شنبه 8 اردیبهشت 1403

شرکت های تامین برق واشنگتن نگران استخراج غیرمجاز رمزارز

شرکت های تامین برق در ایالت واشنگتن آمریکا که برق ارزانتر نسبت به دیگر ایالت ها دارد، همزمان با افزایش ارزش رمزارزها نگران استخراج غیرمجاز و فشار اضافی حاصل از آن بر شبکه برق هستند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از فایننس مگنیتز، همزمان با موج افزایش شدید قیمت رمزارزها و هجوم استخراج کنندگان به ایالت واشنگتن آمریکا، شرکت های تامین منطقه ای برق در این ایالت ماموران خود را در حالت آماده باش فوق العاده قرار داده اند.

براساس گزارشی که روزنامه سیاتل تایمز منتشر کرده، انتظار می رود ایالت واشنگتن که به دلیل وفور نیروگاه های برق آبی از برق ارزانتری برخوردار است، شاهد افزایش شدید استخراج غیرمجاز رمزارز باشد.

در سال 2017 و 2018 نیز که رمزارزها شاهد افزایش شدید قیمت بودند، ایالت واشنگتن که برق را با قیمت 2.33 سنت در هر کیلووات-ساعت عرضه می کند، با هجوم استخراج کنندگان رمزارز حتی از چین مواجه بود.

اکنون که شرکت های تامین برق ایالت واشنگتن براساس تجربه پیشین خود، هزینه این حامل انرژی را برای مصارف صنعتی دو برابر کرده است، احتمال افزایش استخراج اما بصورت غیرقانونی بسیار بالا است.

اگرچه این فرصت برای شرکت های خصوصی تامین برق به نظر سودآور می آید، اما «جان استال» مدیر شرکت برق شهرستان شلان در این ایالت گفته که مشکل تامین برق برای استخراج کنندگان این است که شرکت ها برق مورد نیاز آن ها را به شبکه اضافه می کنند، اما با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین، ناگهان استخراج کنندگان فعالیت خود را قطع می کنند.

در ایران نیز این روزها بحث استفاده ماینرها از برق عمومی در محافل خبری داغ شده است، هفته گذشته نیز شرکت توانیز درباره استخراج غیرمجاز رمزارز هشدار داد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی توانیر گفته که تاکنون ۱۶۲۰ مرکز غیرمجاز با ظرفیت حدود ۲۵۰ مگاوات شناسایی و تعطیل شده است. خبر مربوطه را میتوانید اینجا بخوانید.

بیشتر بخوانید

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

کشف ۲۷ دستگاه ماینر در یک مرغداری در استان یزد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر اعلام کرد که ۲۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در یکی از واحد های مرغداری این شهرستان کشف شده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته