پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

انویدیا به اشتباه در به روزرسانی کارت گرافیک جدید خود امکان استخراج را فعال کرد

به روزرسانی نرم افزار کارت گرافیک جدید انویدیا (Nvidia) – GeForce RTX 3060 – که قرار بود امکان استخراج رمزارز نداشته باشد، به اشتباه محدودیت نرخ هش این سخت افزار را برداشت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، به روزرسانی نرم افزاری که توسط انویدیا منتشر شده، قفل استخراج اتر (ETH) را که این شرکت روی کارت گرافیک GeForce RTX 3060 خود قرار داده بود، به صورت ناخواسته باز کرد.

سخنگوی انویدیا روز سه شنبه تایید کرد که آخرین به روزرسانی درایور 470.05 به اشتباه با کدی که فقط برای توسعه دهندگان انویدیا بود، منتشر شده است که حذف محدودکننده نرخ هش را ممکن کرده است.

انویدیا ماه گذشته تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از کمبود ناشی از افزایش تقاضا از سوی استخراج کنندگان رمزارزی، کارایی کارتهای گرافیک سری RTX 3060 را برای استخراج اتر کاهش دهد.

همراهی سه طرفه میان سخت افزار، نرم افزار و سفت افزار رایانه قرار بود طوری عمل کند که کارت گرافیک استفاده برای استخراج اتر را تشخیص داده و در صورت بروز آن، توان محاسباتی خود را از 50 مگاهرتز در ثانیه به 25 مگاهرتز بر ثانیه کاهش دهد.

اما راه میانبری که اجازه دور زدن محدود کننده نرخ هش را می داد، از طرف نرم افزار ایجاد و توسط خود انویدیا منتشر شد. نسخه آزمایشی فایل به روزرسانی توسط شرکت برداشته شده، اما نسخه هایی از آن قبلا دانلود شده و در اینترنت در دسترس قرار گرفته است.

آندریاس شیلینگ (Andreas Schilling) از وب سایت فناوری HardwareLuxx گزارش داد که برای دور زدن محدودکننده نرخ هش، به تنظیمات سفارشی بایوس کامپیوتر نیاز است. پس از آزمایش درایور جدید این کارت گرافیک، شیلینگ تایید کرد که هیچ تغییر خاصی لازم نیست و درایور خودش محدودکننده هش را حذف می کند.

اگرچه که این خبر باعث نگرانی گیمرهایی شده که منتظر به روزرسانی کارت های گرافیک خود بودند، اما گاف انویدیا لزوما باعث نمی شود که ماینرهای اتر محموله های بعدی کارت گرافیک انویدیا را ببلعند.

به گفته هکسوس (Hexis)، آخرین گزارش ها حاکی است که درایور مورد نظر تنها می تواند هر بار یک کارت گرافیک را هک کند و دست کم در حال حاضر آن را برای استفاده در مزرعه های استخراج بزرگ نامناسب می کند.

شایعات اولیه حاکی بود که اصلاحیه سفارشی چهارشنبه گذشته، محدود کننده نرخ هش را دور زده و به آن اجازه استخراج اتر با ظرفیت کامل را می دهد. اما بعدا مشخص شد که این اصلاحیه کارت گرافیک را قادر به استخراج اتر به طور خاص نکرده، بلکه امکان استخراج یک رمزارز دیگر را با نام راون کوین (RVN) می دهد که با کارت گرافیک قابل استخراج است.

کد خبر: 1399122702AAMMMF

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

انویدیا برنده دعوای حقوقی سه ساله درباره فروش سخت افزار ماینینگ

خشم گیمر ها برای استفاده از کارت های گرافیک برای استخراج رمزارز

انویدیا به جنگ ماینرها و گیمرها پایان می دهد

استفاده از پی اس 5 برای استخراج اتریوم

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته