پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

نظرسنجی از دارندگان بیت کوین؛ علاقمندان نامطمئن

نظرسنجی منتشر شده توسط جنسیس ماینینگ نشان می دهد، اکثر سرمایه گذاران بیت کوین، به جای یک سرمایه گذاری امن مثل طلا، قدرت و پتانسیل رمزارز را انتخاب می کنند. در این میان مدعیانی هم وجود دارند که از ضرر 50،000 دلاری به ازای هر بیت کوین تا سال 2030 مطمئن هستند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بلاک چین نیوز، در پی بالا رفتن ارزش بیت کوین در اواخر سال 2020 و رکورد زنی آن در سال جاری، سایت های خبری و توییتر،  تمایل چشم گیر و فزاینده ای  برای پرچمداری این رمز ارز تبلیغ کرده اند؛ برخی پیش بینی می کنند در چند سال آینده قیمت بیت کوین به 50 تا 500 هزار دلار می رسد. اما یک نظرسنجی شوکه کننده نشان می دهد: “اینجوری ها هم که می گویند نیست”.

پلتفرم نهادی ماینینگ، یک نظرسنجی ای انجام داد تا میزان فعلی سرمایه گذاری در بیت کوین را بسنجد. تحقیقات بدست آمده از هزار نفر سرمایه گذار امریکایی نشان می دهد علی رغم اینکه  اکثریت مطمئن بودند که قیمت بیت کوین همچنان افزایش می یابد اما فقط 17٪ از آن ها روی بیت کوین 50،000 دلاری شرط می بندد و تنها  حدود 3.5٪ از پاسخ دهندگان معتقدند که قیمت بیت کوین می تواند تا  سال  2030 به 50000برسد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که حمایت زیادی از بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزی با دو سوم ماکزیمم قیمت به عمل می آید و می توان به عنوان یک دارایی بلند مدت نسبت دلار آمریکا روی آن حساب کرد . بیش از 50 درصد جامعه آماری هم بر این نظر بودند که بیت کوین ظرف ده سال آینده، جایگزین دارایی های امنی  مثل طلا و املاک و مستغلات می شود.

در نظرسنجی آمده ::

“اگر سیستم های اقتصادی قدیمی سقوط کنند یا دچار شوک شوند ، رمزارز به عنوان یک محافظ در برابر از دست رفتن دارایی های شخصی عمل می کند.”

علاقه داریم، ولی به سودش مطمئن نیستیم!

بررسی جنسیسیک تناقض را نشان می دهد؛ این که اکثر افراد علاقه ی  سرسام آوری به  بیت کوین دارند  ، اما فقط  17 درصد پیش بینی می کنند که  تا سال 2030 بیت کوین به 50 هزار دلار می رسد، یافته ها نشان می دهد که به طور کلی پاسخ دهندگان این نظر سنجی ، اعتقادی به رکورد زنی دوباره سود 160 درصدی بیت کوین در ده سال آینده  ندارند – این نتایج  در حالی بدست آمده که بیت کوین در چند ماه گذشته افزایش درصدی نسبتا یکسانی داشته است.

برآورد قیمت بیت کوین برای بیش از نیمی از شرکت کنندگان این نظرسنجی به ازای هر کوین  20 هزار دلار یا کمتر؛ برای یک سوم افراد،  10 هزار دلار یا کمتر و برای کمی بیش از 10 درصد از افراد ، سقوط  قیمت بیت کوین تا حدود 1000 دلار تا سال 2030 بود.

بیشتر از 17 درصد افراد  پیش بینی کردند که قیمت بیت کوین در دهه آینده کاهش می یابد ، در حالی که یک ششم پاسخ دهندگان از گمانه زنی ها درباره عملکرد بلند مدت قیمت بیت کوین مطمئن نبودند.

نتایج نشان می دهد که بیش از 30٪ از پاسخ دهندگان انتظار دارند که قیمت بیت کوین طی ده سال آینده به دلیل فشارهای قانونی و به نظر  حدود 20٪ از افراد بدلیل ممنوعیت های بیش از حد دولت ها نزول یا کاهش یابد

تقریباً یک پنجم پاسخ دهندگان حدس می زنند که  رمزارز های دیگر  یا حتی ارز دیجیتال بانک مرکزی  فرمانروایی بیت کوین را به تاراج می برد و تقریباً 10٪ از شرکت کنندگان فکر نمی کنند اصلا بتوان از بیت کوین در دنیای واقعی استفاده ای کرد  .

با توجه به این یافته ها، یک دهم پاسخ دهندگان علاقه مند به بیت کوین اظهار کردند که  تا سال 2030 ارزش بیت کوین شش برابر می شود  و نیمی از این افراد انتظار دارند قیمت بیت کوین به  بیش از 500000 دلار برسد. بیش از یک چهارم پاسخ دهندگان سهام دار  اظهار داشتند که ماندگاری بیت کوین به دلیل اعتماد کمرنگ به ارز فیات و سیاست مالی بانک مرکزی و همچنین یک دوره رکود اقتصادی، خواهد بود.

در حالی که این نظر سنجی  نظر  کل سرمایه گذاران جهانی بیت کوین نیست اما فراموش نکنیم که مشت نمونه خروار است و این  یافته ها می تواند شرکت کنندگان در بازار فعلی بورس تصنعی  را دچار شوک کند .

در خاتمه بنظر می رسد برخی نظرات ماورایی دارندگان بیت کوین مبنی بر صعود چندین برابری، ناشی از حس مالکیت و تعصب ناشی از آن و به دور از واقعیات جاری و بنیادی این رمزارز پر حاشیه باشد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته