جمعه 10 فروردین 1403

مودم های مبین نت بدون اطلاع کاربر بیت کوین استخراج می کنند

یک توسعه دهنده ایرانی در توییتر فاش کرد که مودم های SLC مبین نت آلوده به یک اسکریپت هستند که بدون اطلاع کاربر اقدام به استخراج بیت کوین می کند.

به گزارش سکه نیوز، توسعه دهنده ای با نام کاربری MrOplus در توییتر فاش کرد که همه مودم های SLC مبین نت با Frameware 1.0.13 آلوده به یک اسکریپت به نام وب ماینر هستند که پس از لاگین اجرا شده و بدون اطلاع کاربر اقدام به استخراج بیت کوین می کند.


در حالی که این توسعه دهنده در توییت دیگر گفته که در سال های 96 و 97 هم هشدار مشابهی داده اما پاسخ درخوری دریافت نکرده است، شرکت مبین نت در اطلاعیه ای در حساب توییتری خود اعلام کرد که از این موضوع خبر داشته است.

شرکت مبین نت در اطلاعیه خود نوشت:

 

مبین نت در عین حال توضیح نداده است که چرا با وجود اطلاع از چنین مشکلی درباره آن خبررسانی نکرده و توضیحی نداده است.

توسعه دهنده افشاکننده این موضوع راهکاری را برای حل موقت مشکل پیشنهاد داده است. او در حساب توییتر خود نوشت کسانی که از این نوع مودم ها استفاده می کنند می توانند در فایروال پورت 80 / 443 را برای شبکه بی سیم (WAN) ببندند.

او همچنین گفت که که کاربران باید دسترسی TR069 را غیرفعال کرده و آی پی آپدیت سرور را نیز برای مودم ببندند. و در نهایت آدرس استخر استخراج را توسط route یا url filtering متوقف کنند.

شرکت مبین نت هنوز جزئیات بیشتری درباره این موضوع و زمانبندی رفع آن منتشر نکرده است. در صورت انتشار اطلاعات جدید، این خبر به روزرسانی خواهد شد.

کد خبر: 1399122807AAMCMH

مطالب مرتبط:

انویدیا به اشتباه در به روزرسانی کارت گرافیک جدید خود امکان استخراج را فعال کرد

استفاده از پی اس 5 برای استخراج اتریوم

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته