توانند با مراجعه به وزارت صمت از آن مطلع شوند.

چندی پیش هم  مسئولین وزارتخانه مذکور به عنوان متولی امر، مهلت خود اظهاری برای دارندگان ماینرها اعلام کردند که خبر مربوط به آن را میتوانید اینجا مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

کشف ۲۷ دستگاه ماینر در یک مرغداری در استان یزد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر اعلام کرد که ۲۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در یکی از واحد های مرغداری این شهرستان کشف شده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته